Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

Strömförsörjd usb hub

Hejsan, jag behöver en strömförsörjd usb hub som kan ladda alla enheter (Telefoner och tablets) som ä kopplade till den. Den måste vara kompatibel med usb 2.0 eftersom princip alla telefoner använder usb 2.0.

Vad tror ni om den här? - https://www.dustinhome.se/product/5010756784/usb-hub-7-ports-...

Tack för all hjälp i förhand

Chassi: Fractal Design Define XL Moddat för vattenkylning för CPU och GPU Radiatorer: 280mm och 140mm Moderkort: Asus ROG Maxiumus VI Hero RAM: 16GB @ 2Ghz GPU: AMD 7970 3GB Refrence @ 1,2Ghz SSD: 1st Samsung EVO 500GB & 2st OCZ Agility 3 120GB RAID 0 + 2TB HDD CPU: Intel i7 4770K @ 4GHz Tangentbord: QPAD MK-85 Mus: QPAD 5K

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du bör köpa en laddhub som kan ge mycket ström om du främst ska ha den till laddning och dessutom vill ladda plattor som brukar ta evigheter att ladda (om det ens går när de är igång med 500 mA)
Vanliga hubar är inte försedda med laddportar utan det är vanliga usbportar bara tänkta för kommunikation så se till att den kan lämna minst 1,5-2 A åtminstone på den port som du tänkt ladda plattan med.
http://www.ianker.com/
http://plugable.com/

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av mrqaffe:

Du bör köpa en laddhub som kan ge mycket ström om du främst ska ha den till laddning och dessutom vill ladda plattor som brukar ta evigheter att ladda (om det ens går när de är igång med 500 mA)
Vanliga hubar är inte försedda med laddportar utan det är vanliga usbportar bara tänkta för kommunikation så se till att den kan lämna minst 1,5-2 A åtminstone på den port som du tänkt ladda plattan med.
http://www.ianker.com/
http://plugable.com/

Tyvärr kan inte ha en laddhub för jag vill att alla enheter ska vara kopplade till datorn samtidigt som dom laddar.

Chassi: Fractal Design Define XL Moddat för vattenkylning för CPU och GPU Radiatorer: 280mm och 140mm Moderkort: Asus ROG Maxiumus VI Hero RAM: 16GB @ 2Ghz GPU: AMD 7970 3GB Refrence @ 1,2Ghz SSD: 1st Samsung EVO 500GB & 2st OCZ Agility 3 120GB RAID 0 + 2TB HDD CPU: Intel i7 4770K @ 4GHz Tangentbord: QPAD MK-85 Mus: QPAD 5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2013

Precis som ovanstående säger så funkar det inte något vidare med en vanlig usb-hub, hittade lite olika

10 portar, 1A/Port

4 Portar, varav 2x2A, 2x1A

iDsonix 4 Portar varav 2x2,1A och 2x1A

Var det jag hittade

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Gimberg:

Tyvärr kan inte ha en laddhub för jag vill att alla enheter ska vara kopplade till datorn samtidigt som dom laddar.

Men laddhubar har också kommunikation, en ren laddare har bara ström men en laddhub ger både laddare med hög ström och datatrafik.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006

Jag körde på någon ganska dyr. Märket var star nånting och den hade 2platser. Ena va 1a och andra 2a. Behövde en 2a för surfplattan. Resten är usb3slots och den har extern strömförsörjning givetvis. Me de 2 laddplatserna koppöas ej till datorn via usbhubben utan det gör bara usb platserna

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Nima2001:

Jag körde på någon ganska dyr. Märket var star nånting och den hade 2platser. Ena va 1a och andra 2a. Behövde en 2a för surfplattan. Resten är usb3slots och den har extern strömförsörjning givetvis. Me de 2 laddplatserna koppöas ej till datorn via usbhubben utan det gör bara usb platserna

Det finns olika sätt att koppla

Note that not all phones or tablets support the new BC 1.2 standard or all parts of it. Specific supported devices include all Apple iPads and iPhones with Lightning connectors, along with many newer Android devices including Amazon’s Kindle Fire line of tablets. Older Apples (30-pin) and other phones and tablets do not support the BC 1.2 standard at all, so they won’t charge. Other devices may charge but not sync. All of these behaviors are determined by the phone or tablet, and so will vary by device.

http://plugable.com/2014/06/24/plugable-launches-usb-7-port-h...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av mrqaffe:

Det finns olika sätt att koppla

Note that not all phones or tablets support the new BC 1.2 standard or all parts of it. Specific supported devices include all Apple iPads and iPhones with Lightning connectors, along with many newer Android devices including Amazon’s Kindle Fire line of tablets. Older Apples (30-pin) and other phones and tablets do not support the BC 1.2 standard at all, so they won’t charge. Other devices may charge but not sync. All of these behaviors are determined by the phone or tablet, and so will vary by device.

http://plugable.com/2014/06/24/plugable-launches-usb-7-port-h...

Nej det funkar inte med den modellen om jag minns rätt. Jag blev själv förvånad och började läsa antingen manual eller google, minns inte exakt nu.
Jag har testat med en samsung tab pro vilket är en väldigt ny surfplatta och en samsung s4 och s3. Ingen av dom kopplades till datorn när usb hubben vart kopplad dit (och de var kopplade till ladd-porten på usbhubben)

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av mrqaffe:

Men laddhubar har också kommunikation, en ren laddare har bara ström men en laddhub ger både laddare med hög ström och datatrafik.

Ok, hittade den här http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00LH5ZPNY men borde den inte fungera lika bra som den som jag länka först?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Nima2001:

Nej det funkar inte med den modellen om jag minns rätt. Jag blev själv förvånad och började läsa antingen manual eller google, minns inte exakt nu.
Jag har testat med en samsung tab pro vilket är en väldigt ny surfplatta och en samsung s4 och s3. Ingen av dom kopplades till datorn när usb hubben vart kopplad dit (och de var kopplade till ladd-porten på usbhubben)

Skrivet av Gimberg:

Ok, hittade den här http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00LH5ZPNY men borde den inte fungera lika bra som den som jag länka först?

Som Plugable och säljaren på Amazon skriver så måste enheten stödja BC 1.2 för att kunna ladda och kommunicera via usb samtidigt, Man får kolla om BC 1.2 stöds eller inte, Plugable har ju själva en lista med enheter och hur de uppför sig, nya enheter kan ju också ha stöd men kolla listan först.
http://plugable.com/products/usb2-hub7bc

Skrivet av Nima2001:

S 4 ska klara att laddas och synka samtidigt med Plugablehuben

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2001

Tack för denna tråd, bra med info så man vet mer precis vad man letar efter (BC 1.2).
Jag har liknande önskemål om funktion som TS, dvs. ladda när datorn är avstängd och fortsätta ladda men även ansluta till datorn när den är på.
men utöver det hade jag önskat USB 3.0, inte för att jag använder det så mycket idag men för framtidssäkring, vill även ha 2A laddning på minst 1 port, gärna 2 eller fler, och 1A på övriga.
Så tyvärr går Plugable hubben bort då den bara är USB 2.0 och max ström är 1.5A
Hittade Anker USB 3.0 7 Data & BC 1.2 Charging Ports men den fanns bara för amerikanska marknaden så blir fel kontakt och bara 110V
Hittade ICY BOX IB-AC618 USB Hub/Port hos komplett
Denna har en 2.1A laddport men osäkert på vad övriga portar levererar, förmodligen 900mA då trafon bara var på 36W.
Men Kjell har en USB 3.0 hubb 7 portar
Denna är enligt bild ruskigt lik Plugable hubben, men specas till USB 3 så kan den bara trycka ut 2A så verkar den vara vad jag letar efter.

Som det verkar så är nog Kjells hubb bästa alternativet om jag förstått allt rätt. Någon som har något fler alternativ, då varken Kjell eller komplett har dom aktuella hubbarna i lager?

Workstation: ASUS P8Z68-V Pro/Gen3 | Intel Core i7-2700K@4,5GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 4x4GB Corsair Vengeance | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS4 Pro Segge81

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|