Nvidias grafikdemo Apollo 11 för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Nvidias grafikdemo Apollo 11 för nedladdning

Grafikkortsmakaren Nvidia ger sig ut på jakt efter konspirationsteoretiker genom att simulera månlandningen i grafikdemot Apollo 11, som nu finns tillgängligt för nedladdning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Minns den presentationen från Nvidias mässa där dem visade 980, var riktigt imponerande. Får ta å ladda ner och kolla runt själv.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Wtf? Hahaha

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Mythbusters har gjort ett avsnitt om månlandningen, allt mythbusters säger är sant.

Permalänk
Sötast

Ja jo, krävs nog ett 970 för den scenen.... right!

Permalänk
Medlem

Allting jag säger är sant. Månen har rymdbaser.

Permalänk
Medlem

Går ju inte att starta. Får Fatal Error! Antar att månlandningen var en bluff trots allt

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nils45:

Allting jag säger är sant. Månen har rymdbaser.

Nazistiska rymdbaser.
De som vill veta mer kan kolla på dokumentären Iron Sky.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Går ju inte att starta. Får Fatal Error! Antar att månlandningen var en bluff trots allt

Står i artikeln att det bara funkar med 970 och 980 så kör du med systemet din signatur så lär det inte funka.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Snusfri

Meh, jag som ville testa på mitt 680

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det här bevisar ju bara att månlandningen var gjord i Unreal Engine 4.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

"Sorry, this demo requiers a maxwell gpu" please, bullshit !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Står i artikeln att det bara funkar med 970 och 980 så kör du med systemet din signatur så lär det inte funka.

Ahh. Läste allt förutom sista meningen. Det förklarar ju saken!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Nazistiska rymdbaser.
De som vill veta mer kan kolla på dokumentären Iron Sky.

Det enda jag minns från den dokumentären är Führers mustasch.

Dold text
Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det här bevisar ju bara att månlandningen var gjord i Unreal Engine 4.

Exakt, måste vara Marty och Emmett som lekt med DeLoreanen igen

Permalänk
Medlem

Att läsa kommentarsfältet på videon gör att jag knappt vet om jag ska skratta eller gråta...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Att läsa kommentarsfältet på videon gör att jag knappt vet om jag ska skratta eller gråta...

Finns otroligt många idioter i välden så är det bara.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179444:

Nazistiska rymdbaser.
De som vill veta mer kan kolla på dokumentären Iron Sky.

Wolfenstein: The New Order simulerade dessutom dessa rymdbaser rätt väl. Väl värt en titt om någon även missat detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Att läsa kommentarsfältet på videon gör att jag knappt vet om jag ska skratta eller gråta...

Som vanligt på Youtube då, inget ur det ordinära där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Som vanligt på Youtube då, inget ur det ordinära där.

Men herregud alltså. Alla vet väl att CGI på 60-talet överträffar allt som existerar i nutid. Måste vara fake för annars hade nvidia inte kunnat återskapa det i UE. Vem vet kanske Nvidia var med på bluffen 30 år innan det företaget startades. Mind-blowing illuminati

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hur byter man upplösning? Hittar ingen config-fil.

Permalänk
Entusiast

Bara jag som tycker att bilden är lite suddig inne i demot? Vet inte om dem kör någon form utav FXAA eller liknande skit som ger den effekten, ville gärna haft det skarpare i vilket fall som helst.

Skrivet av Allexz:

Ja jo, krävs nog ett 970 för den scenen.... right!

Har för mig att en del 900 exklusiva tekniker användes för att göra den scenen korrekt, det handlar väl inte riktigt om att det ska va så snyggt som möjligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det var då väldigt tråkigt att jag inte har ett grafikkort från deras 900-serie, för det hade enormt underhållande att leka runt med ljussättningen och beundra detaljrikedomen

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Mythbusters har gjort ett avsnitt om månlandningen, allt mythbusters säger är sant.

Det sjuka tycker jag är att vi varit där 6 ggr.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Seriöst vänner. Självklart har människan varit på månen. Det är bara amerikanska folket själva som inte tror på det. Om man är någorlunda insatt i ämnet så finns det förklaringar till ALLT som presenteras som "Bevis" Lite basic grundkunskaper inom fysik är allt som krävs.

Men det bästa beviset för att USA har varit där är ändå att Sovjet/Ryssland aldrig har ifrågasatt detta. Vilket dom faktiskt borde gjort ganska omgående om dom misstänkte en bluff.

Min egna fundering är också att det borde ta mig fan vara svårare att dölja en "fingerad" landning för dom över 400 000 anställda som var inblanade i projektet, än att faktiskt ta sig dit.

En resa gick faktiskt inte heller så bra Apollo 13. Men det är klart att dom fejkade en misslyckad resa med

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem

Har min egen teori ja, månlandningen skedde, men dem hade inte tekniken att live-sända en tv-signal från månen. Så dem live-sände det från en tv-studio istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Har min egen teori ja, månlandningen skedde, men dem hade inte tekniken att live-sända en tv-signal från månen. Så dem live-sände det från en tv-studio istället.

Ja för det finns ju inte 500 andra tekniska bedrifter som imponerade mer med Apollo projektet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja för det finns ju inte 500 andra tekniska bedrifter som imponerade mer med Apollo projektet...

Haha
Det som imponerar mest var väl syftet: fallosmätning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja för det finns ju inte 500 andra tekniska bedrifter som imponerade mer med Apollo projektet...

Förvånansvärt simpla men väl genomtänkta uppfinningar och lösningar, men att dem fick på en kraftig nog sändare på månlandaren för att skicka en live tv-sändning från månen?

Permalänk

Typiskt Nvidia att låsa ner saker

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB