Skulle ni ha på er full-size hörlurar offentligt?

Permalänk
Medlem

Skulle ni ha på er full-size hörlurar offentligt?

Hej, undrar bara hur många av er som inte skulle ha något emot att använda full-size hörlurar när ni är ute (tåg/buss) i t.ex. stan.
Fick nämligen hem mina Custom One Pros för ett litet tag sedan. Är väldigt nöjd med ljudet och isolationen är väldigt bra men har inte riktigt vågat gå ut med dom ännu

Kan ju säga att i verkligheten kändes dom större än i bilden

Så vad är eran inställning till stora lurar i offentligheten?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk

Så länge dom inte har mikrofon eller annan 1337gaming-skräp så skulle jag inte ha något emot att ha på mig dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Så länge dom inte har mikrofon eller annan 1337gaming-skräp så skulle jag inte ha något emot att ha på mig dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt ser ofta folk som går runt med sina siberia v2 och blir så ledsen varje gång 😃

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Har på mig Denon D600 när jag åker långt, men inte för vardagspendlingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle nog ha svårt för det faktiskt, men man ska inte bry sig om vad andra tycker

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

kör alltid på ett par bra in-ear när jag är ute, cyklar, bussen, tåget etc. Skulle aldrig ha på mig full size utomhus.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Brukar ha mina K550 på mig när jag går

Permalänk

Har hänt att jag har haft mina creative tactic sigma 3d offentligt men dock utan mick då mina ordinarie sony lurar antingen är kvarlämnade någonstans eller dem gånger jag har varit tvungen å köpa nya=) (Kan inte använda plug in ear lurar pga eksem i örat)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk
Medlem

Nej, full-size är alldeles för stort, det ser löjligt oproportionerligt ut.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Har mina Harman Kardon CL på mig dagligen till och från jobbet vilket tar 1 timma tur och retur till fots. De är ju dock lite mindre och stilrenare men jag hade mina Audio-Technica ATH M50 på mig förut innan jag bytte. Ju äldre man blir desto mindre bryr man sig om vad andra tycker och tänker om en

Men jag ser inget fel på det. Bara tuta och köra. Hörlurar är ju väldigt inne nu så man ser ganska många med större grejer på sig idag. Avskyr in-ear hörlurar personligen.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Har alltid ljudsläckande lurar på mig när jag flyger och enstaka gånger vid längre motorvägsturer. Använder inte det annars men skulle inte skämmas för att ha det. Det är mer frågan om ljudböcker om jag är ute och går och då funkar vad som helst som sitter kvar.

Permalänk
Medlem

Verkligen inte. Hade säkert det när jag var ung(10 år) och dum, men i dagsläget skulle jag aldrig få för mig att ha full size lurar på mig offentligt. Ser riktigt fult och löjligt ut. För mig är det inte bara vad andra tycker, utan att jag inte vill ha på mig något som jag tycker ser fult och löjligt ut. Som en clownnästa, eller fullsize lurar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har mina ATH-M50x med mig oavsett om jag går, åker buss eller tåg, i yttre facket på jobbväskan. Tar upp dem och lyssnar på musik om jag känner för det. Självklart inte om jag är på ett kundmöte eller sitter och äter eller så, men under promenad, buss, tåg, etcetera.

Är tillräckligt gammal för att ha fru och barn, och jag är så självsäker på mitt utseende, så jag skiter totalt i om folk anser att det ser stort och klumpigt ut med hörlurar.

Det ska dock tilläggas att jag aldrig hade använt dem i rörelse om jag inte tappat bort mina Shure SE215.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Har inget emot den delen.
- Men förvara dem när man är någonstans blir jobbigt.
- Går inte direkt bra stora delar av året pga vädret.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Rekordmedlem

Ibland/kanske, beror ju på om luren är nått man inte skäms för typ modelurar eller annat trams (sånt vill jag inte visa mig tillsammans med) och vad man ska göra, inear är ju bekvämast för man kan röra sig friare men stora lurar är bra när det är kallt och man inte behöver röra sig särskilt mycket utan bara vill ha en öronvärmare, kollektivtrafik och möjligen gå, ja då har jag inga större problem med normalstora lurar.

Sedan så finns det lurar som är totalt tekniskt olämpliga för portabelt bruk, jag har tex AKG K 1000 som är oerhört trögdrivna och helt öppna samt sitter relativt löst på huvudet så att man inte kan röra sig särskilt mycket, de funkar i princip inte om man inte sitter relativt stilla utan då ramlar de av huvudet, dessutom värmer den inte öronen på vintern Jag skulle inte välja dem för portabelt bruk utan de stannar alltid hemma.

Det händer att jag har använder mina Audio Technica ATH 910, de är både slutna och sitter lite hårdare så de fungerar ju rent praktisk så länge man inte har så mycket högre krav än att man ska kunna använda dem när man går.
Däremot har jag inte använt mina AKG K 701 portabelt, men det beror nog egentligen mest på att de inte är slutna och jag tror ärligt talat inte att jag skulle använda nån form av öppen/semiöppen lur portabelt om jag verkligen inte är tvungen, alltså går den typen av lurar bort om det bara handlar om underhållning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har beyerdynamic t70p med mig på bussen och när jag är ute och rör på mig. Kan inte tänka mig att ha något annat. Kan inte ha in-ear längre eftersom jag får ont i öronen allt för lätt. Därför använder jag stora hörlurar. Ljudet är mumma och byter inte på länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vad någon annan tycker är fult eller fint sätter ingen lag på att det är så.

Om folk stör sig på att du har lurarna på dig eller nånting annat för den delen, så kan man ju bara beklaga att dom inte har så mycket annat som spelar större roll i livet än att orka tänka på sånt

Ha lurarna på dig. och njut

Permalänk
Medlem

Ja har ju mina

AKG K550 Reference Class Headphones på stan på jobbet så

Min inställning är .....................

Skrivet av Zaic:

Hej, undrar bara hur många av er som inte skulle ha något emot att använda full-size hörlurar när ni är ute (tåg/buss) i t.ex. stan.
Fick nämligen hem mina Custom One Pros för ett litet tag sedan. Är väldigt nöjd med ljudet och isolationen är väldigt bra men har inte riktigt vågat gå ut med dom ännu
http://www.proaudiomart.com/files/beyerdynamic/beyerdynamic-C...

Kan ju säga att i verkligheten kändes dom större än i bilden

Så vad är eran inställning till stora lurar i offentligheten?

Visa signatur

Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimpanDirr:

Exakt ser ofta folk som går runt med sina siberia v2 och blir så ledsen varje gång 😃

Hhaahhahaha håller med! X')

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Trevligt med era synpunkter Jag känner att om folk går runt med siberia v2 kommer jag vara riktigt "fabulous" med custom one pro! x)

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd

Ja det skulle jag kunna men jag kommer nog aldrig göra det. Dom är allt för dyrbara för att vada rundt i stan med dom och riskera stöld och skador. Dock använder jag mig av Koss Porta Pro när man är ute och håller på.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde detta på väg till skolan i tonåren och blev genast utskrattad. Inte så konstigt heller, det ser otroligt osocialt ut och därmed ganska töntigt. Många lyssnar ju på musik, men att gå omkring med klossar runt öronen får personer att se ut som om de verkligen inte vill ha med andra människor att göra alls. Så om du inte faktiskt har den inställningen så tycker jag du ska prova några bra in-ear lurar. Finns sådana med väldigt bra ljud om du bara hittar pluggar som passar dina örongångar.

Permalänk
Medlem

Hade inte haft några problem med det, men o andra sidan använder jag mina stora hörselkåpor 8-9h om dagen på jobbet och bär Peltor Sportac när jag är ute och skjuter .. så jag är rätt van vid det.

Anledningen att jag inte gör det så ofta till vardags är väl för att jag inte har behov av musik hela tiden, samt att det blir svettigt om öronen.
Rätt skönt att få lite fläkt i broskflärparna..

Men har cyklat med skyttelurarna till jobbet när det varit kallt nångång..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

bara om de är öppna annars är det livsfarligt, sedan jag börjat cykla vet jag inte hur många gånger jag fått tvärnita för idioter som går ut på cykelbanorna utan att se sig för

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv

Har inte fullstora, men går ute med mina AKG K518

Permalänk
Skrivet av Zaic:

Hej, undrar bara hur många av er som inte skulle ha något emot att använda full-size hörlurar när ni är ute (tåg/buss) i t.ex. stan.
Fick nämligen hem mina Custom One Pros för ett litet tag sedan. Är väldigt nöjd med ljudet och isolationen är väldigt bra men har inte riktigt vågat gå ut med dom ännu
http://www.proaudiomart.com/files/beyerdynamic/beyerdynamic-C...

Kan ju säga att i verkligheten kändes dom större än i bilden

Så vad är eran inställning till stora lurar i offentligheten?

Inga stora lurar på stan för min del, dämpar ljudet av allt jag behöver höra alldeles för mycket.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

bara om de är öppna annars är det livsfarligt, sedan jag börjat cykla vet jag inte hur många gånger jag fått tvärnita för idioter som går ut på cykelbanorna utan att se sig för

Problemet är folk som stänger av hjärnan när de sätter på musiken.

På tidigare arbetsplats införde de radioförbud sen det blev mode att i blindo springa ut framför truckar med musik i öronen.....
Jätteskönt att få 3-4000kg hårt fordon byggt i stål mot sin mjuka kropp, även om det bara är i 5km/h.

Man får köra på dem så de lär sig

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Skulle aldrig ha på mig fullsize på stan el dyl. Kanske om man åker buss eller flyg, men inte när man går på stan. Jag tycker helt enkelt att det ser löjligt ut. Själv kör jag alltid in-ear när jag är "on the move" och vill ha musik, men det är ju vanesak också - 99% av gångerna är jag ute och joggar, på gymet eller cyklar (= man blir lite varm och svettig samt att man rör sig mycket), hade aldrig fungerat med fullsize då.

Permalänk
Inaktiv

Gör det varje dag. Det finns inga sexigare lurar än dessa:

Permalänk
Medlem

Änvänder inte lurar mer en vid dator men skulle inte ha något emot det mer en inear lurar!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob