Asus presenterar hybridkylda Geforce GTX 980 Poseidon

Permalänk
Medlem

Först, köp till ett CPU-block, pump och slang och så låter man grafikkortet hybridkylare ta hand om kylningen av processorn.
Sedan, klaga i Swecs forum över den usla radiatorn Asus monterat på grafikkortet :):)

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Kritik vet jag ej men mina Msi 980 med Ek vattenblock ligger mellan 38-42c i Load ,Oc runt 1360 och är referens temp 80-95? så kyler ek blocken mycket bättre. Dock dyrare kanske?,det vet jag ej, Ek blocken kostar ca 900kr st.

15°C kallare var på luft(780 fick ytterligare 22°C kallare på vatten), poseidon har uppdaterad och bättre kylning på VRM´s jämfört med gamla DCII-kylaren.
Själv köpte jag ett ROG poseidon 780 på rea och satte på ett EK-vattenblock. PCB var exakt samma som till 780DCII.

Vatten/luft är ju en bra idé men jag gillar ite att anslutningarna pekar utåt så man behöver ett par 90° vinklar för att rikta om dom och det blev inge snyggt.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem

Finns det inget 980-kort med ordentligt vattenblock installerat från början istället för fläkt eller hybrid?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Finns det inget 980-kort med ordentligt vattenblock installerat från början istället för fläkt eller hybrid?

EVGA brukar släppa värstingmodeller med vattenblock men vet inte om det har gjort det med 980 än.