Retur av moderkort, nekad pga böjda pins, vilken rätt har jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Retur av moderkort, nekad pga böjda pins, vilken rätt har jag?

Hej!
Tänkte bara ventilera och fråga lite här på forumet vilken rätt jag har, För ett par veckor sedan köpte jag ett nytt moderkort av ett av våra stora etablerade kedjor, via postorder. Det visade sig snabbt att det kortet inte funkade bra så jag ville göra ett återköp. (Efter en knapp vecka)
Eftersom jag läst om många trådar här ang. nekade returer pga böjda pins så tog jag det jääävligt försiktigt när jag monterade ur processorn, samt tog två fotografier på sockeln för att ha ifall butiken skulle hävda annat. (sockeln är felfri)

Nu kommer kortet tillbaka, med flertalet grovt böjda pins, som nekad retur pga böjda pins.

Vad kan jag göra mer än att hävda att det inte fanns några böjda pins när jag skickade in kortet? (ja, skyddsplasten vad monterad över sockeln)

MVH Holo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av holo:

Hej!
Tänkte bara ventilera och fråga lite här på forumet vilken rätt jag har, För ett par veckor sedan köpte jag ett nytt moderkort av ett av våra stora etablerade kedjor, via postorder. Det visade sig snabbt att det kortet inte funkade bra så jag ville göra ett återköp. (Efter en knapp vecka)
Eftersom jag läst om många trådar här ang. nekade returer pga böjda pins så tog jag det jääävligt försiktigt när jag monterade ur processorn, samt tog två fotografier på sockeln för att ha ifall butiken skulle hävda annat. (sockeln är felfri)

Nu kommer kortet tillbaka, med flertalet grovt böjda pins, som nekad retur pga böjda pins.

Vad kan jag göra mer än att hävda att det inte fanns några böjda pins när jag skickade in kortet? (ja, skyddsplasten vad monterad över sockeln)

MVH Holo

Krävs mycket energi för att få rätt emot en stor kedja om det är böjda pins i sockeln, speciellt om du inte har mer bevis än några foton på sockeln för skadorna kan ha skett närsomhelst när du höll på att greja med moderkortet :/

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2002

Vem som har rätt och till vad beror helt på vad varje part kan bevisa. Tyvärr är böjda pins ett vanligt exempel på handhavandefel vilket gör det svårt för dig. Utgångsläget beror dock lite på vad butiken svarade när du kontakta dem och visade dina bilder?

Gigabyte GA-Z170N-WIFI | Intel i5 6600K | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance 16GB | MSI GTX 1060 3GB | Intel 540 SSD 120GB, 180GB & 240GB | BitFenix Phenom mATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av iFraja:

Vem som har rätt och till vad beror helt på vad varje part kan bevisa. Tyvärr är böjda pins ett vanligt exempel på handhavandefel vilket gör det svårt för dig. Utgångsläget beror dock lite på vad butiken svarade när du kontakta dem och visade dina bilder?

Jag har inte fått svar från dom ännu, inväntar svaret förhoppningsvis i morgon. känns bara så frustrerande när jag vet till 100% att det inte fanns en enda böjd pinne när jag skickade in kortet

/Holo