Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Permalänk
Inaktiv

Grejen är att om du inte skickar spårbart så kan ju vad som helst har hänt med paketet. Paketet är inte försäkrat så det är kört ändå. Jag förstår att du blir förbannad, men jag har som princip att aldrig köpa från någon som är nyreggad. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

TS, det står att du är polis, på din profil.

Gunvald "hznn" Larsson?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Stackarn är 18 år tro fan jag pratar med hans mamma för att vara snäll, inget annat.. Vem vill ha polisen efter sig sin son när man är endast 18 år, inte jag iaf!

Exakt. Personen är 18, inte 12. Varför ska du hålla på och ringa en myndig persons mamma för att du har orimlig panik? Ingen vill ha polisen efter sig för att en köpare får panik när det gått max en postutdelning sen man fick betalningen. Beroende på när betalningen kom fram(som du inte verkar säker på) så kunde det ha gått 0 postutdelningar sen betalningen kom fram.

Ditt nummer är lätt att hitta. Så gissar att det bara är ett troll som skickade SMS:et.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Polisen lär lösa det åt mig, ser att du inte läst hela tråden!

Jo jag har läst tråden, men varför är du så uppkäftig på alla som svarar dig i denna tråden. Vi försöker ju bara hjälpa dig. Varför gjorde du ens en tråd när du inte bryr dig om svaren?

Sen smset du fick kan lika gärna vara en kompis eller någon som har ditt nummer, bara för att jävlas med dig. Varför skulle du få ett sms från 71555 och inte han som du köpt grejerna av. Tak och chilla lite, och bli inte så upprörd å förbannad över att vi försöker hjälpa dig.

Förlåt för ja bara informerade dig om hur postens verksamhet funkar, ska aldrig göra det igen.

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hur förklarar ni art han vägrar ge kolli id då? Försökt fått det sen dag 1!

Som redan sagts så är det inte alla typer av försändelser som man får id på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Som redan sagts så är det inte alla typer av försändelser som man får id på.

Men man ska la för fan kunna skicka en vettig bild som bevis på att han skickat det! Alltså A4 pappret som man får av posten när man betalt!

Skrivet av Xyborg:

Hahaha, vilken stress-Pitt. Slår vad om att varorna trillar in i morgon och så blir det bra pinsamt.

Hos både mig och den andra killen som väntar på SAMMA delar då eller?

Skrivet av fjompex:

Jo jag har läst tråden, men varför är du så uppkäftig på alla som svarar dig i denna tråden. Vi försöker ju bara hjälpa dig. Varför gjorde du ens en tråd när du inte bryr dig om svaren?

Sen smset du fick kan lika gärna vara en kompis eller någon som har ditt nummer, bara för att jävlas med dig. Varför skulle du få ett sms från 71555 och inte han som du köpt grejerna av. Tak och chilla lite, och bli inte så upprörd å förbannad över att vi försöker hjälpa dig.

Förlåt för ja bara informerade dig om hur postens verksamhet funkar, ska aldrig göra det igen.

Förlåt jag är tacksam för allas svar! Men är rätt upprörd o förbannad så det är la därför det gått ut över vissa... inte meningen.
Snigelposten KAN vara sega men jag ger till veckan ut.. det är mer än lagom o vänta isf!

Citera gärna flera/lägg till info i befintligt inlägg
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Fick smset för ca 10 min sen svar ja, och nej jag skyller ej på snigelposten, jag skyller på snorvalpar som försöker lura folk på pengar... War is started!

Enligt dig låter det som att han redan lyckats

Sen hur gammal är du, kan inte vara alltför gammal då du väljer att efter 1 dag ringa till säljarens mamma. Låt det gå en vecka och sluta stressa ihjäl dig.

Sen känns detta även som en trolltråd, claimar att en annan köper samma delar utan några bevis samt att sagd person ej yttrar sig i denna tråd(vilken hen bör ha gjort för att styrka ditt exempel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av T0MT0M:

Enligt dig låter det som att han redan lyckats

Får vänta och se helt enkelt...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Men man ska la för fan kunna skicka en vettig bild som bevis på att han skickat det! Alltså A4 pappret som man får av posten när man betalt!

Lägg upp en bild på det hela här i tråden, om den ändå är för otydlig för att varar användbar så kan det knappast vara till nån skada.

Senaste gångerna jag skickat saker med "brev" så har jag bara fått ett vanligt kvittopapper, inget A4. Dock med kolli-nr på.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Skulle det vara så att han har scammat dig så lägg ut detta här http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1079311-swe...

Där skriver man oxå användarens nick han har här på swec så inte fler blir lurad av samma person

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Lägg upp en bild på det hela här i tråden, om den ändå är för otydlig för att varar användbar så kan det knappast vara till nån skada.

Senaste gångerna jag skickat saker med "brev" så har jag bara fått ett vanligt kvittopapper, inget A4. Dock med kolli-nr på.

Riktigt bra bild man fick av han!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

http://i62.tinypic.com/2qwj7g7.jpg

Riktigt bra bild man fick av han!

Är det bilden på inlämningskvittot av paketet? Totalt värdelös imo. Man fotar fan kvittot close up så man kan läsa det klart och tydligt.

Vart bor nissen?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort tramsiga/otrevliga/olämpliga inlägg enligt §1 & §8.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Är det bilden på inlämningskvittot av paketet? Totalt värdelös imo. Man fotar fan kvittot close up så man kan läsa det klart och tydligt.

Vart bor nissen?

Detta fick jag ifrån säljaren svar ja!

Vad spelar det för roll vart han bor? Har en adress enligt vissa hemsidor svar ja

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hur förklarar ni art han vägrar ge kolli id då? Försökt fått det sen dag 1!

Det är förvisso väldigt skumt

Skrivet av lindahlj:

Han fick inget kolli-id av posten.

Skickar man som paket så får man ett kvitto (A4-ark) med Kolli-ID tydligt skrivet.

Skrivet av MoNkeY-05:

Sa du inte själv att det skickades som brev? Isåfall finns inget kolli-nummer. Eller så har han slarvat bort det. Oavsett vad - vänta och se istället för att kasta anklagelser omkring dig.

Man kan inte skicka moderkort som brev.

Tycker hela grejen faller på att han bara sa att han skulle "sköta frakten" men inte gav detaljer på exakt hur vilket TS egentligen borde tagit reda på. Säger inte att det bara är TS fel men det är aldrig fel att ha koll på allt.

Tips till alla som villl köpa/sälja:
Bestäm i förväg om exakt hur grejerna skall skickas och kör alltid något spårbart. Det ligger både i säljarens (för att kunna ha ryggen fri) och köparens (för att kunna spåra) intresse att få ett Kolli-ID.

Tycker personligen att detta är regel och inte undantag. En proffsigt skött affär är en bra affär.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Moderkort går att skicka med Posten skicka lätt
http://www.posten.se/sv/Privat/Skicka%20brev%20och%20paket/Fr...
Kostar 89 bagis för upp till 2 kilo. Spårbart.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vapo:

Moderkort går att skicka med Posten skicka lätt
http://www.posten.se/sv/Privat/Skicka%20brev%20och%20paket/Fr...
Kostar 89 bagis för upp till 2 kilo. Spårbart.

Jo men nu vet jag inte VAD han skicka det som! Han har nämnt en gång att han betalde 155:- för frakten iaf.... men ja får inget kolli id.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vapo:

Moderkort går att skicka med Posten skicka lätt
http://www.posten.se/sv/Privat/Skicka%20brev%20och%20paket/Fr...
Kostar 89 bagis för upp till 2 kilo. Spårbart.

Känns dock inte supersäkert för elektronikvaror
"Ekonomiskt ansvar ingår ej i tjänsten.

Skrivet av hznn:

Jo men nu vet jag inte VAD han skicka det som! Han har nämnt en gång att han betalde 155:- för frakten iaf.... men ja får inget kolli id.

Jag tror fortfarande det är Postpaket.

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Porto%20och%20pris/Prisli...
"Prislista in- och utrikes Paket (vid köp via Postens Serviceställen)"
3kg 155kr
= Du skall få ett Koll-ID (bilden du fick ser ut att visa ett sådant kvitto)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Känns dock inte supersäkert för elektronikvaror
"Ekonomiskt ansvar ingår ej i tjänsten.

Jag tror fortfarande det är Postpaket.

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Porto%20och%20pris/Prisli...
"Prislista in- och utrikes Paket (vid köp via Postens Serviceställen)"
3kg 155kr
= Du skall få ett Koll-ID (bilden du fick ser ut att visa ett sådant kvitto)

Jo det jag försöker få han att fatta! Men så fort ja ber om ett Kolli ID slutar han svara eller så säger han annat....

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Känns dock inte supersäkert för elektronikvaror
"Ekonomiskt ansvar ingår ej i tjänsten.

Stämmer. Skicka Lätt är en brevtjänst med spårbarhet där man kan skicka t ex en låda upp till 40x30x20 cm och Max 2 kg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen mina delar kommer imorgon eller Fredag då han la det på posten i Lördagskväll.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Betala inte in i förskott i fortsättningen

Permalänk
Medlem

Ta en valium och tagga ned, lämnas paket in på lördagen går dom iväg måndag eftermiddag, sen för att avi nå kund 2 dagar minst, paketet anländer dagen innan avi'n kommer till brevlådan.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duuude:

Betala inte in i förskott i fortsättningen

Trodde man kunde lita på folk på SweC som jag gjort i 10 år ca... Men från och med nu blir det ENBART förskottsbetalning

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Ta en valium och tagga ned, lämnas paket in på lördagen går dom iväg måndag eftermiddag, sen för att avi nå kund 2 dagar minst, paketet anländer dagen innan avi'n kommer till brevlådan.

Det återstår och se imorgon

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

alltså ge dig, man ringer INTE någons mor det första man gör. Och du ska vara polis...
Hela din argumentation och tillväga sätt är pinsam vilket gör att om personen skulle blåsa (vilket ej fortfarande är säker då det har gått...2 dagar?)dig tror jag inte många kommer visa sympati.

Ge männinskan en chans, det finns 1000 anledningar varför han inte svarat, man behöver inte anse det värsta direkt om folk.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

alltså ge dig, man ringer INTE någons mor det första man gör. Och du ska vara polis...
Hela din argumentation och tillväga sätt är pinsam vilket gör att om personen skulle blåsa (vilket ej fortfarande är säker då det har gått...2 dagar?)dig tror jag inte många kommer visa sympati.

Ge männinskan en chans, det finns 1000 anledningar varför han inte svarat, man behöver inte anse det värsta direkt om folk.

Ja jag väntar

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Tålamod....Posten tar minst en dag på sig att levera sen kan det hända att butiken inte skickar iväg det direkt utan(att killen har missat dagens leverans). Skulle vilja påstå att du får vänta minst 2-3 dagar också beroende på var i landet du och han bor. Jag hade blivit frustrerad av att ha någon som som dig efter mig hela tiden. Du vet att man kan polisanmäla för sånt hoppas jag och det kallas OFREDANDE! Så ta och lugna ner dig lite!

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Haha bästa tråden på länge!

Men jag hoppas helt ärligt att det löser sig. Håll oss uppdaterade!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Haha bästa tråden på länge!

Men jag hoppas helt ärligt att det löser sig. Håll oss uppdaterade!

Skickades från m.sweclockers.com

I will

Skrivet av Zadrok:

Tålamod....Posten tar minst en dag på sig att levera sen kan det hända att butiken inte skickar iväg det direkt utan(att killen har missat dagens leverans). Skulle vilja påstå att du får vänta minst 2-3 dagar också beroende på var i landet du och han bor. Jag hade blivit frustrerad av att ha någon som som dig efter mig hela tiden. Du vet att man kan polisanmäla för sånt hoppas jag och det kallas OFREDANDE! Så ta och lugna ner dig lite!

Kan man inte se ut Kolli-ID så är ju nåt fel...men det kanske du inte fattat i denna tråd? Såg du bilden längre upp.... tyckte du den va ok? (sida 1)

Citera gärna flera
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |