Permalänk
Medlem

2.5 mm mic till 3.5 ingång

Tjenare!

Har ett par Turtle Beach x32 som jag använder till mitt 360, men är nu intresserad av att köra med det på datorn så jag inte behöver köpa ett nytt headset... igen.

men det är 2.5 mm mikrofon på den, och vill kunna använda micen såklart.
Finns det någon adapter? Hittat en del men vet inte om de funkar.

sen så har jag ju bara en headset ingång, så måste köpa en adapter så jag kan både stoppa in hörlurs kabeln (3.5 mm) och mikrofonen.

Så om man kopplar in 3.5 mm till 2.5 mm i en headset adapter, kommer allt ljud gå igenom då?

Gud vad det ska vara jobbigt att inte ha en mic och hörlurs ingångar...

Tack i förväg?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Yep, men menade inom Sverige, vill inte betala frakt eller köpa på ebay...

Fanns någon på elgiganten. Men den hade inte 3 streck på pluppen eller vad man ska säga, det är väl mikrofon om det är 3 streck och 2 stereo?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Funkar den sista till mikrofonen?

Isåfall, tack som f*n!

Permalänk
Medlem

Tänkte även köpa ett PS4 så kan nog använda adaptern i kontrollen också