Så på vilken server ska man rulla på nu i WoD då?

Permalänk
Medlem

Så på vilken server ska man rulla på nu i WoD då?

Var inbiten spelare tills WoTLK sen ramla jag ut ur loopen, så nu försöker jag ta mig in igen och håller på att försöka bestämma mig för en klass att köra som men behöver även veta om det finns någon guild här som är lite mer av det seriösa slaget, faction pvp eller pve spelar ingen större roll, vill bara lira med ett par mer dedikerade snubbar och inte hamla i en guild med 82 pers utan ordning.

Permalänk
Medlem

Sist jag spelade så var Frostmane på alliance riktigt bra. Mycket folk, mycket bra folk och en jäkla massa svenskar.
Kan starkt rekommendera den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyootr:

Sist jag spelade så var Frostmane på alliance riktigt bra. Mycket folk, mycket bra folk och en jäkla massa svenskar.
Kan starkt rekommendera den

Låter som en plan, får kika på det! Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXiidus:

Var inbiten spelare tills WoTLK sen ramla jag ut ur loopen, så nu försöker jag ta mig in igen och håller på att försöka bestämma mig för en klass att köra som men behöver även veta om det finns någon guild här som är lite mer av det seriösa slaget, faction pvp eller pve spelar ingen större roll, vill bara lira med ett par mer dedikerade snubbar och inte hamla i en guild med 82 pers utan ordning.

Vad är du intresserad av att göra?
Vi kan börja där.

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

Av erfarenhet brukar servrar med mycket svenskar på vara riktigt dåliga, det är mest p12or (iallafall mogenhetsgraden och utvecklingen av deras hjärnor) som härjar och ska vara störst, bäst och vackrast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Vad är du intresserad av att göra?
Vi kan börja där.

Mvh

Vad jag vill göra? PvE och PvP funkar, kan köra som tank, healer eller dps, föredrar de två förstanämda.
Faction lär inte vara ett problem, kan nog klara av vilket som.

Skrivet av wRRM:

Av erfarenhet brukar servrar med mycket svenskar på vara riktigt dåliga, det är mest p12or (iallafall mogenhetsgraden och utvecklingen av deras hjärnor) som härjar och ska vara störst, bäst och vackrast.

Märkte av svenskar när jag körde runt på min gubbe på stormscale, fyfan vad de gormar och är barnsliga utanför orgrimmar, gör reklam för sin guild feministiskt iniativ och kallar varandra blattar och tattare.

Permalänk
Medlem

Nu i början av WOD ska man verkligen passa sig för en stor server, väljer man en full som te.x. kazzak eller outland så kommer det vara 5000 i kö och 3-5 timmar väntetid.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Nu i början av WOD ska man verkligen passa sig för en stor server, väljer man en full som te.x. kazzak eller outland så kommer det vara 5000 i kö och 3-5 timmar väntetid.

Har tålamod att vänta hela helgen för WoD tror jag, jag orkar inte rent av en masslakt eller att alla mobs/quest items är tagna. Undrar hur de kommer bli på länkade realms? Hört att Zenedar sitter ihop med 2 andra realms.

Permalänk
Medlem

Gör inget att vara på stora servers. Bara man inte räknar med att spela dirr på release

Spelar själv på Twisting Nether, vilket är typ EUs 5:e mest befolkade server, och bara horde.
Det är en skitbra server. Men på release så räknar vi (jag och min guild dvs) inte med att servern kommer vara stabil.

Permalänk
Medlem

Tänke skippa att lira på torsdag, försöka mig på att börja lira till helgen

Permalänk
Medlem

Då bör det vara lugnt. Kanske kan vara kö in, beroende på server ofc, men det värsta bör ha lugnat sig då.

Permalänk
Medlem

Ravencrest alliance är det härligt folk på, jag lirar där och stormtrivs. Finns en del svenskar också.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Ska man rulla om så är det lika bra å köra på en low-med pop server.
Lirar själv på Stormscale och så här ser det ut vid Dark Portal med nästan 6½ timme kvar till release

Blir intressant att se hur det ser ut strax innan midnatt, kommer ju ihåg hur det varit förr

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Testpilot

Lirar på Tarren Mill nu, en av de största Horde-vänliga servrarna på EU sidan (Full). Det är rätt kaos online nu, aspackat i OG och säkert ett hundratal utanför DP som står och väntar.. PvP'n är på fullt ös (de få tappra alliance som vågar sig nära).

Bytte till denna server för någon månad sedan från Shattered Hand då jag inte klarar av Medium-pop servers. Föredrar mycket folk då det är enkelt att hitta ny guild, sälja/köpa det man vill på AH o.s.v.

För Alliance ska Frostmane vara rätt bra, många skickliga spelare där - dock inte insatt i ekonomin för någon Alliance server, tyvärr

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ja det måste vara jobbigt att vara den faction som verkligen är i underläge.
A/H ratio på Stormscale är ännu värre än på Tarren Mill, de lär ju inte kunna få mycket gjort de närmsta dagarna om de inte nyttjar de free transfers som finns.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Spelade på server som var nästan tom för något år sedan, spelade i eftermiddags utan problem, men blev utloggad för någon timme sedan.. nu är det 45min kö att komma in på servern. Antar att alla andra som slutat spela fått den brighta iden att logga in just idag :/

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Alpha77:

Spelade på server som var nästan tom för något år sedan, spelade i eftermiddags utan problem, men blev utloggad för någon timme sedan.. nu är det 45min kö att komma in på servern. Antar att alla andra som slutat spela fått den brighta iden att logga in just idag :/

De har lagt in gratis Character Transfer från stora servers till mindre för att minska loaden, ungefär 6k av ca. 28k från Horde Tarren Mill stack till Bladefist och skapade tim-långa köer där med

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Detta är vad jag har gjort nu i två dagar

http://dagobah.net/flash/wow_waiting.swf

Permalänk

Den har fastnat nu på retreiving character list... kan logga in på några servrar men inte andra, och särskilt inte på den jag har mina gubbar på... har provat logga in och ut, stänga av och sånt, logga in på andra servrar, inget funkar...! Har iofs kunnat spela hela dagen.