Nu finns 48/60p på YouTube för alla (dvs högre framerate)

Permalänk
Medlem

Om du filmar en massa, varför är du inte aktiv bland oss andra filmtokar? (=

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om jag ska hänga här så blir ni tvungna att kolla in mina filmer..hehe. Äntligen har YouTube fått ordning på kvalite´n.

Min YouTube: https://www.youtube.com/user/bicksbi

Permalänk
Medlem

För min del är 50/60p en försämring då det ser ut som TV och jag är inte intresserad av TV utan av film.
23.97/24/25p är vad jag gillar.

Kvalitén däremot ser jag fram emot att de ska förbättra. Filmar i 4K/UHD och det funkar fint men jag vill ha detta för HD också.

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte idag att mina YouTube videos som jag laddade upp 2013 och som nedkonverterades av YouTube från 1080/50p 28Mbps till 1080/25p 3-4Mbps nu plötsligt i HTML-spelaren har uppkonverterats till 50p och mycket högre bitrate. De ser nästan ut som originalen, helt smooth! Dock är det bara de där jag 2013 givit klagande kommentarer som uppkonverterats. 3 vidoes som jag inte klagat på ligger kvar i 25p låg bitrate. Kolla hur de hackar.
Hur kan YouTube ha koll på alla trillioner uppladdningar och hur har de tillgång till de gamla filerna med högre bitrate?
Filmerna kan beskådas på min YouTube sajt "Anders Bixbe"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bixbe:

Jag upptäckte idag att mina YouTube videos som jag laddade upp 2013 och som nedkonverterades av YouTube från 1080/50p 28Mbps till 1080/25p 3-4Mbps nu plötsligt i HTML-spelaren har uppkonverterats till 50p och mycket högre bitrate. De ser nästan ut som originalen, helt smooth! Dock är det bara de där jag 2013 givit klagande kommentarer som uppkonverterats. 3 vidoes som jag inte klagat på ligger kvar i 25p låg bitrate. Kolla hur de hackar.
Hur kan YouTube ha koll på alla trillioner uppladdningar och hur har de tillgång till de gamla filerna med högre bitrate?
Filmerna kan beskådas på min YouTube sajt "Anders Bixbe"..

Myckey intressant iaktagelse!
Måste titta igenom mina gamla också.

Permalänk
Medlem

Ut i solen och filma nu Mattias! I Stockholm är det 15 grader. Jag skall ut och filma Drevviken för femtielfte gången. Jag tor jag tar FZ1000 istf LX100 eftersom det blåser...(Sorry, OT).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bixbe:

Ut i solen och filma nu Mattias! I Stockholm är det 15 grader. Jag skall ut och filma Drevviken för femtielfte gången. Jag tor jag tar FZ1000 istf LX100 eftersom det blåser...(Sorry, OT).

Ska bara se målgången i Mora först, tror det blir något av de vanliga ställena för mig med.

Permalänk
Medlem

Om ni streamar till twitch i 60fps blir även Youtube exporten i 60fps.

Vet inte riktigt vad jag tycker om video i 60p men det är onekligen oslagbart när man spelar in gameplay!

Kör själv i 720p@60p

Edit:
Pratar naturligtvis om strömning/inspelning av spel, eventuellt med en webcam.
Borde framgå men lika bra att förtydliga det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1