ASUS bara dryga!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

ASUS bara dryga!

Hej!

Min bärbara dator ska in på reparation för diverse fel. Så långt har nästan ASUS skött sig bra. Men sen kommer ett litet men väl så viktigt problem.

"Paketera produkten i orginalemballaget.
Ni rekommenderas placera er enhet i originalkartongen som ni fick med er produkt, när detta är gjort, placera detta i ytterligare kartong med skyddande material såsom bubbelplast/skum inuti."

Jag ringer för att få reda hur de vill att jag ska skicka in varan. Svaret jag får är att de inte ansvarar för transportskador om den enbart skickas i originalemballaget. De rekommenderar att den förpackas väl i ytterligare emballage.

Då är det också självklart att de ska stå för den kostnaden - eftersom jag som kund inte ska få några utgifter för ett fel på en vara. Jag undrar var jag ska skicka kravbrevet på inköp av extra emballage. De vägrar uppge någon adress jag kan skicka detta utan får som svar att de inte kommer ersätta detta.

Så efter mycket om och men så kommer jag skicka kravet via deras "klagomålsformulär" på deras sajt. Sen lär det ju inte betalas och då blir det inkasso och till sist tingsrätt. Så nu vill de helt enkelt ha en kostnad för allt detta där jag ser det som ett solklart fall att jag kommer vinna den tvisten.

Nej, usch säger jag! Asus har blivit riktigt dåligt på sistone vad jag förstått av en del andra trådar där Asus inte löser problemen smidigt.

Så detta är mest ett inlägg i debatten för att fler ska hålla sig borta från Asus! Bra kundservice är väl det sista man kan ge de cred för. Men vill de ha färre sålda datorer och ökade utgifter för att vägra stå för alla kostnader vid transport... ja det är inte min förlust!

Så jag rekommenderar att inte handla produkter från Asus! Grattis!

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2012

Ok, då vet vi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Asus har ingen butik som säljer datorer i Sverige. Varför stör du dem för? Gnäll på ÅF som du ska istället.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

              Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Annat var det när jag köpte en HP Business notebook typ 2008, när den gick sönder kom det en budfirma samma dag som packade in datorn i medtaget emballage och en vecka senare kommer samma budfirma och lämnar den fixade datorn i handen. Allt utan kostnad.

Stationär: MSI Z87-G45 GAMING, i7-4770K, 16GB, GTX980, Samsung 850 Evo 1TB
Bärbar: Asus ROG Strix GL702VS, i7-7700HQ, 16GB, GTX1070, 256GB NVMe SSD, 1TB HD (och den är tyst :D)
Övrigt: Logitech G810 / G402, Audio Technica ATH-M50, BenQ BL2411PT IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Varför bråka om den minimala kostnaden för emballage? Så otroligt onödigt, Verkar som att vissa ska gnälla bara för gnällandets skull.

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - Corsair RM750x - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Steelseries Siberia 800 Mus: Steelseries Rival 310 Tangentbord: Logitech G213

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av LemonIllusion:

Asus har ingen butik som säljer datorer i Sverige. Varför stör du dem för? Gnäll på ÅF som du ska istället.

Kom in i matchen va?

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004

Varför vara dryga. Det är ju inte acceptabelt. Om nån säljer en matbit till dig och du blir sjuk av den, vilket dataproblem i mina ögon är extremt lika irriterande som så ska man få en ny matbit och kompensation. Det är inte svårare än så. Man ska inte behöva betala för att man inte gjort något fel. Företag vet om detta och lägger miljoner på att skänka bort, ersätta, och erbjuda gratis frakt, och events till sina kunder. Många kan tillverka produkter idag men att bygga varumärken är svårare.

Profit NT$ 21.5 billion (2013)
Förpackning: 0.000000000000000000000000000000000003 billion.

Keep it up!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst*

Låser tråden enligt §3.4 då den saknar frågeställning/diskussionsvärde och är en gnälltråd. Dessutom bör man ta en titt på subforum-reglerna för konsumenträtt innan man skapar en tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/972938-regl...

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk