Vad ska finnas på SSD?

Permalänk
Medlem

Vad ska finnas på SSD?

Hej.

Jag ska beställa hem en SSD på 120 gb. Och jag tänkte lägga Windows samt steam på den. I steam har jag enbart cs go installerat så det blir inte mer än 7 gb där. Kommer en 120 gb SSD funka bra med dessa två installerade på den?

Permalänk
Medlem

Det blir alldeles lysande! Installera program och ytterligare spel på SSDn i mån av plats så blir det fina fisken

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog räknas som en extrem användare men jag tycker att min 120 inte räcker och då har jag Steam på en 250GB SSD. Det behövs alltid mer utrymme om man frågar mig. Men nog kommer 120 räcka i 2 år innan du känner att du antingen kommer vilja formatera eller uttöka.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

120gb räcker om du bara ska ha win och 1 spel installerat på den. Kommer du utöka med fler spel/apps kan det bli lite trångt efter ett tag, men det är egentligen bara att hushålla med utrymmet.

Permalänk
Medlem

Om du ska ha ett eller två spel installerat så räcker det. Jag tycker man ska ha minst 256gb.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Bara en sak att tänka på: Hur mycket ram-minne du har spelar roll, då det skapas en page fil på C: som tar upp lika mycket plats som du har ram. Så har du 16gb ram då tar filen 16gb.
Bara något att tänka på.

Permalänk
Medlem

Ta en 250 när du ändå håller på. Man köper alltid nåt spel på steam för att prova hit och dit. Det suger plats som sjutton. Jag har BF, CSGO och lite pryttlar jag köpt på steam och använder alltid upp omkring 240GB.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ