Flytt av grafikkort: PCI extender + uppochner vänd monterings "bracket" var hittar jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ö-vik
Registrerad
Jan 2011

Flytt av grafikkort: PCI extender + uppochner vänd monterings "bracket" var hittar jag?

Finns det monterings brackets som är upp och ned?
Jag har en Serverburk och har ett R7 240 low profile, under den sitter ett raidkort och det är jävligt tajt emellan. Nu har kortet gått ½år och fläkten är körd.
Eftersom kortet är av matx storlek så finns det gott om plats över längst ned i mitt Fractal R3.
Jag skulle vilja vända på kortet och skaffa en PCI-E förlängingskabel men då behöver jag en special "bracket" då plätteringarna sticker utåt.
Jag vill få käft på eländet en gång för alla och tänkte montera någon fet gammal CPU kyl där nere och köra det passivt.
Problemet är att jag inte hittar några inventerade monteringsbrackets (kollat på ebay)
Någon som vet om det finns att köpa eller blir det till att ghettomodda något gammalt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

Man måste inte ha en PCI-bracket, det är nog lättare att skita i att skaffa någon och alternativt göra någon silvertejpskonstruktion för att fylla den funktionen.
PCI extender är inte så svåra att få tag i heller, de brukar vara i sladdform så orienteringen är nog inte sås svår att få till.

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ö-vik
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Oscisw888:

Man måste inte ha en PCI-bracket, det är nog lättare att skita i att skaffa någon och alternativt göra någon silvertejpskonstruktion för att fylla den funktionen.
PCI extender är inte så svåra att få tag i heller, de brukar vara i sladdform så orienteringen är nog inte sås svår att få till.

Nej jag vet på raidkortet kör jag utan just nu för att få 1mm space mellan korten sen ser det ju ut som gäddhäng på en tantarm också ;P
men jag tänkte montera en som liknar denna fast den är lite mindre