Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Speldator, vilken av dessa?

Tjenare grabbar!

Helt ny här på forumet samt helt grön på det här med bärbara gamingdatorer! Hade helst haft en stationär men då platsen i lägenheten inte tillåter detta så får jag inrikta mig på en bärbar!
Jag är ute efter något som kan klara av WoW:WoD. Vet att detta inte är det mest krävande spelet men känner ändå att jag vill ha något som man kan spela på utan att det försämrar upplevelsen. Jag har läst en hel del om det är med bärbara datorer och försökt komma fram till något vettigt. Jag har funnit dessa två och undrar vad ni tycker om dom:

https://www.dustinhome.se/product/5010788950/rog-g750js

https://www.dustinhome.se/product/5010751833/rog-g750jx

Jag har tittat både på asus och msi, då jag tänker mycket på att den ska hålla länge så vill jag ha en laptop med bra kylarsystem då det verkar vara det största problemet!
Som jag har förstått det så är asus bättre än msi på den fronten, vet dock ej om det stämmer?

Men dessa två är något jag har blivit intresserad av.. vad tror ni? Vilken passar mig bäst? Samt är det något som kommer hålla länge? Kommer jag behöva en "kylarplatta" eller vad det nu kallas? Jag är villig att betala lite mer sålänge jag vet att det är kvalité!

Jag är tacksam för alla råd och åsikter som kommer hjälpa mig i mitt beslut!
(Måste inte vara någon av dessa, har ni något bättre så ge mig gärna tips)

Med vänlig hälsning, bluuf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Bluuf:

Tjenare grabbar!

Helt ny här på forumet samt helt grön på det här med bärbara gamingdatorer! Hade helst haft en stationär men då platsen i lägenheten inte tillåter detta så får jag inrikta mig på en bärbar!
Jag är ute efter något som kan klara av WoW:WoD. Vet att detta inte är det mest krävande spelet men känner ändå att jag vill ha något som man kan spela på utan att det försämrar upplevelsen. Jag har läst en hel del om det är med bärbara datorer och försökt komma fram till något vettigt. Jag har funnit dessa två och undrar vad ni tycker om dom:

https://www.dustinhome.se/product/5010788950/rog-g750js

https://www.dustinhome.se/product/5010751833/rog-g750jx

Jag har tittat både på asus och msi, då jag tänker mycket på att den ska hålla länge så vill jag ha en laptop med bra kylarsystem då det verkar vara det största problemet!
Som jag har förstått det så är asus bättre än msi på den fronten, vet dock ej om det stämmer?

Men dessa två är något jag har blivit intresserad av.. vad tror ni? Vilken passar mig bäst? Samt är det något som kommer hålla länge? Kommer jag behöva en "kylarplatta" eller vad det nu kallas? Jag är villig att betala lite mer sålänge jag vet att det är kvalité!

Jag är tacksam för alla råd och åsikter som kommer hjälpa mig i mitt beslut!
(Måste inte vara någon av dessa, har ni något bättre så ge mig gärna tips)

Med vänlig hälsning, bluuf.

Tjabba! skulle ha köpt på Netonnet eller Komplett om jag var dig,lite bättre service.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av HardstyleLover12:

Tjabba! skulle ha köpt på Netonnet eller Komplett om jag var dig,lite bättre service.

Dustin är väl knappast kända för dålig service eller?

OnT: Köper du den dyrare modellen får du:

Bättre nätverkskort (802.11ac istället för 802.11b/g/n)
Snabbare grafikkrets (870M istället för 770M)

Annars är dom rätt lika

Kanske har du svårt att prioritera? Men låt mig säga såhär:

Utifrån min synvinkel när det gäller köp av teknik så tänker jag alltid framåt i tiden. En bärbar speldator är väldigt begränsad när det gäller uppgraderingar och antagligen ingenting man byter ut varje generation. (finns säkert folk här som gör det) Så jag skulle gå på det dyrare alternativet om det verkligen är dessa två du väljer mellan. Tekniken går framåt och datorn blir knappast snabbare med åren. Så gå på ett alternativ som känns framtidssäkert.

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Snabbare lagring (SSD, 256GB istället för hybriddisk)

Annars är dom rätt lika

Den dyra har större HDD/hybrid medans den billigare hade SSD och ingen lagring utöver det.

Svårt att avgöra om den dyra är värd 2000:- extra för mindre lagring, lite bättre nätverk och bättre grafikkort. Är i annat samma skit i dom:)

Edit: skulle nog köra på denna:
https://www.dustinhome.se/product/5010796936/rog-g750jm
Bättre processor och (minimalt) bättre grafikkort än ditt billiga val. Dock får du nog köpa till en USB 3.0 HDD att ha spel på.

EDIT2: http://www.inet.se/produkt/1972477/asus-g771jm-i7-12gb-256gb-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Xcym:

Den dyra har större HDD/hybrid medans den billigare hade SSD och ingen lagring utöver det.

Svårt att avgöra om den dyra är värd 2000:- extra för mindre lagring, lite bättre nätverk och bättre grafikkort. Är i annat samma skit i dom:)

Fel av mig! Rättar direkt

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av YamahaDGX630:

Snabbare lagring (SSD, 256GB istället för hybriddisk)

Annars är dom rätt lika

Kanske har du svårt att prioritera? Men låt mig säga såhär:

Utifrån min synvinkel när det gäller köp av teknik så tänker jag alltid framåt i tiden. En bärbar speldator är väldigt begränsad när det gäller uppgraderingar och antagligen ingenting man byter ut varje generation. (finns säkert folk här som gör det) Så jag skulle gå på det dyrare alternativet om det verkligen är dessa två du väljer mellan. Tekniken går framåt och datorn blir knappast snabbare med åren. Så gå på ett alternativ som känns framtidssäkert.

Menade inte att dom har dålig service,men har mer erfarenhet av Komplett och NoN.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006

Både ASUS och MSI tillverkar bra gaming laptops och du skulle nog bli nöjd med båda tillverkarna. Även Lenovo tillverkar bra gaming laptops, synd bara att displayen i den senaste generationen av Y50-70 är så kass. Du skulle även kunna överväga Clevo om du vill konfigurera din egen laptop.

Just ASUS G-serie är kända för att ha väldigt bra kylning så där behöver du definitivt ingen kylplatta. Med ASUS G-serie får du kanske inte alltid mest "bang for the buck" men oftast en väldigt bra helhetsupplevelse.

Den första som du länkar till, G750JS-T4093H, kan du få på Alina för 11 999 kr (om du är student kanske du har studentrabatt på Dustin dock). Ta de 1000 kr som du sparar och investera i en SSD. G-seriens 17" har två hårddiskplatser och det är busenkelt att sätta in en ny hdd, finns förmodligen ingen laptop som det är lättare att sätta in/byta hårddisk i (om man bortser från vissa företagsdatorer med hot-swap).

Den andra som du länkar till verkar prisvärd. Grafikkortet, GTX 770M, tillhör dock förr förra generationen. Båda datorerna som du funderar på borde hursomhelst klara WoW utan problem.

Vad har du för övrigt för budget?

Här har du ett riktigt monster: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/203040-a...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bankeryd
Registrerad
Dec 2011

Repeat

Kolla in denna

http://www.netonnet.se/art/dator/lap...h/210158.3004/

nya GeForce GTX 970M
128GB SSD
1GB 7200 HD
8gb ram
bättre skärm
bättre cpu
tystare
strömsnålare

Monitor: ASUS SWIFT PG27AQ 27" 2560x1440 @ 120hz ULMB Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K CPU-KYLARE: ARCTIC FREEZER 240 RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE GTX 1080 Ti FOUNDERS EDITION SSD: SAMSUNG SSD PRO 960-SERIES 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: PHANTEKS ENTHOO EVOLV ATX GLASS