Prisvärd billig ultrabook, vilken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2010

Prisvärd billig ultrabook, vilken?

Hej!

Jag är än en gång på jakt efter en ultrabook. Hade tidigare en Samsung NP900X3C som jag var otroligt nöjd med. Denna sålde jag dock tidigare år. Nu sitter jag med en ASUS Ultrabook (med i5, 6GB, GT840M, 13" 1808p, 500+8GB hybriddisk) som jag funderar på att lämna tillbaka. Köpte denna för 7490kr, vilket är en av anledningarna till att jag vill lämna tillbaka den, priset.

Nu letar jag efter något billigare, helst runt 6000-6500kr som maxpris. Jag förstår att jag inte får någon höjdardator ny för det priset, men jag är villig att köpa antingen begagnat eller rekonditionerade datorer (som tex elgreen säljer). Frågar är bara vilken jag ska kika på? Finns det någon vettig begagnad dator i denna prisklass? Mina krav är:

* Minst Intel i5 CPU (alternativt i3) ur 3xxx-serien
* Intel HD 4000 eller bättre
* 13" skärm, 1080p eller bättre
* Minst 4GB RAM
* Helst 120GB eller större SSD, kan dock sättas in själv på egen hand, så mer ett plus än ett krav

Så, finns det någon som uppfyller mina behov? Tacksam för svar! Rekonditionerade eller begagnat räknar jag nog med pga min snåla budget!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Mar 2009
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2010

Edit: Hittade just en begagnad Acer Aspire s7 för 4000kr, 2012 års modell. Skulle det vara ett OK pris och ett bra köp? Specifikationerna för priset känns bra, det är bara batteritiden jag är orolig över...

Tack för tipset, har faktiskt kikat på den tidigare också. Vet dock inte om jag vill ha Asus, den jag har hemma nu känns stor, tung och klumpig jämfört med min tidigare samsung. Hade gärna velat ha någon Samsung men verkar ont om dessa på begagmatmarknaden och har inte heller sett någon som säljer rekonditionerade heller.