Permalänk

SSD full

Jag har en intel 520 ssd 120gb. Det står att det är 11 gb ledigt på disken. Men när jag gjorde en spacesniffer står det att jag bara använder 56 gb. Vad är felet?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Spacesniffer kanske inte körs med administratörsrättigheter. Jag kan tipsa om Tree Size Free som också fungerar bra, och säger till ifall den hittar filer som kräver administratörsrättigheter för att läsa storleken av.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

+1 på Tree Size, mycket fint program! Tänk på att kika på pagefile och hibernationfile, de kan bli monsteröst stora!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Spacesniffer kanske inte körs med administratörsrättigheter. Jag kan tipsa om Tree Size Free som också fungerar bra, och säger till ifall den hittar filer som kräver administratörsrättigheter för att läsa storleken av.

Tack, står mycket på system volume information. Vad är det och går det att ta bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonliten:

Tack, står mycket på system volume information. Vad är det och går det att ta bort?

Google gav svar på 0,38 sekunder.
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1813658/reduce-size-...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Fick nog till det nu. Är inget geni sry guys.