Virtualization Technology

Permalänk
Medlem

Virtualization Technology

Vad är Virtualization Technology? Det är en snubbe som säger att detta skall vara inaktiverat då jag ska installera win7 från en win8? Varför? Vad gör den egentligen?

Det står VT-x only på självaste bioset...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

VT-x och VT-d är funktioner som förbättrar hårdvaruåtkomsten för virtuella maskiner. Har du inga planer på att köra t.ez ESXi så kan det lika gärna vara avslaget, om det spelar roll för att installera W7/8 vet jag inte.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Det kan finnas potentiala säkerhetsproblem med det, och eftersom nästan ingen någonsin behöver det, så är det alltid avstängt som default.

Permalänk
Medlem

Det skall inte spela någon roll om det är på eller avstängt vid uppgradering till Win 8.. Enda skillnaden jag känner till är att Win 8 har stöd för Hyper-V som kan nyttja detta.. Men att det skulle vara ett problem vet jag inte..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att det kvittar men ha det av om du inte kommer ha nytta av det. Vad för "snubbe" är det?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Inaktiv

Vad menar du med att installera win7 från win8? Om du ska nergradera så är min rekommendation att formatera och börja om.

Angående VT-x så brukar den vara avaktiverad på laptops och man brukar få enable denna för att kunna köra 64bitars virtuella maskiner i vmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

VT-x och VT-d är funktioner som förbättrar hårdvaruåtkomsten för virtuella maskiner. Har du inga planer på att köra t.ez ESXi så kan det lika gärna vara avslaget, om det spelar roll för att installera W7/8 vet jag inte.

Nej, det tror jag att jag inte har... Vad är 'ESXi' ens?

Skrivet av Obligatorisk:

Det kan finnas potentiala säkerhetsproblem med det, och eftersom nästan ingen någonsin behöver det, så är det alltid avstängt som default.

Men vi säger att det är på, skall jag då avaktivera det? Detta är min processor Processor Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 kärnor, 4 logiska processorer

Skrivet av Bazile:

Det skall inte spela någon roll om det är på eller avstängt vid uppgradering till Win 8.. Enda skillnaden jag känner till är att Win 8 har stöd för Hyper-V som kan nyttja detta.. Men att det skulle vara ett problem vet jag inte..

Jag ska nergradera... till win7.

Skrivet av jacobtr:

Skulle gissa att det kvittar men ha det av om du inte kommer ha nytta av det. Vad för "snubbe" är det?

Det är denna snubben > kolla från 1:35 till 1:58 https://www.youtube.com/watch?v=t89VQP0ZCLY

Skrivet av Johan86c:

Vad menar du med att installera win7 från win8? Om du ska nergradera så är min rekommendation att formatera och börja om.

Angående VT-x så brukar den vara avaktiverad på laptops och man brukar få enable denna för att kunna köra 64bitars virtuella maskiner i vmware.

Som sagt jag ska nergradera till win7 från 8.1... Jag tror jag fattar så det kanske är därför snubben på Youtube avaktiverar den då med tanke på att han en laptop? Återigen min processor är Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 kärnor, 4 logiska processorer