Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Men läser ni inte?!

Jag skrev att en ANNAN kille skicka PM och nämnde EXAKT samma sak! Han känner sig också lurad! För det handar om EXAKT samma delar!

En normal person svarar oavsett om han är i skolan eller sitter hemma arbetslös och spelar LoL som han sagt att han gör!

En normal person får inte panik över att det man inte har varan dagen efter att säljaren fått pengar när varan ska skickas på posten.

Jag kan mycket väl förstå varför man inte orkar svara och istället bara skickar paketet till dig när du spammar med SMS, PMs facebook meddelanden, samtal och sen samtal till hans familj.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Det heter "brev" men är ju som paket, men billigaste sättet...Du får ej kolli och inte lika "säkert" med försäkring.. 155:- kosta frakten SA han!

Kolli står på kvittot som han fick när han betalade för frakten. Det är inte lätt att veta om man inte är van. Jag postade av en händelse just moderkort och CPU igår för 155 spänn och det är spårbart men kanske inte helt uppenbart om man som sagt var inte gjort detta innan en massa gånger. Personalen orkar nog inte berätta detta bara i förbifarten alla gånger.

DOCK så är det ju minst sagt suspekt att han sålt till någon annan också(om det nu är sant) och det kanske tänder en eller annan lampa.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Du verkar ärligt talat ha problem. Allt det du gjort gör man kanske efter en vecka om man inte fått sitt paket.

Kontaktat hans mamma redan känns lite väl

Problem? nej faktiskt inte.. Men trött och hatar snorungar som ska luras på pengar om det nu är så vilket fallet är, tror knappat det är slumpen att 2 olika personer väntar på samma delar och ej fått dom!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Hur mycket pengar rör det sig om ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Hmm. Sweclockers är så himla säkert när det kommer till affärer, men du kanske har stött på den där 1% som lurar. Vänta några extra dagar för att vara säker.

Svar ja!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Vad syftar du på? Han har fått sina pengar, jag ej fått mina saker och personen svarar inte helt plötsligt SÅ FORT han fick sina pengar + en annan kund till han vänta på EXAKT samma delar och ej fått dom heller och han skrev att det gäller EXAKT samma person som jag köpt av... Slumpen? Nej inte direkt va?

säger som alla andra här, calm your tits och avvakta en dag eller två.

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk
Medlem
Skrivet av verithros:

Hur mycket pengar rör det sig om ?

Cpu + mobo = över 2000 kan jag säga

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Kolli står på kvittot som han fick när han betalade för frakten. Det är inte lätt att veta om man inte är van. Jag postade av en händelse just moderkort och CPU igår för 155 spänn och det är spårbart men kanske inte helt uppenbart om man som sagt var inte gjort detta innan en massa gånger. Personalen orkar nog inte berätta detta bara i förbifarten alla gånger.

DOCK så är det ju minst sagt suspekt att han sålt till någon annan också(om det nu är sant) och det kanske tänder en eller annan lampa.

Han tog kort på kvittot! Men det va så dålig bild så man såg inte ett skit! Antagligen för det va fake kort... Döpte kortet till lol.jpeg
Han säger att det inte finns Kolli ID ens! Detta säger la en del med?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Är medlemmen reggad November 2013
Börjar användarnamnet på "MA"??
Känner igen snacket med "mamman" etc nämligen.
Tänkte om det handlar om samma person.

Skrivet av hznn:

Hej

Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)
//hzn

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSGS:

Är medlemmen reggad November 2013
Börjar användarnamnet på "MA"??
Känner igen snacket med "mamman" etc nämligen.
Tänkte om det handlar om samma person.

Nej, hans namn börjar på "se"
Reggad "2014-07"

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Kanske ska ändra det där lite, hittade honom direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Kanske ska ändra det där lite, hittade honom direkt

ta bort citat då

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Du verkar ärligt talat ha problem. Allt det du gjort gör man kanske efter en vecka om man inte fått sitt paket.

Kontaktat hans mamma redan känns lite väl

Du vet, det är så man gör idag när nån tros "scamma". Kolla bara på CS:GO grupperna på FB, där ringer dom varandras mammor oftare än jag ringer min flickvän!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

får andas och vänta ett par dagar till innan du släpper lös din adhd nä seriöst posten brukar vara sega ibland och paket fastnar ofta i örebro eller uppåt någonstans en dag extra sen om paketet postas sent på dagen efter 16.30 här så går det inte fören dagen efter och är säkert något sådan och lungt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag har nog tamejfan aldrig köpt något beg på såna säljforum. Bara sålt grejer.
Det finns alltid en överhängande risk att bli blåst så det känns ju inte ens värt att utsättas för den risken.

Men det finns ju betal/leverans tjänster som gör att säljaren inte får pengarna förrän man själv har fått paketet osv.
Visst det kostar lite extra men det är det väl värt?

Permalänk
Hedersmedlem

*Otrevligt spår rensat*

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Det känns som du trollar? Om du gör det så applåderar jag annars är det bara att vänta 2-3 dagar som ett paket brukar ta på posten, kanske ännu längre beroende på vart du bor. Om du vill anmäla så gör det i värsta fall så skämmer du ut dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Herregud lugna ner dig lite :). Om nu pengarna kom in på hans konto den 11 så har säljaren väl inte skickat paketet förrens idag. För vilken säljare skickar paket innan de fått pengarna, inte jag iaf. Hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

CPU I5 4690K | Mobo ASUS Z97I-Plus | GPU Asus GTX 770 OC | Minne Kingston HyperX Savage 2400Mhz 2x8GB | SSD OCZ 240GB | PSU Corsair RM 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Ojojjojj.... Här behövs en mod.

Men som sagt, det spelar ingen roll om det handlar om 5-10 dagar ang. polisanmälan. Så sit back and enjoy the ride.

Lutar nog åt det, väntar tills imorgon (då har det gått 4 dagar sen helgen) och hans mor skulle prata vett med han idag. Får jag ej pengarna tillbaka så har säljaren ett problem svar ja!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Det känns som du trollar? Om du gör det så applåderar jag annars är det bara att vänta 2-3 dagar som ett paket brukar ta på posten, kanske ännu längre beroende på vart du bor. Om du vill anmäla så gör det i värsta fall så skämmer du ut dig.

Det är 2,5h bilfärd från mig till säljaren.. Han "sa" att han la det på posten i Lördags, idag är det Onsdag, imorgon Torsdag så 4 dagar för 2,5h bilfärd... nja?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på otrevligheter igen*

Svara inte på trams, utan "Anmäl" inläggen och invänta kavalleriet. Det blir bara mer att rensa om fler svarar, och det finns inte mycket värde i att sjunka till samma låga nivå.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Vi får väl se!

Använd hellre 'citera flera' än att dra 3 poster på rad. Sen hanterar man denna typ av omogna inlägg genom att anmäla, bättre än att besvara. (tips, han är redan anmäld..)

Sen får jag som alla andra tipsa dig om att lugna ner dig lite. Ta reda på fakta innan man börjar skrika, gorma, och "han får mig och snuten efter sig".. Många är vi stora bakom tangentbordet, men det lönar sig ofta att ta det lugnt och sansat och andas innan man skriver. Med det sagt så hoppas jag att detta löser sig, uppdatera gärna när du vet mer!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skäggig legend

Jadu, den där "h*rlotta" tänker nog inte sig för med IP... underbara människor det finns. Tillbaka till tråden!

Men som sagt, dra inte förhastade slutsatser alls innan 5-10 extra dagar har gått. Posten har en tendens att ta lite längre tid ibland.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

*Tråd rensad på trams igen*

Svara inte på trams, utan "Anmäl" inläggen och invänta kavalleriet. Det blir bara mer att rensa, och det finns inte mycket värde i att sjunka till samma låga nivå.

Yes, det var troligtvis samma kille men gjort annat konto...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Använd hellre 'citera flera' än att dra 3 poster på rad. Sen hanterar man denna typ av omogna inlägg genom att anmäla, bättre än att besvara. (tips, han är redan anmäld..)

Sen får jag som alla andra tipsa dig om att lugna ner dig lite. Ta reda på fakta innan man börjar skrika, gorma, och "han får mig och snuten efter sig".. Många är vi stora bakom tangentbordet, men det lönar sig ofta att ta det lugnt och sansat och andas innan man skriver. Med det sagt så hoppas jag att detta löser sig, uppdatera gärna när du vet mer!

Vet mer än vad han tror ska du se, kika precis och det var 2h 36min hem till han! Men som sagt, jag ger det några dagar och valen vet han om.

1. Se till att jag får mina delar
2. Inte? Då får han ge pengarna tillbaka
3. Polisen och dom fixar mina pengar tillbaka, prata precis med banken och det löser dom då!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jadu, den där "h*rlotta" tänker nog inte sig för med IP... underbara människor det finns. Tillbaka till tråden!

Men som sagt, dra inte förhastade slutsatser alls innan 5-10 extra dagar har gått. Posten har en tendens att ta lite längre tid ibland.

Om det nu var samma person vilket du anar? Hur ser du IP btw?

Men om det nu var samma person så vet han vad som gäller då jag försökt nå han och synd att han försöker lura flera här på SweC. Hans problem i slut ändan.. Jag skulle inte vilja vara 18år och ha polisen efter mig, stackars familj och mamma som får veta detta om sin son.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Idag är det Onsdag.

Pengar som förs över före kl 10 på en vardag kommer oftat fram samma dag. I ditt fall helgen, dvs mest troligt måndag eftermiddag.
Personen i fråga kan mycket väl gå skola som kan innebära ~8-15. Du menar att man alltid svarar i telefonen när man går skola/jobbar om man är en normal människa? Nej. Det stämmer inte. Det finns även en möjlighet att denna person pendlar en längre sträcka med buss. Går man skola för man ibland hemuppgifter och plugg till tentor.

Jag vet inte vem säljaren är och jag tänker inte dömma om han lurat dig eller lite. Men jag hade blivit uppriktigt vansing om jag haft och göra med en person som du. Ge honom veckan ut. Får du inte tag i han öht så kan du vidta åtgärder efter helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Idag är det Onsdag.

Pengar som förs över före kl 10 på en vardag kommer oftat fram samma dag. I ditt fall helgen, dvs mest troligt måndag eftermiddag.
Personen i fråga kan mycket väl gå skola som kan innebära ~8-15. Du menar att man alltid svarar i telefonen när man går skola/jobbar om man är en normal människa? Nej. Det stämmer inte. Det finns även en möjlighet att denna person pendlar en längre sträcka med buss. Går man skola för man ibland hemuppgifter och plugg till tentor.

Jag vet inte vem köparen är och jag tänker inte dömma om han lurat dig eller lite. Men jag hade blivit uppriktigt vansing om jag haft och göra med en person som du. Ge honom veckan ut. Får du inte tag i han öht så kan du vidta åtgärder efter helgen.

Men jag vet ju att han har pengarna, det fick han bevis på i måndags förmiddag/dag.. han skrev t o m det själv.. Och SÅ FORT han såg pengarna har det varit stendött att svara! Slumpen det med?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Idag är det Onsdag.

Pengar som förs över före kl 10 på en vardag kommer oftat fram samma dag. I ditt fall helgen, dvs mest troligt måndag eftermiddag.
Personen i fråga kan mycket väl gå skola som kan innebära ~8-15. Du menar att man alltid svarar i telefonen när man går skola/jobbar om man är en normal människa? Nej. Det stämmer inte. Det finns även en möjlighet att denna person pendlar en längre sträcka med buss. Går man skola för man ibland hemuppgifter och plugg till tentor.

Jag vet inte vem köparen är och jag tänker inte dömma om han lurat dig eller lite. Men jag hade blivit uppriktigt vansing om jag haft och göra med en person som du. Ge honom veckan ut. Får du inte tag i han öht så kan du vidta åtgärder efter helgen.

Men han har tid att göra nytt konto och skriva massa olämpliga saker här i denna tråd osv osv osv? Tänk om lillen.....

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Idag är det Onsdag.

Pengar som förs över före kl 10 på en vardag kommer oftat fram samma dag. I ditt fall helgen, dvs mest troligt måndag eftermiddag.
Personen i fråga kan mycket väl gå skola som kan innebära ~8-15. Du menar att man alltid svarar i telefonen när man går skola/jobbar om man är en normal människa? Nej. Det stämmer inte. Det finns även en möjlighet att denna person pendlar en längre sträcka med buss. Går man skola för man ibland hemuppgifter och plugg till tentor.

Jag vet inte vem köparen är och jag tänker inte dömma om han lurat dig eller lite. Men jag hade blivit uppriktigt vansing om jag haft och göra med en person som du. Ge honom veckan ut. Får du inte tag i han öht så kan du vidta åtgärder efter helgen.

Han vet vad som gäller som sagt om du läser saker och ting. Jag ger det tid, men när en annan person skriver och säger samma historia och exakt samma delar det handlar om.. Då börjar man ana saker... hade du suttit i min sits så skulle du förstå mer

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |