WoW:WoD eller Wildstar, vilket kör ni och varför ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

WoW:WoD eller Wildstar, vilket kör ni och varför ?

Hej

Jag funderar på vilket jag skall börja köra. Warlords of Draenor kommer ju ut snart, men risken är väl att det bara blir mer av samma.. Wildstar ser ju kul ut och har fått bra betyg.

Vilket kör ni och varför ?

Tack på förhand !

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i5-4670K 3.4Ghz |Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3|Kingston DDR3 HyperX 1600Mhz 8GB|
Cooler Master G650M| - Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

ingetdera just nu då 6.0 är en så pinsamt dålig patch som skulle må bra av att testas en månad eller två till. lite sorgligt att det är det bästa de kan komma med när 5.4 släpptes för tretton månader sedan. jaja, när de har låtit alla vara beta-testare i någon månad kanske det fungerar bra och då kanske man kan komma tillbaka.

wildstar testade jag lite när det var open beta över en helg men jag fastnade aldrig riktigt för det. spelade rogue-klassen i några timmar och spelet framstod som löjligt lätt men jag fick höra i efterhand att just den klassen var lite väl bra så jag vet inte. i vilket fall som helst så går det inte jättebra för wildstar just nu, tråkigt nog. skulle vara roligt om någon eldade blizzard i baken litegrann, skulle de helt klart behöva.

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av versions:

ingetdera just nu då 6.0 är en så pinsamt dålig patch som skulle må bra av att testas en månad eller två till. lite sorgligt att det är det bästa de kan komma med när 5.4 släpptes för tretton månader sedan. jaja, när de har låtit alla vara beta-testare i någon månad kanske det fungerar bra och då kanske man kan komma tillbaka.

wildstar testade jag lite när det var open beta över en helg men jag fastnade aldrig riktigt för det. spelade rogue-klassen i några timmar och spelet framstod som löjligt lätt men jag fick höra i efterhand att just den klassen var lite väl bra så jag vet inte. i vilket fall som helst så går det inte jättebra för wildstar just nu, tråkigt nog. skulle vara roligt om någon eldade blizzard i baken litegrann, skulle de helt klart behöva.

Jaja som det är med alla andra spel så är det bäst att vänta ett halvår för köp... angående wod då...

Konstigt det där med Wildstar. I Pc gamer sverige så är det Wildstar det mmo som rekommenderas just nu. Sen har ju många på nätet gett Wildstar både åttor och nior i betyg =P

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i5-4670K 3.4Ghz |Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3|Kingston DDR3 HyperX 1600Mhz 8GB|
Cooler Master G650M| - Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Okt 2008

Wildstar är, enligt mig, lite som Vanilla WoW. Hade det släppts 2005 hade det nog varit en utmanare till WoW, men i dagsläget är det gammal skåpmat. Helt enkelt en mindre polerad version av WoW. (Huruvida WoD är polerat kanske kan diskuteras, men jag roas mer av WoW än Wildstar.)

Corsair Carbide Air 540 | MSI X370 Krait | R7 1700 @ 3.9 GHz @ 1.39V | Corsair Hydro H70 | 16 GB Corsair Vengeance @ 3200 MHz| AMD RX Vega 64 LC | Samsung EVO 960/500 GB | WD Black 2 TB | WD Black 3 TB | Corsair AX860 PSU | Ljud: KEF Q7 frontar| KEF Q9c Center| KEF Q1 bakhögtalare | Epik Legend Subwoofer | Denon 2309 Reciever

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007

Jag har lirat praktiskt taget alla mmo som funnits7kommit de senaste 6 åren, alfor, betor och vid release.
Avinstallerade WildStar ganska snart efter att det släpptes då jag insåg att jag är nöjd med WoW och inte vill lägga för mycket tid på flera spel som är likvärdiga.
Någonstans känner jag att jag vill fortsätta den resa jag gjort med min mage och min hunter i WoW som jag lagt så oerhört många timmar på. Det blir som en tv-serie man inte kan sluta titta på fast nyskapandet och kvaliteten sjunkit under åren.
Lirat en del LOTRO den sensate tiden med.

Nvidia GTX 1080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb | Asus Z-370A | Acer 24' OC 165Hz 2560x1440

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

För min del blir det WoD. Kan ärligt talat egentligen inte säga varför annat än att WoW för mig är "moderskeppet". Lirade Wildstar, kommer inte ihåg vilken klass jag lirade ens. För mig skrek det "vi är coolare än det där andra spelet" men det var samma grej och WoW med många års erfarenhet vinner.

La ner Wildstar och inte tänkt på spelet ens. Men det kanske är min smak som fallerar. Tecken på det är att jag tänker mycket på Swtor som jag vill lira men blir aldrig av. En del på grund av att ingen jag känner lirar det, de är i WoW. Haha.

Fractal Design Dynamic X2 GP-14 140mm Vit | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz CL16 | EVGA Supernova G3 750W Modulärt | ASUS DRW-24D5MT DVD±RW 24x SATA Internal Black Bulk | Fractal Design Define R5 Black Pearl | MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk X HDMI 3xDP 11GB | Samsung 850 EVO Series Basic SATA III 2,5" SSD - 1000GB | Samsung 960 EVO M.2 SSD - 500GB | ASUS PRIME Z370-P | Intel Core i7 8700K | ASUS PB278Q | Windows 10 Home Svensk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

WoD helt klart även om patchen är konstig, men å andra sidan är det ju så vid varje patch, många förändringar som folk inte är vana vid.

Wildstar var okej i någon månad men svårighetsgraden, faktumet att det inte är så bra optimerat och mycket annat gör mig inte speciellt sugen på det.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Feb 2011

Wildstar verkar dött.

Dåligt med uppdateringar
Personal som avgår
Merging utav servrar.

Sen så är min åsikt att spelet är tråkigt och rörigt (alla dessa "spell-fields" ? ) Känns grötigt.
Jag gav upp snabbt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Hur WIldstar kan ha fått hyfsat betyg av vissa sidor är ett mysterium som ingen förstår sig på. Praktiskt taget alla som har spelat mmo's tidigare har avinstallerat det efter 1 vecka eller 2. Säger väl mer om hur mkt man ska förlita sig på vissa recensenter om inte annat. Vänta på WoD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Klart att 6.0 patchen är konstig, då allt är tuned till lvl 100, saker fungerar inte som de ska riktigt på lvl 90. Är faktiskt taggad på WoD, mest för lore och nya raids.