Permalänk
Medlem

MINI-ITX med atx

Tjena! Har precis gjort klart grunden för mitt kommande bygge, det här kanske låter skumt men det är iallafall 35cm högt och 19 brett och 30djupt, Och ja jag ska köra atx. Nu kanske ni undrar varför? Jo det är så att jag har en förkärlek till en massa grafikkort och med det här har jag möjlighet till 3-way sli/crossfire och med detta moderkortet kan jag, Nät aggregatet kommer självklart ligga lite över den nedersta pci-e slotten och där skall jag då ha en pci-e x16 till x16 extension. Kan även hända att det blir extern psu om det blir för trångt! ^^ Sedan för att täcka över det utfrästa platserna till fläktarna skall jag ha mörk tonad akryl genom fräst med distanser 1cm utifrån framsida. Det är 2st EK 240 rads, en i toppen och en fram. Sedan ska jag till att börja med kyla cpun och 2gpuer. Grafikkorts slotsen kommer. Här kommer lite av en bygglogg på sweclockers!

Först så målade jag en skiss i sketchup som fick lägga grunden till allt.

Sedan fick jag gå upp och mäta ut inner och yttermått för att få fram en bock radie på kanterna och på fram, upp och baksidan

Sen så fick jag mäta ur alla hål och passning till i/o panel och liknande sedan blev det att fräsa ur det med hundradels millimiters precision

Sedan när jag hade alla hålen och liknande utfrästa så var det att bocka som gäller! Rejäl maskin (inte billig^^)

Så ja,, Nu ser det ut såhär, kommer fortsätta att uppdatera allt eftersom ju mer komponenter som landar i brevlådan!

Kommer fortsätta lite i taget med uppdateringar!

Lite komponenter som skall användas Radiatorer 2st ek coolstream 240rads

CPU block EK-Supremacy Clean CSQ - Gold

Mobo ASUS Rog, Ranger

Visa signatur

Specs: i7 3770k 4,5GHz, Evga GeForce Gtx 980, Samsung ssd 250gb, Custom Loop där Gpu och cpu ingår
, Z87 pro 4, 16Gig RAM Adata, H440w, 2st 144hz Benq xl.

Permalänk
Medlem

Visa mig ett mini-ITX moderkort med mer än en PCIe x16!

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Specs: i7 3770k 4,5GHz, Evga GeForce Gtx 980, Samsung ssd 250gb, Custom Loop där Gpu och cpu ingår
, Z87 pro 4, 16Gig RAM Adata, H440w, 2st 144hz Benq xl.

Permalänk
Medlem

Fast det blir ju inte MINI-ITX med ATX, utan det blir ju ATX andå, fast mer som ett MIDI-Tower.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Står mini-ITX med atx i rubriken. Logiskt sett står det för mini-ITX med ATX strömanslutning, till skillnad mot mini-ITX med DC-Jack för strömmatning

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Roligt bygge, funderar dock över två saker.
Hur långa är grafikkorten du har med i din skiss?
Är det ett SFX-agg?

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

De grafikkorten jag skall använda mig utav tror jag blir 2st Evga gtx geforece 680 då jag redan har ett med vattenblock liggandes hemma och nätaggregatet är http://www.inet.se/produkt/6911373/corsair-ax-860w-80-platinu... Det täcker somsagt nedersta pci slotten men i framtiden får det bli en extender eller så kör jag ett externt!

Visa signatur

Specs: i7 3770k 4,5GHz, Evga GeForce Gtx 980, Samsung ssd 250gb, Custom Loop där Gpu och cpu ingår
, Z87 pro 4, 16Gig RAM Adata, H440w, 2st 144hz Benq xl.

Permalänk

Intressant bygge, dock tycker jag det är lite synd att du ska använda gamla komponenter men men

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Skall använda mig av 2st 980, mina planer ändrades lite!

Visa signatur

Specs: i7 3770k 4,5GHz, Evga GeForce Gtx 980, Samsung ssd 250gb, Custom Loop där Gpu och cpu ingår
, Z87 pro 4, 16Gig RAM Adata, H440w, 2st 144hz Benq xl.

Permalänk
Medlem

Hur går projektet ?

Visa signatur