Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Köpråd: Tyst (mekaniskt?) tangenbord

Hej!

Jag söker ett nytt tangentbord att ha på jobbet - har i dag ett Logitech ála laptop-tangentbord och börjar lessna oerhört på det.

Jag har ett gammalt keytronic ErgoForce hemma som jag gillar skarpt. Nåt i den stilen vore fräckt.

Mina "krav" följer:
Tyst. Det är egentligen det enda riktiga hårda kravet. Sitter tyvärr i öppet kontorslandskap så det får inte låta som ett maskingevär - jag trycker ganska hårt på tangenterna när jag skriver.

Ska vara ISO-tangentbordslayout.

I övrigt bör det inte se ut som om ett rymdskepp har fått för sig att landa på mitt skrivbord, och man ska inte kunna dra liknelser mellan tangentbordet och ett disko.

Det får gärna ha mediaknappar (höja, sänka, muta, pause/play, nästa spår, och föregående spår).

Jag bryr mig inte om bakgrundsbelysning, jag vet var knapparna på tangentbordet sitter.

Budget: Lagom, men är inte överdrivet sugen på att lägga ut mer än kanske 2000 pengar.

WS: Bärbar workstation, 2 * Dell U2412M
HTPC: Intel NUC, Canton GLE 496, Yamaha RV-A830, Sanyo PLV-Z700
Server: Intel Xeon E3-1240@3.4 GHz, ESXi, 32GB RAM, 8*2TB RAID-Z2 + SSD-cache
Slösurf: MacBook Air 11,6", Samsung S8
Kamera: Canon EOS 5DII + 1DIII, Canon 100/2.8 Macro, Canon 70-200/2.8L, Canon 24-70/2.8L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Aug 2009

Valfritt Topre, dock är de inte helt mekaniska.

Annars är detta väldigt tyst, vet dock inte hur likt keytronic ErgoForce det är.

http://www.keyboardco.com/keyboard/matias-quiet-pro-for-pc-no...