Permalänk
Medlem

Värt att köpa ut Macbook?

Hejsan! Jag har haft en Macbook Air 13'' 64gb mid 2012, (sedan 2012). Nu har kommunen bestämt att vi skall ha HP Probook 645 G1, med en asrutten processor. Vi får köpa ut dessa datorer för 4250kr. Min dators skärm pajade (inte mitt fel gick på garantin) skärmen hela locket byttes samt batteriet, Apple care går ut 2015-07-31. Den har -50 cirklar, och inga repor. Så vad tycker ni? Är det värt att köpa ut dessa datorer?

Har ett incase fodral, en Thunderbolt -> HDMI och ett skal till den också

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |

Permalänk
Medlem

Jarå, helt klart enligt mig om du inte ska göra tyngre uppgifter. Annars säljs de väl för lite högre än det på blocket om du ångrar dig?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Sett till värdet, ja det skulle jag säga. Det är inte speciellt stor skillnad på en 2012 MBA och en 2014 MBA, och har du nytt batteri så är det också ett plus.

Slå till den och sälj den för 5-6k alternativt behåll den

Permalänk
Medlem

Istället för att göra en ny tråd så ställer jag min fråga här, hur är tangentbordet på en macbook? Är det hemska chiclets?

Permalänk
Skrivet av luriel:

Istället för att göra en ny tråd så ställer jag min fråga här, hur är tangentbordet på en macbook? Är det hemska chiclets?

Svårt att svara på, Bästa vore ju om du kunde gå till någon butik och pilla lite på en Macbook, Många verkar älska tangentbordet, Andra gillar det inte alls.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att köpa den macbooken jag skrivit om? Jag känner inte behovet av den just nu, gå lite högre i pris än inköpspriset jag skrev så är den din Som sagt den ser ut att vara helt ny! Nytt batteri och ny skärm/topp.

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |

Permalänk
Skrivet av ErikFre:

Någon som är sugen på att köpa den macbooken jag skrivit om? Jag känner inte behovet av den just nu, gå lite högre i pris än inköpspriset jag skrev så är den din Som sagt den ser ut att vara helt ny! Nytt batteri och ny skärm/topp.

Du får göra en annons i Sweclockers marknad då det inte är tillåtet att annonsera i forumet, Men är nog inte problem att få den såld

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Du får göra en annons i Sweclockers marknad då det inte är tillåtet att annonsera i forumet, Men är nog inte problem att få den såld

Oj, ska inte göra om det. Tycker du att det är värt att köpa ut den och sälja den?

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |

Permalänk
Skrivet av ErikFre:

Oj, ska inte göra om det. Tycker du att det är värt att köpa ut den och sälja den?

Svårt att svara på, Tror inte du skulle kunna tjäna så mkt pengar på den, Men lite mer än 4250 får du nog om du skulle sälja den vidare

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Det här väcker något gammalt minne om att detta byte av MacBooks till probooks har jag läst i någon tråd här tidigare. Det är ju tråkigt att ni måste byta för det är ju inte direkt en snabb ultrabook det byts till.

Också att det sägs vara en 13" 2012 modell med 64GB minne. Såna såldes iaf inte officiellt av Apple. De hade 128GB på basmodellen för 13 tum.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Det här väcker något gammalt minne om att detta byte av MacBooks till probooks har jag läst i någon tråd här tidigare. Det är ju tråkigt att ni måste byta för det är ju inte direkt en snabb ultrabook det byts till.

Också att det sägs vara en 13" 2012 modell med 64GB minne. Såna såldes iaf inte officiellt av Apple. De hade 128GB på basmodellen för 13 tum.

Kan maila till grafit om hårddisk storleken. Återkommer när jag får svar. Sen en sak, funderar på att köpa en iPad att ha och surfa (kommer inte ha nån bärbar dator till sommaren). IPaden ligger i samma prisklass så. Vilken av dem hade ni valt? Har svårt att bestämma mig om jag ska köpa MacBooken och ha själv, köpa en iPad eller köpa MacBooken och sälja den.

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikFre:

Kan maila till grafit om hårddisk storleken. Återkommer när jag får svar. Sen en sak, funderar på att köpa en iPad att ha och surfa (kommer inte ha nån bärbar dator till sommaren). IPaden ligger i samma prisklass så. Vilken av dem hade ni valt? Har svårt att bestämma mig om jag ska köpa MacBooken och ha själv, köpa en iPad eller köpa MacBooken och sälja den.

Oavsätt så tycker jag MacBooken är värt att köpa ut.
1. Antingen så behåller du den själv och köper inte en padda.
2. alt2 är att sälja datorn och köp en padda

Men skulle valt datorn då den antagligen är bättre. (ps är inte helt opartisk då jag inte förstår grejen med plattor)

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Det här väcker något gammalt minne om att detta byte av MacBooks till probooks har jag läst i någon tråd här tidigare. Det är ju tråkigt att ni måste byta för det är ju inte direkt en snabb ultrabook det byts till.

Också att det sägs vara en 13" 2012 modell med 64GB minne. Såna såldes iaf inte officiellt av Apple. De hade 128GB på basmodellen för 13 tum.

Just den modellen av en anpassad modell mot skola.
För att få ner priset på datorn till ett pris som passar skolor bättre (när man köper många datorer)
så valde man att minska på lagringsutrymmet. Och det stämmer att man inte kunde köpa den i butik.
Modellen finns inte kvar utan ersattes av en med 128 Gb.

/Jessica

Hej!
Jag står i tankarna om att köpa ut min fd skoldator, en MacBook Air 13'' 64gb mid 2012. Apple sålde inte 64GB modellen officiellt, hur kan det komma sig att det bara är 64GB i dessa datorer? Är något mer degraderat från den vanliga MacBook Airen?

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |

Permalänk
Medlem

Blir inte den datorn, köper en iPhone 6 eller en iPad istället. Känns onödigt att köpa datorn som redan är tre år gammal, den kommer inte vara länge till.

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |