Söker efter nytt MMORPG

Permalänk
Medlem

Söker efter nytt MMORPG

Hallå där..
Kört WoW sen Burning Crusade.. Men slutade för cirka ett halvår sedan..
Testat det lite spel på senaste tid men ingenting jag fastnat för..
Kört Archeage, Archlord, Tera, Rift etc..

Finns det nåt spel ni kan tipsa om ?

Visa signatur

Chassi Fractal Design Arc OS Win 8.1 CPU Intel i7-4770K MB MSI Z87-G45 Minne Kingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GB GPU EVGA Geforce GTX 660 Ti Razer Anasi Gaming Keyboard Razer Naga 2012 Edition Razer BlackShark

Permalänk
Medlem

Warlords of Draenor kommer på torsdag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Warlords of Draenor kommer på torsdag...

Jo det vet jag.. blir o testa när det är ute på private servrar.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Arc OS Win 8.1 CPU Intel i7-4770K MB MSI Z87-G45 Minne Kingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GB GPU EVGA Geforce GTX 660 Ti Razer Anasi Gaming Keyboard Razer Naga 2012 Edition Razer BlackShark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golztv:

Jo det vet jag.. blir o testa när det är ute på private servrar.

Not the same...

Black Desert kommer nästa år till Europe/NA. Kommer vara definitivt ett jag kommer testa, men det kanske är för långt bort för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Not the same...

Black Desert kommer nästa år till Europe/NA. Kommer vara definitivt ett jag kommer testa, men det kanske är för långt bort för dig

Äsch, Kan ju alltid testa iallafall när det väl kommer..

Väntar på Far Cry 4 atm..

Men sugen efter MMORPG man kan nöta under tiden på väntan.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Arc OS Win 8.1 CPU Intel i7-4770K MB MSI Z87-G45 Minne Kingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GB GPU EVGA Geforce GTX 660 Ti Razer Anasi Gaming Keyboard Razer Naga 2012 Edition Razer BlackShark

Permalänk
Medlem

The repopulation; https://www.youtube.com/watch?v=LJ_S3VyJWwA
Är ett avancerat mmorpg. Crafting, politik, pve och pvp

Star citizen är ett rymd mmo, där kan du flya samt gå runt med gubben.. https://www.youtube.com/watch?v=UmIilWmMwqU

Läs gärna själv om dessa två spel... Bägge verkar lovande men är dock avancerade.. Inte som wow

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golztv:

Äsch, Kan ju alltid testa iallafall när det väl kommer..

Väntar på Far Cry 4 atm..

Men sugen efter MMORPG man kan nöta under tiden på väntan.

Testade själv på Final Fantasy XIV kom jag på, men som alla MMO så är det aldrig kul att köra ensam så de blev inget av de för mig. Men såg lovande ut från start questen.

Permalänk
Medlem

Testat The Elder Scrolls Online? Det har precis släppts nytt content för end game-lirare.

Vi är ett sjukt trevligt gäng i svenska Ruthless-gillet som lirar pvp/pve i casual och hardcore. I stort sett alltid folk online på TS.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Golztv:

Hallå där..
Kört WoW sen Burning Crusade.. Men slutade för cirka ett halvår sedan..
Testat det lite spel på senaste tid men ingenting jag fastnat för..
Kört Archeage, Archlord, Tera, Rift etc..

Finns det nåt spel ni kan tipsa om ?

Det är lika bra att du slutar leta...du kommer aldrig fastna för nåt som du gjorde med WoW

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golztv:

Hallå där..
Kört WoW sen Burning Crusade.. Men slutade för cirka ett halvår sedan..
Testat det lite spel på senaste tid men ingenting jag fastnat för..
Kört Archeage, Archlord, Tera, Rift etc..

Finns det nåt spel ni kan tipsa om ?

Hej,

Svårt att säga vad du exakt gillar eller allt du prövat, men följande är free-to-play ifall du vill pröva SWTOR och LotRo.

Jag tycker att båda är spelvärda, men det är min subjektiva åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det är lika bra att du slutar leta...du kommer aldrig fastna för nåt som du gjorde med WoW

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är f*n tragiskt, men sant... förlåt att jag flek in här, men jag blir förbannad på att ingen kan göra någonting som slår lika hårt som WoW.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Detta är f*n tragiskt, men sant... förlåt att jag flek in här, men jag blir förbannad på att ingen kan göra någonting som slår lika hårt som WoW.

WoW var inte exceptionellt bra, men de var först i större skala, och med massive reklamuppbackning. Lite trist att Blizzard valde att skrota nysattsningen, och istället kör vidare med WoW. Det hade varit intressant och se vad de hade producerat "i stället för" så att säga. Men jag tror att bossarna på Blizzard fick kalla fötter. När man släpper WoW, släpper man alla sina prenumeranter. Och inte f-n kommer alla de växla över till deras nya lir. Så bossarna valde att vänta till antalet prenumeranter är så lågt att de känner att en nysatsning kommer ge fler nya spelare än de förlorar från WoW. Snacket om att man inte hittat "the fun factor" i det nya spelet är bara nys, däremot är det troligt att man insett att man får satsa på en "Free 2 Play" modell, och då är WoW genast en mycket säkrare investering, i ytterligare 10 år...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Testade själv på Final Fantasy XIV kom jag på, men som alla MMO så är det aldrig kul att köra ensam så de blev inget av de för mig. Men såg lovande ut från start questen.

Jag har raidat och kört lite FFXIV ganska hårt.
Spelade med en guild från USA, jävligt fint spel, härliga spells och mechanics.
Ett väldigt genomgått spel som levererar på alla fronter utom PvP, då det mer eller mindre inte finns. (Iaf när jag spelade)
Grafiken, Swings från vapen, Spells från magiker, Motion Flow, allting tycker jag är bland de absolut mest välgjorda spelen i genren MMORPG.
Såg lite sämre ut på 1080 än 1440, men 1440 var galet snyggt.
Körde Paladin, Alltså en hybrid av Tank och Healer, och maintankade en del raids, och det är fan i mig svårt att hålla aggro!

Jag diggar det som tusan, och jag lovar dig att det är ett spel du spelar med vänner och kommer ha jävligt roligt i!
Om man AFK-levelar, så är rested EXP'n riktigt hög och oändlig på den karaktär du spelar på och den klass.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golztv:

Hallå där..
Kört WoW sen Burning Crusade.. Men slutade för cirka ett halvår sedan..
Testat det lite spel på senaste tid men ingenting jag fastnat för..
Kört Archeage, Archlord, Tera, Rift etc..

Finns det nåt spel ni kan tipsa om ?

Gold flyff : http://en.flyff.webzen.com/

Private flyff :
http://dreamflyff.net/
http://www.mazeyflyff.com/

Övrigt : http://www.gtop100.com/topsites/Flyff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golztv:

Jo det vet jag.. blir o testa när det är ute på private servrar.

Du kan ju allvarligt inte säga att du ska testa det när det kommer ut på en buggig, oscriptad, felkodad privatserver, snacka om att inte ge spelet en chans. Som Hoski sa så kommer du aldrig någonsin att hitta något mmo du faller lika hårt för eftersom att konceptet är uttjatat efter 10 år och alla nya mmo's känns ofärdiga vid release och saknar grafik likväl funktioner som förbättrar spelupplevelsen som redan finns i WoW.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Jag har raidat och kört lite FFXIV ganska hårt.
Spelade med en guild från USA, jävligt fint spel, härliga spells och mechanics.
Ett väldigt genomgått spel som levererar på alla fronter utom PvP, då det mer eller mindre inte finns. (Iaf när jag spelade)
Grafiken, Swings från vapen, Spells från magiker, Motion Flow, allting tycker jag är bland de absolut mest välgjorda spelen i genren MMORPG.
Såg lite sämre ut på 1080 än 1440, men 1440 var galet snyggt.
Körde Paladin, Alltså en hybrid av Tank och Healer, och maintankade en del raids, och det är fan i mig svårt att hålla aggro!

Jag diggar det som tusan, och jag lovar dig att det är ett spel du spelar med vänner och kommer ha jävligt roligt i!
Om man AFK-levelar, så är rested EXP'n riktigt hög och oändlig på den karaktär du spelar på och den klass.

Ska se om man kan komma igång med spelet senare då. Nu blir det lite WoD för mig (levla upp och tanka instancer och hoppas det är utmanande som i cata.). Efter det så ska jag se om man kan få med några av vännerna på FFXIV. Dock skulle jag vilja lira med någon som har erfarenhet (som man kan lära sig av). Hör av dig om du ska återupta spelet någon gång ^^

Permalänk
Skrivet av hoski:

Det är lika bra att du slutar leta...du kommer aldrig fastna för nåt som du gjorde med WoW

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är så sant, gillar inte ens WoW men ändå så känns alla andra MMO's "Not good enough" liksom på nå vis.. WoW är perfekt, även fast jag inte gillar det, konstigt det där.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Detta är så sant, gillar inte ens WoW men ändå så känns alla andra MMO's "Not good enough" liksom på nå vis.. WoW är perfekt, även fast jag inte gillar det, konstigt det där.

Det enda som driver mig till WoW nu är alla man känner, spelet är inte direkt roligt längre (ensam). Däremot att spela med folket man känner gör det roligt. Så egentligen räcker det ju att få sina polare att lira ett annat spel så är de game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ska se om man kan komma igång med spelet senare då. Nu blir det lite WoD för mig (levla upp och tanka instancer och hoppas det är utmanande som i cata.). Efter det så ska jag se om man kan få med några av vännerna på FFXIV. Dock skulle jag vilja lira med någon som har erfarenhet (som man kan lära sig av). Hör av dig om du ska återupta spelet någon gång ^^

Yes, precis som du säger så är det full fokus på WOD som kommer nu om ett par dagar.
Har redan börjat förbereda med alla taktiker ordentligt inför Mythic bossarna.
Blir en Warrior först, DPS Main och Tank Offspec. Sen blir det en Hunter, tänkte spela som en riktig pilbågsskytt utan husdjur

Ska bli jäkligt skoj att få uppleva det!

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk

Om du gillar hardcore PvP så skulle jag tipsa om Mortal Online. Full loot, full PvP, inga safe-zones, inga förutbestämda klasser, inga levels. Bra gear hjälper men vikten ligger på din egen skicklighet.

Lägger upp en video men hastigheten är satt på 150% så den inte ska bli så himla lång, så det kanske inte syns så tydligt.

https://www.youtube.com/watch?v=PFKf1fXDHdA

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håll dig borta från ESO om du värderar sånt som meningsfull loot, balanserad pvp eller stabila servrar utan lag. (PvP är oftast som en slideshow...)

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.