Wizard firebuild, hur påverkar CHC mina skills?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2002

Wizard firebuild, hur påverkar CHC mina skills?

Är rätt grön när det kommer till game machanics i detta spelet och står nu inför valet om jag ska rerolla life regen/s mot CHC på mina bracers eller inte. Vad jag undrar är om det gör någon påverkan på mina skills? Mina google-skills är inte bra nog för att hitta ett tydligt svar och jag är lite osäker på hur CHC samverkar med de skills jag använder, se bild.

De är framför allt Energy Twister, Hydra och Black hole jag undrar över.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2005

Om du med chc menar critical hit chance så är det oftast en mandatory stat på bra bracers. Mer crit chans innebär alltid mer damage och du bör sträva efter att ha ratio 10:1 om man kollar på crit damage vs crit chans ... alltså om du har 400% crit dam bör du ha 40% crit chans.

edit:
förklarade jag inte bra nog så är chc sannolikheten att du får in en critical strike som då gör mer skada! alltså en mycket åtråvärd stat men bara om man samtidigt har tillräckligt hög % crit damage som då samverkar bra.

Nothing to see here, move along ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tomelilla
Registrerad
Okt 2001

Som iceglow skrev så är ett ratio på 1:10 de man ska sikta på men personligen så försöker jag alltid lägga mig runt 50chc oavsett hur mycket chd jag har.

Alla de skills:en du listade kan critta så det är absolut viktigt med chc/chd.
Även dot skills tar med chc/chd i beräkningarna oavsett om du ser gula siffror på skärmen eller inte.