Behöver en server med stöd till videos på webbsidan Vilken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Behöver en server med stöd till videos på webbsidan Vilken?

Tja,

Behöver skaffa en server för att lägga till videos
för att visa upp på min webbsida, vilken server ska man köpa?
Vilken skulle ni rekommendera?

Jag har runt 500-800 st videos och varje videos är 1 gb.

Utan att webbsidan blir seg eller server när flera är inne i sidan och tittar på videos.

Vad säger ni om NAS server?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Vad sägs om Synology DS214Play? passar den för min ide?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2007

Jag är inte helt säker på vad du menar här, men du har alltså cirka 800 Gb videos som du vill lagra någonstans och samtidigt ha dom tillgängliga på nätet? Den hemsida du nämner, är det något du själv hostar hemifrån? Om inte så fungerar det ju inte med NAS.. Om det är hemifrån ditt egna nät så går det ju rent teoretiskt men det blir ju en jäkla belastning på ditt internet om hemsidan är välbesökt och flera filmer spelas upp samtidigt..

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Websidan ligger på godaddy, jag har provat godaddy med lägga upp några videos men det blev segt att öppna videon.

Problemet är att sidan kan bli välbesökt, jag kommer lägga ut demo videos på youtub och länka till min sida.

Jag har 100/100 mb internet.

Men vad behövs det för att lyckas med att inte belasta internet?

Vad har ni för rek?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Smidigast är nog ändå att ladda upp fulla klippen på Youtube, kommer dock ta någon dag eller två, men sen har du allt där, och du kommer ju inte behöva bry dig om att backuppa osv.

Kommer gå smidigast för de som tittar på filmen, även kunna gilla / kommentera rakt på klippet med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Dingo031:

Websidan ligger på godaddy, jag har provat godaddy med lägga upp några videos men det blev segt att öppna videon.

Problemet är att sidan kan bli välbesökt, jag kommer lägga ut demo videos på youtub och länka till min sida.

Jag har 100/100 mb internet.

Men vad behövs det för att lyckas med att inte belasta internet?

Vad har ni för rek?

För att inte belasta ditt internet så borde du köpa en VPS eller en dedikerad server från ett hosting-företag, alternativt köpa en server och hyra co-location och ställa servern där.