Nytt tangentbord - flimrar och registrerar inte tryck

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord - flimrar och registrerar inte tryck

Tja!

Jag har nu införskaffat ett nytt tangentbord efter att mitt andra plötsligt dog pga något jag inte vet. Nu har jag skaffat ett Corsair K70, och det har fungerat i snart bara 1 timma, för att det som händer nu är att det flimrar och har sig och registrerar inte knapptryck, även fast det lyser och finns med i enhetshanteraren.

Vad är det som händer? Antagligen är det samma fel nu som det var med mitt andra tangentbord, och då är det ju inte längre tangentborden det är fel på, utan snarare moderkortet eller något annat? Jag har testat usb-portarna på datorn där bak på moderkortet med andra enheter och det fungerar som det ska då, men kan det helt enkelt vara så att min dator behöver mer ström? Alltså att tangentbordet helt enkelt inte får tillräckligt med ström för att fungera som det ska? Eller är det fel på moderkortet?

Är väldigt tacksam för svar, speciellt snabba sådana för jag börjar bli riktigt orolig och frustrerad!

EDIT: Ska tilläggas att min datormus (Siberia Sensei RAW) har också flimrat och så precis som tangentbordet, och ibland disconnectat ifrån moderkortet för att sedan kopplas tillbaka och fungera igen.
EDIT 2: Har även testat att koppla tangentbordet med OTG-kabel till min S4 och det fungerar alldeles utmärkt. Lyser och fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+