Köpa WoW Draenor expen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Köpa WoW Draenor expen.

Hej!

Är det någon som har köpt denna från någon (fast2play.se GMG eller något liknande) utöver battle.net och fått nyckeln direkt. Eller skeppas nycklarna från dessa vid release den 13:e nov?

Edit: Köpte nyckel från gamecards.eu, man får den instant. Nyckel aktiverad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av dabman:

Hej!

Är det någon som har köpt denna från någon (fast2play.se GMG eller något liknande) utöver battle.net och fått nyckeln direkt. Eller skeppas nycklarna från dessa vid release den 13:e nov?

Edit: Köpte nyckel från gamecards.eu, man får den instant. Nyckel aktiverad.

Fick du med 90 boosten då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av lanbonden:

Fick du med 90 boosten då?

Japp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av dabman:

7 min sen jag beställde nu, antar att de har mycket att göra men hoppas jag hinner få den i tid i alla fall

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

De sa att de skulle ta mellan 10-15mins. Fick den efter 5. Pratade med dem via deras livechat innan jag beställde.
Men jag är premiumkund där så det skall gå lite fortare då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Om nån fortfarande inte köpt har de ett sjukt bra erbjudande just nu - Expansionen + 90 boost + 60 dagar gametime för 476kr. Bara expansionen hos dem kostar 335kr alltså betalar du 141kr för 2 månaders gametime vilket är typ en månad gratis om man hade prenumererat på Battle.net som vanligt.

http://www.fast2play.se/category/11405/world-of-warcraft-warl...

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ditt huvud.
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Mocka:

Om nån fortfarande inte köpt har de ett sjukt bra erbjudande just nu - Expansionen + 90 boost + 60 dagar gametime för 476kr. Bara expansionen hos dem kostar 335kr alltså betalar du 141kr för 2 månaders gametime vilket är typ en månad gratis om man hade prenumererat på Battle.net som vanligt.

http://www.fast2play.se/category/11405/world-of-warcraft-warl...

Låter helt klart intressant. Gå det att beställa och förvänta sig en kod även efter kl 17?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Frankensteiner:

Låter helt klart intressant. Gå det att beställa och förvänta sig en kod även efter kl 17?

De brukar ta runt 10-15 minuter att skicka kod, huruvida långt det tar nu vet jag ej.

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ditt huvud.
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av MugiMugi:

De brukar ta runt 10-15 minuter att skicka kod, huruvida långt det tar nu vet jag ej.

Jo, det jag undrar är väl snarare som en kod skickas ut även efter normal arbetstid (dvs automatiskt) så att det skulle kunna vara möjligt att göra en beställning ex ikväll eller under helgen och inte tvingas vänta tills måndag morgon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Frankensteiner:

Vafan? När jag kollade igår kväll var erbjudandet borta Så jag stack till Mediamarkt och köpte en fysisk kopia istället (329kr).

Man får koder dag som kväll och det brukar ta runt 2-5 minuter. Bara att vänta på mailet med koden. Jag har iaf aldrig tänkt på det där med "öppettider" då det verkar vara 24/7 service. Iofs aldrig testat att köpa en kod mitt i natten men köpte nåt förra fredagen runt 22:30 och fick koden efter ca 5min.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Sprungit runt i en tom karta halva dagen där mobsen bara "fadar" bort. Absolut inte värt att lägga tid på detta just nu...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av EkrJkr:

Sprungit runt i en tom karta halva dagen där mobsen bara "fadar" bort. Absolut inte värt att lägga tid på detta just nu...

Som spelare på Kazzak som är en av de större servrarna (Jäkla polare som valde den!) så är det också helt hopplöst.. över en timme kö redan klockan 15 idag och när man kom in så tog det 15 min innan en DC med resultatet att man fick köa igen. Jag var uppe klockan 5 i natt och aktiverade min Garrnison vilket gick efter en massa strul då men har flera polare som fortfarande inte kommit igång då de inte kommer igång med questandet för de inte kommer åt sin Garrnison..

Riktigt praktfiasko för Blizzard minst sagt.

EDIT: Hepp, ny DC och 2500 pers i kö framför mig, lär inte bli något mer lirat ikväll då...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av lanbonden:

Som spelare på Kazzak som är en av de större servrarna (Jäkla polare som valde den!) så är det också helt hopplöst.. över en timme kö redan klockan 15 idag och när man kom in så tog det 15 min innan en DC med resultatet att man fick köa igen. Jag var uppe klockan 5 i natt och aktiverade min Garrnison vilket gick efter en massa strul då men har flera polare som fortfarande inte kommit igång då de inte kommer igång med questandet för de inte kommer åt sin Garrnison..

Riktigt praktfiasko för Blizzard minst sagt.

EDIT: Hepp, ny DC och 2500 pers i kö framför mig, lär inte bli något mer lirat ikväll då...

Precis, min warrior är även den på Kazzak och det är hopplöst. Det värsta är att jag valde att levla upp en rogue till WoD som befann sig på Ragnaros men flyttade den till Darksorrow genom att utnyttja free migration. Just nu är 1800 i kö till Darksorrow så hela min upplevelse har varit lika noll och bara full av frustration.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av EkrJkr:

Precis, min warrior är även den på Kazzak och det är hopplöst. Det värsta är att jag valde att levla upp en rogue till WoD som befann sig på Ragnaros men flyttade den till Darksorrow genom att utnyttja free migration. Just nu är 1800 i kö till Darksorrow så hela min upplevelse har varit lika noll och bara full av frustration.

Mjo, kan väll lugnt säga att det varit bättre upplevelser genom både wotlk och mop för mig då jag startade ungefär en vecka sent båda gångerna, men denna rundan passade det så bra med schemat så följde med från start..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Jag startade samma natt som Wotlk släpptes, var level 73 inom 24 timmar och allting gick hur bra som helst förutom ett par buggade quester. Detta är något utöver det vanliga, absolut inte acceptabelt när man har betalat 70 Euro för att få vänta på lira spelet när det finns folk som redan är lvl 100...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Detta är oacceptabelt, 4h que för att slippa till Ravencrest...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

stått i kö till frostmane nu i 1.5 timme och har gått från plats 480 till 240, lär bli sist till 100..

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Onsala
Registrerad
Okt 2011

Förväntade ni er nått annat alla wow expansions har varit dc's och kö i 2 -3 dagar innan hypet gått ner

|2500k @ 4,6ghz|Gigabyte p67a-d3-b3|Corsair 8gb vengeance|680|Fractal Design Define r4|Antec High Current Gamer 750W|Samsung 240gb ssd|

"A watcher scoffs at gravity" -Rupert Giles.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av lowngcawt:

stått i kö till frostmane nu i 1.5 timme och har gått från plats 480 till 240, lär bli sist till 100..

Jag logga in 16:00 och är fortfarande i kö. Har gått ner från 58 till 45 nu den sista timmen =/
Har lagat mat, tvättat och städat nu är man tillbakalutad i stolen och spelar Hyrule Warriors på WiiU kontrollen =P

Skärm: Dell U2713H & ASUS 27" MG279Q Kylare: Noctua NH-D15
Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GPU: ASUS GTX 1080 Strix
CPU: Intel i7 8700K@5.0GHz 1.300V Ram: 16GB DDR4 3000Mhz
Chassi: Fractal Design Define R4 Hörlurar: Sennheiser HD650
Disk: Samsung 840 500GB PSU: Corsair AX 860

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Ja det blev en jävla kö, loggade ut för att göra laga mat, lyssna på lite wow lore och nu kommer man inte in. ooändlig kö på shattered hand, säkert mer.. Inte värst men ändå illa. Den låg ju på medium pop för två-tre dagar sen. Alla servrar har typ locked status.

man kan ju spela warcraft 3 story under tiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Kmix:

Förväntade ni er nått annat alla wow expansions har varit dc's och kö i 2 -3 dagar innan hypet gått ner

Verkligen inte, i MoP laggade första timmen/timamrna sen var det i princip felfritt. Denna gången är det DC 3 ggr i timmen och massiv kö eftersom de tvingats sänka hur många som kan vara inne samtidigt. Mycket mycket sämre än MoP. 253 platser kvar i kön, började vid 16:40.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Köpte nyss min från g2a för 38.45 € inkl betalavgifter.
Står nu i kö på bladefist på plats 2078, förväntad väntetid 606min. För en timme sen var den förväntade tiden 64min.

Har ett par serier att komma i fatt, så det är väl bara att börja med nya säsongen South park.. Känns som min onykterhet är bortslösad. Skulle ju ha wow-fest!

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Massy:

Verkligen inte, i MoP laggade första timmen/timamrna sen var det i princip felfritt. Denna gången är det DC 3 ggr i timmen och massiv kö eftersom de tvingats sänka hur många som kan vara inne samtidigt. Mycket mycket sämre än MoP. 253 platser kvar i kön, började vid 16:40.

Precis, som jag skrev tidigare så var varken Wotlk eller MoP så här illa. Antingen hade man otroligt tur som aldrig fastnade i köer då, eller så har de verkligen gjort någonting som har gått snett. Det är inte normalt att springa runt i en tom karta där man ser spelare/mobs ena sekunden för att se de försvinna helt, om och om igen. Det sägs att vissa levlade till 100 under 10 timmar, jag sprang runt i en timme för att försöka få lämna in min första quest där "frågetecknet" lös men utan att se någon NPC som jag kunde prata med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2005

3 timmar senare

Mobo:ASUS ROG RAMPAGE IV X79 CPU:Intel Core i7 3930k@4.6Ghz Ram: Corsair 16GB 1600MHz GPU: Nvidia Asus Strix 1080ti Chassi: Corsair 900D Kylning: Custom loop 1x240mm 2x480mm, PSU:Corsair AX1200i SSD: Samsung 850 EVO 1TB Samsung 840 EVO 500GBMonitor:Asus 27"Rog PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av EkrJkr:

Precis, som jag skrev tidigare så var varken Wotlk eller MoP så här illa. Antingen hade man otroligt tur som aldrig fastnade i köer då, eller så har de verkligen gjort någonting som har gått snett. Det är inte normalt att springa runt i en tom karta där man ser spelare/mobs ena sekunden för att se de försvinna helt, om och om igen. Det sägs att vissa levlade till 100 under 10 timmar, jag sprang runt i en timme för att försöka få lämna in min första quest där "frågetecknet" lös men utan att se någon NPC som jag kunde prata med.

Funkade dock bra att lira igår/natt, tog mig till lvl 99

Mobo:ASUS ROG RAMPAGE IV X79 CPU:Intel Core i7 3930k@4.6Ghz Ram: Corsair 16GB 1600MHz GPU: Nvidia Asus Strix 1080ti Chassi: Corsair 900D Kylning: Custom loop 1x240mm 2x480mm, PSU:Corsair AX1200i SSD: Samsung 850 EVO 1TB Samsung 840 EVO 500GBMonitor:Asus 27"Rog PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Har inga större problem på Earthen Ring / Darkmoon Faire. Lite laggigt då och då, men inget mer än det. Var kö för första gången på flera månader

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007

Man kan säga efter ha läst dom flesta inläggen att alla har samma problem. Laggigt här och där men framför allt fulla servrar. Tittade lite på servrar nyss, och samtliga EU servrar står som locked.
Flyttade en gubbe igår till bloodscalp från darksorrow då den förstnämde var low pop. Men idag är den full och 2000 i kö.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Det är 5500+ i kö på twisting nether. Min polare började på 3500 vid 18:00 och hade inte kommit under 1000 sträcket när han gick och la sig för 10 minuter sen.

Det enda spelet som har haft värre launch än detta är Archeage.

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007

Hittade detta:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141114/ddos-attacker-mot-...

Men det står att det bara berör US servrar, men tror nog att alla EU fått sig en släng av behandligen med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg/Helsingborg
Registrerad
Okt 2014

Har stått i kö till Sylvanas sen strax efter 16.00 när jag kom hem från jobbet - just nu har jag plats 1320 i kön, för en timme sen var det 1100-nånting. Sjukt fiasko från Blizzards sida. Dom släpper en dokumentär där dom säger att bland det dummaste dom gjort var AQ-launchen för att det blev för mycket folk på samma plats - och upprepar misstaget nu, nästan 10 år senare. Man tycker att dom kunde lärt sig nånting.