Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jul 2013

Nya keycaps till mitt Func KB-460

Hej,

Jag undrar helt enkelt om dessa keycaps passar på mitt Func KB-460?

Alternativt dem här

Alltså, på dem "vanliga" tangenterna, typ wasd etc är det ju inga problem, men tex space? Dem här stålpinnarna under tangenten som stabiliserar den, eller är det lika på alla tangentbord som kör cherry brytare? Lika med enter på mitt bord, sitter sådana där stabilisatorer där under med.

Är medveten om att dem här inte "stödjer" bakgrundsbelysning men det är en världslig sak.

Tack på förhand

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

De översta passar inte då enter-tangenten på ett steelseries ser annorlunda ut, men det andra ser ut att passa. Om du jättegärna vill ha det översta kan du alltid använda din gamla enter-tangent eller så kan jag skicka en till dig, har bara vit dock :/

Tangentbord e kul

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Leedogustav:

De översta passar inte då enter-tangenten på ett steelseries ser annorlunda ut, men det andra ser ut att passa. Om du jättegärna vill ha det översta kan du alltid använda din gamla enter-tangent eller så kan jag skicka en till dig, har bara vit dock :/

Ja det stämmer! Det såg jag inte, tur att jag gjorde en tråd.
Köper det vita settet då. Passar inte det settets enter heller så får jag köpa en burk färg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Ain0k:

Ja det stämmer! Det såg jag inte, tur att jag gjorde en tråd.
Köper det vita settet då. Passar inte det settets enter heller så får jag köpa en burk färg

hehe kan garanterar att det settets enter passar!

Tangentbord e kul

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2010

Bottenraden kommer dock inte passa med dom vita. Det vita Zowie setet har jämnstora tangenter medan Func har mindre Start och meny-tangent. Tror space är olika också. Kom också ihåg att bakgrundsbelysningen inte kommer fungera genom de nya tangenterna

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Qnott:

Bottenraden kommer dock inte passa med dom vita. Det vita Zowie setet har jämnstora tangenter medan Func har mindre Start och meny-tangent. Tror space är olika också. Kom också ihåg att bakgrundsbelysningen inte kommer fungera genom de nya tangenterna

Sant det missade jag, ser ut att vara 1,5 u på ctrl och alt och 1 u på resten, då kan det bli svårt att hitta keycaps tyvärr

Tangentbord e kul

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Qnott:

Skrev det i ts Fullt medveten om detta

Tror jag köper det svarta settet isåfall. Enklare att bara behålla original enter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Ain0k:

Skrev det i ts Fullt medveten om detta

Tror jag köper det svarta settet isåfall. Enklare att bara behålla original enter.

Såg det när efter att jag hade skrivit, men var för trött för att ändra det igår kväll

Tog en koll på Steelseries-setet och tyvärr är bottenraden likadan som på det vita så det kommer inte heller passa

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Qnott:

Såg det när efter att jag hade skrivit, men var för trött för att ändra det igår kväll

Tog en koll på Steelseries-setet och tyvärr är bottenraden likadan som på det vita så det kommer inte heller passa

Haha, ja, jag såg faktiskt det med...

Får helt enkelt lov att köpa nytt tangentbord.
Billigare lösning än att leta efter nya sett. som passar. Vill inte mixa tangenter ur olika sett (original/zowie,steelseries), kommer aldrig bli bra.