Kan inte installera Spel Dvd enheten hittar inte skiva2 etc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003

Kan inte installera Spel Dvd enheten hittar inte skiva2 etc

Jag sitter här skogstokig och vill lira lite spel och min jäkla dvd spelare vägrar att hitta ''Cd 2'' när den ber mig lägga in skiva 2

detta har hänt förut med dvd skivor första skivan går bra men sedan skiva 2 etc funkar inte cd enheten visar blankt.

har avaktiverat/avinstallerat cd enheten men inget hjälper jag vet inte vad jag ska göra blir nog rycka ut skiten och slåsönder fanskapet!

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av _tekken_:

Jag sitter här skogstokig och vill lira lite spel och min jäkla dvd spelare vägrar att hitta ''Cd 2'' när den ber mig lägga in skiva 2

detta har hänt förut med dvd skivor första skivan går bra men sedan skiva 2 etc funkar inte cd enheten visar blankt.

har avaktiverat/avinstallerat cd enheten men inget hjälper jag vet inte vad jag ska göra blir nog rycka ut skiten och slåsönder fanskapet!

Vad är det för spel? Om du har tur kan du ju lägga in cd-nyckeln på steam istället. Eller origin om det är ett spel utgivet av EA.

Argaste

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av TommyToad:

Vad är det för spel? Om du har tur kan du ju lägga in cd-nyckeln på steam istället. Eller origin om det är ett spel utgivet av EA.

Det är Call of Duty's senaste 40gig+ sitter med kass uppkoppling samma skit hände med BF4 köpte skiva för att undvika långa neddladningar helt waste kunde lika bra köpt det för en 300kr hos nån suspekt återförsäljare....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av _tekken_:

Som Tommy sier, vil du ha bedre råd her på forumet, så bør du nok gi litt mere info om både din hardvare både generelt og vedrørende den optiske enheten (modell og firmware), operativsystem og hva du bruker for program i forbindelse med din optiske lesere/skrivere (dette for å utelukke forandring i hvordan ATAPI er blitt satt opp til OS).

Er det virkelig snakk om to stykk CD (ca 750 MB for respektive CD) eller to DVD ROM (4.5 GB SL eller ca 9 GB DL). Å hente ned ca 1.5 GB via Steam eller tilsvarende tjeneste vil ikke ta så lang tid til og med over litt langsommere nettverk som for eksempel 3G (3-9 Mbit/s). Tok ned GW2 der er på ca 25 GB og det gikk på rundt en halv dag ved en slik større nedlastning. Dette forutsetter selvfølgelig at klienten kan hente ned stabilt uten opphold i ca 9-10 Mbit/s fra serveren, hvilket GW 2 klarte godt å levere og Steam ligger litt under dette (varierer med belastning både på nettverket og fra det serveren klarer å sende sentralt).

Et tips er kanskje å hente ned imgburner for å sjekke fysisk lese status for det media ditt spill ligger på? Er det et feil der ligger på media, så kan det være mulig at en annen lesere vil klare å lese mediet (CD/DVD). Visse optiske enheter er rett krevende når et gjelder hvilke optiske medier de vil kunne lese og hvordan de handtere feil korrigering ved lesing av media.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2003

Ett tipps är att sänka hastigheten på cd/DVD-läsaren. Då kan den ha lättare att läsa täta spår.

My 2 cent.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av dales:

Ett tipps är att sänka hastigheten på cd/DVD-läsaren. Då kan den ha lättare att läsa täta spår.

My 2 cent.

Hur kan jag göra detta?

Jag vet att när man ''bränner' så kan man ändra om hastigheten men vid läsning har jag alldrig hört/testa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av _tekken_:

Hur kan jag göra detta?

Jag vet att när man ''bränner' så kan man ändra om hastigheten men vid läsning har jag alldrig hört/testa

Har du en annan läsare du kan pröva i? I en laptop eller dylikt?

Argaste

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av TommyToad:

Har du en annan läsare du kan pröva i? I en laptop eller dylikt?

Alla skivorna läses av i en annan gammal dator med en IDE ansluten dvd läsare funkar utan problem att läsa dom kan kolla innehållet på skivorna.
Det är bara på min huvuddator som filerna inte kan läsas eller ''installeras'' den här är SATA ansluten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av _tekken_:

Alla skivorna läses av i en annan gammal dator med en IDE ansluten dvd läsare funkar utan problem att läsa dom kan kolla innehållet på skivorna.
Det är bara på min huvuddator som filerna inte kan läsas eller ''installeras'' den här är SATA ansluten.

Då har du något problem med läsaren, testa köpa en extern usb-läsare eller en ny sata

Edit: Eller så delar du ut cd/dvd-läsaren i den datorn över nätverket så kan du installera på din andra burk. Googla hur man gör det om det låter lockande.

Argaste