Sege Import - Vågar man handla av dessa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Sege Import - Vågar man handla av dessa?

Ja jag har skummat igenom den gigantiska tråden http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/837234-sege... men det verkar som om de är igång igen, gjorde en enkel sökning på DDR3 och de ligger alltså lägst på 3500 produkter på prisjakt och t ex så kostar dessa minnen alltså hälften så mycket mot de andra affärerna..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2592577

Det osar ju lite varningstecken över det hela eller vad tror ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Jag köpte jättebilliga kablar från dem 2011, det var snabbt och enkelt. Frakten var lite dyr tror jag, annars inga problem.

De kan naturligtvis ha bytt ägare och blivit skumma sedan dess, det vet jag inget om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Världen
Registrerad
Jul 2001

Ja, det osar ganska kraftiga varningstecken och du bor tanka over om du vill riskera vara en pa listan av onojda kunder eller inte.

Dessutom, det borde nara pa inte vara mojligt att halla ett pris som ar halften mot de andra och fortfarande gora en fortjanst sa det ringer ju lite extra varningsklockor dar (men det kan vara att det ar en vara som marks upp mycket med, eller en 2:a sorterings variant).

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Molvis:

Ja, det osar ganska kraftiga varningstecken och du bor tanka over om du vill riskera vara en pa listan av onojda kunder eller inte.

Dessutom, det borde nara pa inte vara mojligt att halla ett pris som ar halften mot de andra och fortfarande gora en fortjanst sa det ringer ju lite extra varningsklockor dar (men det kan vara att det ar en vara som marks upp mycket med, eller en 2:a sorterings variant).

Nja, med en enhetsfrakt på 162,50 och bara möjlighet att beställa en vara per order (dessutom en ENSAM vara per order), är det ingen omöjlighet att ligga i topp och fortfarande tjäna någon hundring per pryl. Skulle beställa ett par surfplattor åt döttrarna och kollade på Prisjakten... 549kr... där nästa två tog 790kr för sina. WOW!!! Är det möjligt??? Tills jag såg detta. Jaha, det är så man gör. Det blev 162,50 i frakt per platta (där nästa två i listan körde fraktfritt). Fortfarande knappt 80kr billigare än nästa i listan, men dock inte så 'wow' längre. Mer lite avsmak. Ska man sticka ut ska det inte ske genom bluff.
Det fick bli dom ändå. Det blev ju ändå billigast och man är ju inte gjord av pengar. Men tillbehören fick komma från någon annanstans. Annars hade det blivit ännu en enhetsfrakt, som motsvarat mer än jag tjänat på bägge plattorna tillsammans.

Mmmmmm. Det är så man gör...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Runarsson:

Nja, med en enhetsfrakt på 162,50 och bara möjlighet att beställa en vara per order (dessutom en ENSAM vara per order), är det ingen omöjlighet att ligga i topp och fortfarande tjäna någon hundring per pryl. Skulle beställa ett par surfplattor åt döttrarna och kollade på Prisjakten... 549kr... där nästa två tog 790kr för sina. WOW!!! Är det möjligt??? Tills jag såg detta. Jaha, det är så man gör. Det blev 162,50 i frakt per platta (där nästa två i listan körde fraktfritt). Fortfarande knappt 80kr billigare än nästa i listan, men dock inte så 'wow' längre. Mer lite avsmak. Ska man sticka ut ska det inte ske genom bluff.
Det fick bli dom ändå. Det blev ju ändå billigast och man är ju inte gjord av pengar. Men tillbehören fick komma från någon annanstans. Annars hade det blivit ännu en enhetsfrakt, som motsvarat mer än jag tjänat på bägge plattorna tillsammans.

Mmmmmm. Det är så man gör...

Bluff och båg med andra ord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Köpte ett väggfäste där för några månader sen, gick utan problem. Dock var det nästan 3 veckors frakt och jag hade ordernummer #78 eller något sådant, så de kan ju inte ha haft speciellt många kunder. Jag tror de köper varor från någon kines efter de fått en order och inte har något lager i Sverige.