Steelseries Sensei problem. Allting förutom Lasern fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Steelseries Sensei problem. Allting förutom Lasern fungerar.

Hej, som rubriken lyder. Har en Steelseries Sensei som är ca 1.5 år gammal. Fungerat klockrent tills igår. Jag använde mig utav AI Suite för att göra en liten överklockning, detta krävde att datorn startades om ett flertal gånger. Musen fungerade efter ett par om starter, som förväntat. Men sen helt plötsligt så slocknade lasern på undersidan av musen.

Jag har provat att både ominstallera drivrutinerna för musen (steelseries egna drivers) även moderkortets drivrutiner.

Vad jag inte förstår är vad som kan ha hänt under den där sista omstarten som ledde till att musens styr laser slockande. Alltså, både höger och vänsterklick fungerar, alla led lampor fungerar, den dyker upp i steelseries engine. Allt förutom lasern är ok.

Så jag ger er denna nöt och hoppas att ni kan hjälpa mig, jag själv har slut på ideér.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Maj 2002

Fungerar den i annan dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Testade i min bärbara och det var samma där. (den har fungerat i den också förut)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Maj 2002

Kika på steelseries hemsida och se om dom beskriver liknande problem, kan ju alltid vara värt att testa en firmware-uppgradering om det finns. http://faq.steelseries.com/categories/Mice/SteelSeries+Sensei...
Annars är det nog defekt hårdvara dessvärre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Verkar som det är hårdvaran. Extremt fascinerad att jag lyckades pajja musens laserdon när jag mes överklockade datorn. Låter som en grej jag kan göra. Brukar skämta om att jag har nån form av EMP i fingrarna, kanske ligger något i det trots allt.