Årets nätbutik 2014 - Dags igen

Permalänk
Medlem

Årets nätbutik 2014 - Dags igen

Röstningen 2014 har startat.

http://www.prisjakt.nu/info.php?t=doc_stores_storeoftheyear

Inet igen eller?

Permalänk
Medlem

Inet känns som en lovande kandidat.
Synd att ändra på ett vinnande koncept, något som Inet också verkar förstå!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Entusiast

Det blir väl en röst på Inet som vanligt.

Anledning: Köpte ett GTX 670 i början av året begagnat för 1400kr av en privatperson åt en polare. Grafikkortet slutade att ge signal efter ett halvår och eftersom jag åtminstone hade ordernumret så ringde jag upp Inet för att försöka reklamera kortet.
De tog emot kortet utan fuffens och gav ett sprillans nytt GTX 770 tillbaka på bara 3 arbetsdagar.
Förutom den gången så har de även godkänt en reklamation av en RAM-sticka som fick en error efter några timmars Memtest86+.

Det är service det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Det känns som att Dustin kommer tappa i år och även Cdon sedan de slutade med sina rabatter.

Permalänk

Blir inet för mig, för någon månad sen hjälpte jag en kompis att köpa en laptop, men hon ville gärna se hur stor den var innan bestämde sig, först gick vi till Webhallen och frågade om man kunde få titta på den innan man köpte den, men det gick såklart inte, trotts att jag är vit medlem där, så vi gick till inet för att se om den stod framme där, vilket den inte gjorde, men när vi frågade gick de direkt och öppnade upp en låda och lät henne känna på den.

Inet har gång på gång gett mig en riktigt känsla av service och vilja att hjälpa, något jag sällan känner från Webhallen tyvärr.

Nu gäller ju detta nätbutiker, men har samma erfarenhet via onlinesupport.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Det känns som att Dustin kommer tappa i år och även Cdon sedan de slutade med sina rabatter.

Fast CDON har fortfarande väldigt bra erbjudande rätt ofta. Tror faktiskt jag gjort alla mina nyköp där i år nu när jag tänker efter

Permalänk
Medlem

Inet har fungerat bra hittills för mig. Priserna är väl det negativa jag kan komma på.

Webhallen har fungerat bra i alla avseenden förutom när jag förhandsbokade ett grafikkort som blev mer än 4 veckor försenat (fast jag var en av de fem första som bokat fick jag mitt på andra leveransen för att någon dåre inte tagit kunderna i tur och ordning). Sen förstår jag mig inte på webhallens status-system. Enligt de själva ska systemet göra om från grunden. Det som spelar roll är inte hur mycket du handlar för, snarare hur många ggr du handlar inom en kort period. Så, en vän till mig har handlat för ca 53k och jag själv för 25k. Borde inte han vara högre rankad än mig då? Skumt system. Sen vill jag gärna se ett orderstatus-system så att man slipper ringa hela tiden för man vet ju aldrig om varan är på väg eller inte.

netonnet har alltid fungerat bra för mig. Snabb leverans.

Cdon beställer man från på egen risk. Här vet man aldrig när varorna kan komma..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Jag kan nog inte välja, Gillar typ alla butiker. Dom jag har handlat ifrån iår som har skött sig bra är, NetOnNet, Misco, Cdon, Inet,

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Inet, självklart.

I ny egen teknik = Inet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vet faktist inte vad jag ska välja, har haft ärenden hos dustin och inet.

Inet: En acer skärm som efter 1 år fick döda pixlar, dom tog emot den med en gång.

Dustin: Led lister och ett corsair vengance 2100 som pajade. Dom skickade nya utan att ens kräva retur av dom gamla söndriga.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Hedersmedlem

Inet för min del.

Jag är trogen kund sedan många år, och de behandlar mig också som en sådan i de lägen jag varit i kontakt med dem.
Okomplicerade är väl ett passande ord gällande deras kundtjänst. Har inte haft många retur/garantiärenden, men när jag haft det har de varit mycket tillmötesgående.

Dock skall tilläggas att jag varit dålig på att handla på andra butiker, som säkerligen kunnat hantera ärenden minst lika bra, men jag har bara inte gett dem chansen.

Många är vi ju också som uppmärksammat att Inet ofta ligger ett par hundringar över andra butiker på Prisjakt (då pratar jag om de seriösa butikerna), men att många ändå väljer att handla av dem därför att de är just... okomplicerade

Överhuvudtaget har jag under detta år som gått haft mycket bra garantiärenden gällande alla mina internetköp, det gäller Inet så som de andra butikerna jag handlat hos.

Inet bör självfallet vara vaksamma - i den här branschen svänger det fort. För 10 år sedan var Datorbutiken.com allas kung och favvobutik här på SweClockers - se vad som hände med dem!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

För mig har komplett seglat upp som nummer ett. Har alltid gillat komplett, men har varit ganska dyra och hög fraktkostnad.
Nu är dom ganska billiga, snabb och fri frakt, aldrig haft problem med returärenden av något slag. Har dom inte störst lager ligger dom i alla fall där uppe och nosar.

Visst är inet bra på många sätt men med mina erfarenheter vinner komplett, mycket på grund av utbudet och sällan tomt i lagret när man ska köpa något.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Najk:

Inet bör självfallet vara vaksamma - i den här branschen svänger det fort. För 10 år sedan var Datorbutiken.com allas kung och favvobutik här på SweClockers - se vad som hände med dem!

De blev ju faktiskt uppköpta av Inet

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

När kan man rösta på Inet då? Måste man vara inloggad?

Permalänk
Medlem

Vi kommer se en ändring av hemelektronik framöver. Jag med flera har inga problem att betala en 100:- mer för en vara. För mig är service betydligt viktigare än priset.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Finns inte Computerstocklots med ? Då får det bli inet.

Permalänk
Medlem

Är det ens lönt?
90% av swec röstar på Inet pga pingvinsstänger som kostar 2kr stycket.

Röstar på Komplett av den enkla anledningen att jag gillar konceptet med fria returer vid ångerrätt. Något Inet aldrig haft.
Dustin har iofs haft det i alla år, så Dustin lr Komplett för mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevinkingeen:

De blev ju faktiskt uppköpta av Inet

Möjligen. Men de gick i konkurs först

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Är det ens lönt?
90% av swec röstar på Inet pga pingvinsstänger som kostar 2kr stycket.
.

Hör du själv hur dumt det låter? Om det mot all förmodan skulle stämma så kan vi utgå från att majoriteten av swec folket som röstar på dom är godissugna tonåringar som lever på kortare sommarjobb och veckopeng och som är de mest lättpåverkade personer i hela världen.
Elleroch det här kanske är svårt att tro....så kanske dom vinner år efter år pga. deras kundservice och att folk insett att priset inte betyder allt.
Årets nätbutik 2011, 2012 & 2013, av Prisjakt, inte godishungriga swechängare.
Fler exempel, Inet får t.ex 4,7/5 i betyg, av 18.622 röster. http://www.pricerunner.se/foretag/aterforsaljare/arets-e-hand...
Årets e-handlare av pricerunner 2007, 2012 & 2013 http://www.pricerunner.se/foretag/aterforsaljare/arets-e-hand...
Kan kolla genom sidan, finns redovisningar för vinnare genom åren.
Fortfarande är dom ett företag som försöker köpa till sig röster? Man måste ha stora fördomar om vilka personer som köper vad vart om man seriöst tror på det här jiddret. Kan mycket väl vara så att du skojade, vilket jag antar. Däremot tror jag att åsikten du påpekade säkert en väldigt väldigt liten del av oss står bakom.
Jag vet inte vad anledningen är att dom verkar gå hem hos folk år efter år, jag vet att det inte beror på en ynka godisbit i alla fall. För både du och jag vet att så många dumma personer som låter sig köpas av en godisbit i samband av ett inköp för flera 100 upp till flera 1000-lappar....det finns det inte.

Oavsett vad så spelar det ingen roll eftersom det är ett löjligt påstående då i så fall både Prisjakt, Pricerunner, Råd & Rön, Sweclockers läsare m.m måste vara lika lättpåverkade.
Der kommer som vanligt bli ett jäkla gnäll när årets datorbutik ska utnämnas här inne. Folk kan helt inte inse att folk får rösta på vad dom vill, utan man måste hitta på löjliga argument. Röstarna är mutade, korrupta, lättpåverkade osv.
Lika roligt att läsa är det varje gång i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hör du själv hur dumt det låter? Om det mot all förmodan skulle stämma så kan vi utgå från att majoriteten av swec folket som röstar på dom är godissugna tonåringar som lever på kortare sommarjobb och veckopeng och som är de mest lättpåverkade personer i hela världen.
Elleroch det här kanske är svårt att tro....så kanske dom vinner år efter år pga. deras kundservice och att folk insett att priset inte betyder allt.
Årets nätbutik 2011, 2012 & 2013, av Prisjakt, inte godishungriga swechängare.
Fler exempel, Inet får t.ex 4,7/5 i betyg, av 18.622 röster. http://www.pricerunner.se/foretag/aterforsaljare/arets-e-hand...
Årets e-handlare av pricerunner 2007, 2012 & 2013 http://www.pricerunner.se/foretag/aterforsaljare/arets-e-hand...
Kan kolla genom sidan, finns redovisningar för vinnare genom åren.
Fortfarande är dom ett företag som försöker köpa till sig röster? Man måste ha stora fördomar om vilka personer som köper vad vart om man seriöst tror på det här jiddret. Kan mycket väl vara så att du skojade, vilket jag antar. Däremot tror jag att åsikten du påpekade säkert en väldigt väldigt liten del av oss står bakom.
Jag vet inte vad anledningen är att dom verkar gå hem hos folk år efter år, jag vet att det inte beror på en ynka godisbit i alla fall. För både du och jag vet att så många dumma personer som låter sig köpas av en godisbit i samband av ett inköp för flera 100 upp till flera 1000-lappar....det finns det inte.

Oavsett vad så spelar det ingen roll eftersom det är ett löjligt påstående då i så fall både Prisjakt, Pricerunner, Råd & Rön, Sweclockers läsare m.m måste vara lika lättpåverkade.
Der kommer som vanligt bli ett jäkla gnäll när årets datorbutik ska utnämnas här inne. Folk kan helt inte inse att folk får rösta på vad dom vill, utan man måste hitta på löjliga argument. Röstarna är mutade, korrupta, lättpåverkade osv.
Lika roligt att läsa är det varje gång i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Holy svenskt lexikon Batman, styckeindelning!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Holy svenskt lexikon Batman, styckeindelning!

Jo, sant. Skrev på mobilen, kan definitivt göras bättre.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag kommer rösta på Inet, dem fortsätter göra det dem ska.. Det ända jag har reagerat lite på är att dem inte längre har lägst pris utav dem stora butikerna (ibland inte ens med bland dem tio lägsta), något dem tidigare varit väldigt duktiga på..

Jag förstår att det är svårt med alla priskrig, men kan man inte längre hålla så pass låga priser som dem tidigare har gjort så tycker jag att det är dags att dem börjar med lite mer kampanjer eller som Komplett och Dustin har med Weekendrush och allt vad det heter..

I övrigt är dem klockrena, jag betalar utan problem någon hundralapp extra för den service och bemötanden man får, att dom fortsätter att vara aktiva på SweC med egen forumdel är ett utmärkt exempel på hur mycket dom bryr sig om oss här på Sweclockers!

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

hur röstar man då ?

Permalänk
Avstängd

Det blir Komplett.se för mig.

Snabb och gratis frakt:
Har alltid fått mina varor dagen efter eller dagen därpå om dom finns i lager, vilket är kanon då det är gratis. Paketering är av världsklass och anpassas efter varors storlek.

Enkel och gratis retur:
Det här är anledningen till att jag väljer Komplett före någon anna butik. Hur många tusenlappar har jag inte sparat på att köpa från Komplett när det gäller returärenden? Jisses, det är många. Långt över 50,000kr. Det är enkelt och snabbt.

Regelbundna deals:
Jag måste erkänna att jag aldrig köpt något förut som har varit på "sale" för att inget har intresserat mig, men dom har ofta bra varor framme till bra pris.

Vänlig, hjälpsam och kunnig personal:
Det här är väldigt viktigt. Dom som jobbar på Komplett kan verkligen sina saker och kundbemötande är alltid på topp. Korta väntetider är det också!

Bra webbdesign:
Enkelt, snyggt och lätt att hitta till det man vill ha. Älskar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

hur röstar man då ?

Gå in på prisjakt och leta upp den butik du vill rösta på.. Du måste vara inloggad

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Inet helt klart. Har liknande händelser, dock från åren innan.

Lillebror lämnade in datorn för att eventuellt uppdatera BIOS då tangentbordet han köpte inte funkade som de skulle. De tyckte att hans GTX 550 ti hade missljud, så de passade på att stoppa in ett GTX 660 på samma gång.

10/10, skulle uppdatera BIOS igen

Och låt oss inte glömma SweC rean. Fällkniv + pingvinstång + frakt för 9 kr

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Nu har jag röstat utan att vara inloggad. man behöver bara fylla i sin E-Post adress

Röstade på Inet

Permalänk
Avstängd

Röstade på Inet. Det strular aldrig när jag köper därifrån. De är framförallt trevliga vilket man kommer långt på. Bråkar inte över småsaker som vissa gör.
Hjälpt mig fler än ett par gånger med reservdelar osv.
Komplett är riktigt bra de med, men njae..Inet är lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

hur röstar man då ?

Gå in på prisjakt och sök på den butik du vill rösta på. Sen klicka på butiken klicka på rösta slå in din e-post och klicka rösta så är det klart sen

Permalänk
Medlem

Röstade på NetOnNet!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C