Hjälp mig välja: Asus Zenbook UX32LA vs Lenovo U330p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2006

Hjälp mig välja: Asus Zenbook UX32LA vs Lenovo U330p

Som trådtitel säger, jag är i valet mellan dessa två datorer. Det som datorn kommer att användas till är huvudsakligen surf, med en del svtplay/filmtittande och arbete i lättare program. Specifikationerna är i det närmaste identiska, det skiljer på hårddisk där Lenovon är strået vassare, så jag är mer intresserad över hur dessa känns kvalitetsmässigt, om de strular osv. Vore uppskattat om ni som har erfarenhet från dessa eller datorer liknande dem kunde lämna en rad. Har ni erfarenhet av att tillverkarna lägger på en massa skit på dem?

Här är länkarna till dem:
ASUS UX32LA
Lenovo U330p

Alternativt om ni har något tips om en helt annan dator (med en bättre skärm kanske?) som jag missat i denna prisklassen (upp till 7000) får gärna lämna en kommentar också. Jag är inte helt borttappad på att pilla med hårdvara heller, så jag kan tänka mig att gå för en utan ssd eller hybriddisk förutsatt att det är enkelt att komma åt och byta.

Den ska inhandlas ikväll, så är tacksam för alla svar!

Allan, please add signature

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Superpris på supermodellen x220 just nu på ebay. Belgiskt företag som lagt vantarna på ett parti. De går ung 8st varje kväll för cca 380€ - 420€ genom auktion - ung 1 per halvtimme.

Ingår
9cell batteri
dockning station
bärväska
ssd
i7
tykst tangentbord (verkar vara väldigt likt svenskt då å ö ä ligget på rätt ställe och även flesta tecken.)
1 års garanti

Tillkommer
8€ frakt till sverige.

EDIT um glömde länken http://www.ebay.com/itm/Lenovo-Thinkpad-X220-4291-WD5-Core-i7...

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell