Funderingar kring köp av gaming laptop

Permalänk
Medlem

Funderingar kring köp av gaming laptop

Hej!

Jag gjorde tidigare en tråd gällande delar till stationär dator, har nu i dagarna efter det fått en förändrad livssituation och
kommer därför inte ha plats för en stationär så jag söker nu en laptop istället!

Jag har tidigare haft MSI laptop för gaming och har främst kollat på dem, det enda jag hade att klaga på var väll att min vart väldigt
varm, hade ifs en GT660 som har ett par år på nacken så det kanske har blivit bättre nu!
Dessa datorer jag har kollat på (Då det är fyndvaror har jag inte exakta specsen på MSI datorn, men efter lite efterforskning har jag hittat de jag nämner nedan, har kontaktat webhallen för att få exakta specs!)

1. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2436352
Jag gissar på att det är dessa. men eftersom det kan skilja sig från vart man köper så har jag som sagt mailat webhallen och frågat! vissa har SSD och vissa
har inte SSD, så om vi enbart kollar på processor och grafikkort i alla fall tills det att jag har fått svar, också medveten om att det inte finns OS till denna men det
har jag redan!
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198996-m... (Länk till webhallen där den säljs)

2. http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208427-a...

Vilken skulle ni välja, och varför?
Vad jag har fått fram på grafik korten så är dom väldigt lika i benchmark tester, men 780n är av äldre generation va?
Hur ligger det till med kylningen i dessa två? (har en kylplatta hemma)

Båda ligger på ca 10500.- (vill gärna hålla mig däromkring)

Det jag ska ha datorn till är att lira nya WoW expansionen och kanske en del andra spel. har inga krav på att totalmaxa någonting!

Tack på förhand och jag ber om ursäkt om det blev rörigt!

Permalänk
Medlem

Båda laptopsen kommer fungera mer än väl med det spel du har listat. Hurvida det är någon skillnad på kylningen eller ej kan jag inte svara på.

Undrar dock om du tänkt köpa skärm, tangentbord och mus att spela på? Då kan du ju spara pengar på att köpa liknande hårdvara i en annan laptop.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lockis:

Båda laptopsen kommer fungera mer än väl med det spel du har listat. Hurvida det är någon skillnad på kylningen eller ej kan jag inte svara på.

Undrar dock om du tänkt köpa skärm, tangentbord och mus att spela på? Då kan du ju spara pengar på att köpa liknande hårdvara i en annan laptop.

Hej! Det har blivit nå knas när jag redigerade inlägget så den har kommit två ggr, moderator är kontaktad!

Jag har skärm, tangentbord och mus hemma som jag använder flitigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slajs:

Hej! Det har blivit nå knas när jag redigerade inlägget så den har kommit två ggr, moderator är kontaktad!

Jag har skärm, tangentbord och mus hemma som jag använder flitigt!

Vet inte vilken tråd som kommer användas men svarar här!

Har du skärm osv hemma så kan det vara värt att titta på en mindre modell av laptop.

Finns ju laptopts som fungerar bra för gaming men inte är gaming orienterade och då kan man spara in lite pengar på dessa.

Det lättaste sättet för dig att hitta en laptop som passar just dina behov är att lista dessa på en sida som prisjakt och sen söka. Den billigaste jag hittar genom att göra detta är Inet laptop

Är ganska säker på att denna laptop skulle uppfylla alla dina behov. Är man osäker på kylning finns det vettiga kylplattor att köpa.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666