Phanteks Enthoo Evolv

Permalänk
Medlem

Trevlig recension Jonas, som vanligt!

Du har dock missat det i mitt tycke det bästa av Phanteks chassin, nämligen Enthoo Luxe. Skaffade det för ca. tre veckor sedan och är supernöjd. Inte mATX utan en "lyxvariant" av Enthoo Pro med fina material som blästrad aluminium. Dessutom kan man om man vill köra en jäkla ljusshow.

Massor mer bilder i mitt galleri: http://www.sweclockers.com/galleri/12727-phanteks-enthoo-luxe-corsair-h105-uppdatering-gamingdator

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Har inte egentligen med chassit o göra men med recensionen i övrigt så inte helt off topic, jag gillar hur ni uppdaterat temat på fredagspanel o recensioner med ny bakgrund, intro och färgkorr.

Men jag tycker ni borde dra ner kontrasten på klippen, chassit i recensionen (som är vitt) lyser verkligen på min skärm och det ser inte så informativt ut.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Recension i toppklass! Klassningen på chassin från sweclockers är inget man skojar om. Utmärkt är verkligen riktigt bra chassin!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt sugen på det här chassiet, det verkar verkligen vara välbyggt och väl anpassat till mina krav.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Är redan kär i detta chassit, trodde aldrig något skulle ersätta Define R4:ans plats i mitt hjärta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

Chassit är verkligen underbart men tyvärr så jag vill varna dem som går i tankarna på att köra intern vattenkylning.

Bra info!!
Jag oroade mig över samma sak när jag såg hur extremt restriktivt det var ovanför radplatsen i toppen. Lite synd att få det bekräftat, men bra att veta!
Hur tänkte Phantek här??

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Har ett sjysst nätagg liggande så detta chassit hade ju inte varit alls fel! frågan är bara om där finns ett micro atx moderkort för 2011 Xeons

hittar jag ett sånt, då jävlar skall här byggas 8c16t rigg

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xwerty:

Någon som har erfarenhet av phanteks pwm kontroller?
Har testat med en pwm kontroller(inte phanteks), vanliga(3 pins) fläktar ger ifrån sig missljud när man pwm styr dem vid lägre varvtal. Är det något phanteks lyckats lösa?

Antar att pwm moduleringen inte fungerar för vattenpumpar? Skulle vara guld annars!

jag har väl lite erfarenhet får man ändå säga.

jag har som mest haft nio fläktar inkopplade, både tre och fyra pins, det var då fyra sp120 till radiator samt de fem fläktarna som kommer med chassit (har glömt nu men det är någon 140mm-variant vars namn börjar på ph). några missljud var det absolut inte, men det fungerade inte utmärkt i mitt fall ändå.

man måste ha en fläkt i FAN 1 och den får inte splittas, så jag körde en sådan chassifläkt där och kopplade sedan in hela saken i CPU_FAN på moderkortet. problemet då var att även om chassifläktarna fungerade som de skulle så snurrade inte radiatorfläktarna alls när man körde på låg rpm (~300-500) utan det var bara när man sa åt den att snurra på lite mer än så. jag har ingen direkt koll men jag kan tänka mig att det har något att göra med att de fyra chassifläktarna som styrdes efter FAN 1 var likadana medan de fyra radiatorfläktarna var andra fläktar, eller eventuellt att chassifläktarna är 3-pin och radiatorfläktarna 4-pin. edit: nu tänker jag mig nog att det helt enkelt är så att sp120 kräver mer ström för att snurra igång än chassifläktarna som medföljer.

det där med pumparna har jag ingen koll på tyvärr, har inte en pwm-variant.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se den här i en ATX-version, lite som Bitfenix gjorde med sitt Prodigy-chassi där de gick från ITX till mATX utan några större komprimisser Fast det kanske finns andra mindre grymma burkar för ATX som någon kan rekommendera? ^^ Lite sugen på smått bygge men är inte jättetagg på att köpa nytt moderkort och installera om Win osv

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

Chassit är verkligen underbart men tyvärr så jag vill varna dem som går i tankarna på att köra intern vattenkylning. Toppen är för alldeles för restriktiv, jag tänkte göra några tester snart så jag kan uppdatera här när jag har resultat/Skillnaden i kylförmåga med och utan topp.

...

Då blev det problem och var tvungen att avbryta trots lägre rumstemperatur på 19 grader.

Intressant! Något jag gärna hade sett var ett test med fläktar som ger maximalt med statiskt tryck, då de bör kunna kompensera lite för avsaknandet av ventilationshål.

I värsta fall får man väl såga/fila upp fler ventilationssspringor i panelen, men det är nog svårt att få bra utan att sabba färgen.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Skulle vilja se den här i en ATX-version, lite som Bitfenix gjorde med sitt Prodigy-chassi där de gick från ITX till mATX utan några större komprimisser Fast det kanske finns andra mindre grymma burkar för ATX som någon kan rekommendera? ^^ Lite sugen på smått bygge men är inte jättetagg på att köpa nytt moderkort och installera om Win osv

Lian Li PC-A05 är sjukt litet. Finns recension här på sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

OMG mina ögon blöder... va hände med den snygga backdropen ni hade i gammla studion?

denna är alldeles för färgglad bara sticker i ögona...

småmysig chassi dock

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Synd att det inte har 5st PCI-slottar!

5st slottar är jättebra för dom som vill ha ett ljudkort mellan de två grafikkorten, men nu blockeras platsen där PCI-e x1-kortplatsen brukar sitta.

Även utan ett ljudkort, så vore 5-platser bra för att skapa lite utrymme mellan de båda grafikkorten.

Jättesynd, då det annars är ett grymt snyggt chassi.

Kunde inte ha sagt det battre sjalv. Bara att vanta ett ar till rev2 antar jag.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Inaktiv

Bra recension Jonas, en tanke jag har är att låta Emil också på något sätt få vara med, kan inte ha få stå bakom kameran och dricka sitt kaffe och dribbla lite med dig om vad han anser om chassit medan du recenserar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra info!!
Jag oroade mig över samma sak när jag såg hur extremt restriktivt det var ovanför radplatsen i toppen. Lite synd att få det bekräftat, men bra att veta!
Hur tänkte Phantek här??

Tror inte det är något problem så länge man använder sig av långsamma och tysta fläktar. Luften kommer inte fastna där uppe.. Det finns dessutom stora öppningar på båda kortsidorna av topp plåten så jag tror inte att det kommer sänka luftflödet nämnvärt.

Tycker det är en vettig kompromiss man har fått ta för att få det mer estetiskt tilltalande. Finns andra chassin för dem som är ute efter maximalt luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jag har väl lite erfarenhet får man ändå säga.

jag har som mest haft nio fläktar inkopplade, både tre och fyra pins, det var då fyra sp120 till radiator samt de fem fläktarna som kommer med chassit (har glömt nu men det är någon 140mm-variant vars namn börjar på ph). några missljud var det absolut inte, men det fungerade inte utmärkt i mitt fall ändå.

man måste ha en fläkt i FAN 1 och den får inte splittas, så jag körde en sådan chassifläkt där och kopplade sedan in hela saken i CPU_FAN på moderkortet. problemet då var att även om chassifläktarna fungerade som de skulle så snurrade inte radiatorfläktarna alls när man körde på låg rpm (~300-500) utan det var bara när man sa åt den att snurra på lite mer än så. jag har ingen direkt koll men jag kan tänka mig att det har något att göra med att de fyra chassifläktarna som styrdes efter FAN 1 var likadana medan de fyra radiatorfläktarna var andra fläktar, eller eventuellt att chassifläktarna är 3-pin och radiatorfläktarna 4-pin. edit: nu tänker jag mig nog att det helt enkelt är så att sp120 kräver mer ström för att snurra igång än chassifläktarna som medföljer.

det där med pumparna har jag ingen koll på tyvärr, har inte en pwm-variant.

Hm bra att det inte var något misssljud!
Funderar på hur det fungerar rent tekniskt, pwm modulering brukar ge upphov till ljud från motorn(om man inte kör full rulle).

Kan tänka mig att 4-pins fläktar ogärna pulsbreddsmoduleras "som vanligt" och därmed inte funkar perfekt?
4pins fläktar och pumpar kan man köra direkt på moderkortet så det är inte ett problem enl. mig.

Men 3-pins pump och fläkt skulle vara intressant om det fungerade (speciellt pumpen då). Vet inte om det är möjligt att moudlera 3-pins pumpar alls. De har en annan typ av motor och kanske någon form av kontroller innan?

Tack för inputen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag ska dubbelchecka detta imorgon när jag har chassit framför mig, men den främsta anledningen att en 280 mm-radiator inte går in är för att den inte ryms på bredden i chassits nedre del. En 140 mm-radiator i fronten borde gå in tillsammans med en eventuell pump i botten.

Ja jag kom på det också i efterhand angående bredden.
Enligt din recension samt Phanteks specifikationer går det in en 240 rad i taket. Det borde gå in en 280rad i taket, en tjock sådan, men jag har inte fått det bekräftat.
(http://youtu.be/-dnvpFZ64hI)

Skulle du vilja kolla detta också?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett Jonas le så mycket och så tidigt i en video någonsin! Roligt och lite gulligt.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Scious:

Chassit är verkligen underbart men tyvärr så jag vill varna dem som går i tankarna på att köra intern vattenkylning. Toppen är för alldeles för restriktiv, jag tänkte göra några tester snart så jag kan uppdatera här när jag har resultat/Skillnaden i kylförmåga med och utan topp.

Och ska man ha en radiator i fronten så kan den inte vara tjock eller mer än 125mm bred

update: Test
Prime95 blend/100% processor belastning i en timme, då tar jag max-temperaturerna ifrån HWMonitor och läser av rumstemperaturen.

Specs
CPU: Delidded 4670k/4.2Ghz, 1.175v
GPU: Asus DCII 780
Pump: Laing D5 PWM med EK X-RES top. Pump hastighet: 5/5 to för att ta bort flaskhalsar.
Radiatorer: Två EK XT120mm bredvid varandra i toppen.
Fläktar: En Noiseblocker Blacksilent Pro PL2/1400rpm, en Fractal Design Silent Series R2/1200rpm(Det enda jag har liggandes) i push och medföljande PH-F200SP i fronten.
Andra noteringar: Alla fläktar körs i 100% och alla övriga paneler på chassit är stängda.

Utan toppen:
CPU: 74, 74, 77, 74
GPU: 41
Rumstemperatur: 23,4
CPU Delta: 54
GPU Delta: 18

Med toppen:
CPU: 90, 89, 89, 87
GPU: 55
Rumstemperatur: 22,9
CPU Delta: 67
GPU Delta: 32

För ett par dagar sen gjorde jag även ett test där jag belastade grafikkortet samtidigt som processorn. Kan lika gärna posta det också.

Utan toppen, Prime95 + Furmark 1tim:
CPU: 83, 82, 84, 82
GPU: 61
Rumstemperatur: 21,9
CPU Delta: 62
GPU Delta: 39

Med toppen, Prime95 + Furmark 20min:
CPU: 99, 100, 100, 100
GPU: 79
Rumstemperatur: 18,9
CPU Delta: 81
GPU Delta: 60

Då blev det problem och var tvungen att avbryta trots lägre rumstemperatur på 19 grader.

Får man fråga vad du har för radiatorer? För vad jag ser kan man ha en 45mm och sen en slim i fronten ev en 45mm och då får du i princip samma prestanda som mitt 350D, och jag håller min OC på 4.8GHZ och 2x290X överklockade 1200/1500 under normal temp GPU max 55 och CPU max 80 och detta är om jag inte vädrar och ej full hastighet på fläktar. Så nånting är nog fel i din loop. Notera att köra 2x120mm i toppen är ett nej nej det ger sämre prestanda.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Bluestreakfus:

Synd att det inte har 5st PCI-slottar!

5st slottar är jättebra för dom som vill ha ett ljudkort mellan de två grafikkorten, men nu blockeras platsen där PCI-e x1-kortplatsen brukar sitta.

Även utan ett ljudkort, så vore 5-platser bra för att skapa lite utrymme mellan de båda grafikkorten.

Jättesynd, då det annars är ett grymt snyggt chassi.

Du vill inte ha ett ljudkort mellan 2 grafikkort aldrig, du kommer antingen få brus eller störningar köp en extern dac.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Credit where credit is due; ett rejält lyft på produktionen om jag får säga det själv! Och samma gäller dig jonas; jävla utveckling sen ni börja med videorecensioner. Ser riktigt bra ut men är nästan lite synd att ni kör på svenska, med tanke på produktionslyftet och kvaliteten på recensionerna så är det synd att majoriteten av befolkningen inte kan ta del av era recensioner, för det här sopar mattan med all jävla unboxing smörja på tuben där folk bara läser försäljningssmörja som står på förpackningen. Har ni inte funderat på att köra med engelsk text på videorecensionerna iaf? Lite ot kanske men även om typ linustechtips har rykt upp sig rejält så är det imo typ bara oc3d/tinytomlogan som gör recensioner som är värda att se på tuben.

Ser ut som ett riktigt toppen chassi, synd att det kostar en del så lär tyvärr inte bli en storsäljare vilket är väldigt synd imo. Synd också att man numer kör mITX annars hade det lätt blivit ett köp, otroligt skönt att se att folk designar moderna spännande chassin och inte samma gamla 2/3x5.25" med mängder av 3.25"-platser ATX chassin. Känns som att 350D har fått sig en redig konkurrent.

ps. Se upp med exponering bara, var på håret att man ser detaljerna på chassit iom att det är vitt när det är något överexponerat, speciellt om man har en lite sämre skärm (på min laptop med TN-panel blev det helt utfrättat så ligger nog lite väl på gränsen).

Vad menar du? En majoritet av folket som inte kan ta till sig informationen för att den är på svenska.
Bor du inte i sverige?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Tummen upp för Jonas!

Synd att Evolv har fönster. Hade hellre sett det som ett extratillbehör. Utan fönster hade det varit sååå cleant.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Vad menar du? En majoritet av folket som inte kan ta till sig informationen för att den är på svenska.
Bor du inte i sverige?

befolkningen i världen antar jag att han menar, även om det kanske var lite udda formulerat ...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som de träffat sweetspot gällande pris/prestanda. Det ser onekligen dyrare ut. Som entusiast behöver man alltså inte betala över 1500:- för ett högkvalitativt entusiastchassi!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Får man fråga vad du har för radiatorer? För vad jag ser kan man ha en 45mm och sen en slim i fronten ev en 45mm och då får du i princip samma prestanda som mitt 350D, och jag håller min OC på 4.8GHZ och 2x290X överklockade 1200/1500 under normal temp GPU max 55 och CPU max 80 och detta är om jag inte vädrar och ej full hastighet på fläktar. Så nånting är nog fel i din loop. Notera att köra 2x120mm i toppen är ett nej nej det ger sämre prestanda.

Två st http://www.ekwb.com/shop/ek-coolstream-rad-xt-120.html 47mm tjocka och det får plats ännu tjockare utan problem. Men du missar min poäng, det spelar ingen roll vad du har för radiator i taket för den kommer inte göra mycket nytta där, alltså kommer man inte komma i närheten utav din kylprestanda.

Du har bättre radiatorer, jag har inte datorn på golvet och temperaturer när man spelar är inte samma sak som prime95 och furmark tills temperaturerna når max och slutar stiga.

Varför skulle två 120mm i toppen ge sämre prestanda? Det presterar inte lika bra som en 240 och är mer restriktivt men det ger inte "sämre" kylförmåga än att köra en singel 120mm i toppen.. Tänk på att testet är utformat just för att visa hur stor skillnad det gör att ta bort topp-panelen på chassit vid vattenkylning.

Visa signatur
Permalänk

Jäklar vilket snyggt chassi, blir det en ny dator så kommer komponenterna sitta i det här chassit utan tvekan!

Visa signatur

MSI RTX 3080 10GB • Ryzen 5800X • NZXT Kraken X53 • MSI B550M Mortar • HyperX Fury 32GB @ 3600MHz • Asus Thor 850W • Meshify C Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLiBe:

Lian Li PC-A05 är sjukt litet. Finns recension här på sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Synd att det inte finns någon svensk återförsäljare som säljer det längre (inte enligt prisjakt iaf)

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Bra recension Jonas, en tanke jag har är att låta Emil också på något sätt få vara med, kan inte ha få stå bakom kameran och dricka sitt kaffe och dribbla lite med dig om vad han anser om chassit medan du recenserar?

Det är inte som att Emil sitter och rullar tummarna medan Jonas recenserar chassin.

Skrivet av Nautilus011:

Vad menar du? En majoritet av folket som inte kan ta till sig informationen för att den är på svenska.
Bor du inte i sverige?

Sweclockers videorecensioner håller hög internationell klass.
Finns det någon tekniksida som levererar lika kvalitativ produktion och rigorösa genomgångar som Sweclockers?
Och det är inte utdraget rigoröst där man ska zooma in och visa varenda liten detalj så det bara blir utdraget och tråkigt att titta på.

Man är lyckligt lottad att som svensk få tillgång till så här högt produktionsvärde kring en så nischad marknad.

så hans poäng var att om dom kört på engelska istället hade dom kunnat nå ut till en mycket större publik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är inte som att Emil sitter och rullar tummarna medan Jonas recenserar chassin.

Sweclockers videorecensioner håller hög internationell klass.
Finns det någon tekniksida som levererar lika kvalitativ produktion och rigorösa genomgångar som Sweclockers?
Och det är inte utdraget rigoröst där man ska zooma in och visa varenda liten detalj så det bara blir utdraget och tråkigt att titta på.

Man är lyckligt lottad att som svensk få tillgång till så här högt produktionsvärde kring en så nischad marknad.

så hans poäng var att om dom kört på engelska istället hade dom kunnat nå ut till en mycket större publik.

ja alltså jag känner att SweC ligger på samma kvalitets nivå i recensioner som Anandtech, hardwarekanucks o alla andra de stora sidorna, fast på svenska ^^

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A