Köpa WoW Draenor expen.

Permalänk
Medlem

Alltså, det är ju alltid köer.
Dom kan inte dimensionera servrar för att klara toppen första veckan.

Och även om dom nu dimensionerade upp servern, hur tror ni det skulle funka om alla fick vara inloggade samtidigt?
Det skulle ju vara så mycket spelare på ens skärm samtidigt att det skulle bli ohållbart.

Redan nu känns det som att blizzard ökat på max-antal-samtidigt-inloggade i ett försök att minska köerna, men det leder ju bara till ett enormt lagg för dom som väl är inne och spelar.

Detta är ju lite charmen med en wow-exp-release, det blir ett galet jävla kaos.
Vänta en vecka så är saker tillbaka till business as usual.

Det man hade kunnat tycka är ju att dom kunde klonat/instansierat servrar typ som guild wars 2, men antar att det återigen blir för mycket jobb/strul för att täcka nån veckas topp.

Det var ju inte direkt oväntat att det skulle bli såhär, ungefär som att det kan vara svårt att få en taxi eller slå ett mobilsamtal kring 12-slaget på nyår Gillar man det inte så är det ju bara vänta nån vecka eller två med att köpa expen..

Är över 7000 pers i kö på min server nu
Jag såg till att logga in via remote desktop innan jag åkte hem från jobbet

Permalänk
Medlem

Börjar närma mig nu

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Som spelare på Kazzak som är en av de större servrarna (Jäkla polare som valde den!) så är det också helt hopplöst.. över en timme kö redan klockan 15 idag och när man kom in så tog det 15 min innan en DC med resultatet att man fick köa igen. Jag var uppe klockan 5 i natt och aktiverade min Garrnison vilket gick efter en massa strul då men har flera polare som fortfarande inte kommit igång då de inte kommer igång med questandet för de inte kommer åt sin Garrnison..

Riktigt praktfiasko för Blizzard minst sagt.

EDIT: Hepp, ny DC och 2500 pers i kö framför mig, lär inte bli något mer lirat ikväll då...

Är nere på plats 300 nu 5 timmar senare, det värsta är att man lär väl få en DC och komma sist i kön direkt när man kommer in ändå precis som förra rundan. Tur man är uppbokad med annat resten av helgen i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Redan nu känns det som att blizzard ökat på max-antal-samtidigt-inloggade i ett försök att minska köerna, men det leder ju bara till ett enormt lagg för dom som väl är inne och spelar.

De sänkte max antal tillåtna spelare samtidigt i morse i ett försök att förhindra lagg, de skulle behöva sänka ännu mer.
Vågar inte ens tänka på hur det är nu på min server, det var ospelbart vid 16 så jag gav upp då.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Än så länge 6 timmar kö idag, minst en timme till innan jag kommer in. Kan inte heller utnyttja gratis migg då jag har mer än 50k på gubben. Livet är hårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Än så länge 6 timmar kö idag, minst en timme till innan jag kommer in. Kan inte heller utnyttja gratis migg då jag har mer än 50k på gubben. Livet är hårt

Och om du väl kommer in om en timme så är det maintenance kl 5-11 för uppgradering av servrar
Men jag vet hur de e, jag har köat sen 22 och har minst 2 timmar kvar, egentligen lika bra att sluta köa men kan lika gärna låta den stå öppen i bakgrunden ifall många spelare hoppar ur.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad man ska tro när folk säger att detta är den sämsta releasen någonsin.

Vanilla? En powerpoint presentation flöt på bättre än vad vanilla release gjorde.
AQ event? Well, ospelbart för många spelar i dagar.

wotlk? Sista gången vi fick gratis gametime var wotlk, så illa gick den lanseringen överlag...

Cata och mop gick rätt bra, själv tog jag mig inte in på servern, hände inget, kunde inte spela den första dagen i varken cata eller mop. Kan ha varit otur med servern också.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag har spelat sen koreanska betan av spelet, och jag skulle säga att det var då senast som det var såhär illa... Förhoppningsvis så löser det sig idag efter upgrades men jag tvivlar endå, det har inte alls varit bra.

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Medlem

Det har inte heller hjälpt att det har varit en stor DDoS attack mot Blizzards servrar samtidigt som releasen av WoD :/ .

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

De sänkte max antal tillåtna spelare samtidigt i morse i ett försök att förhindra lagg, de skulle behöva sänka ännu mer.
Vågar inte ens tänka på hur det är nu på min server, det var ospelbart vid 16 så jag gav upp då.

Ah intressant, info på forumet eller?
Seegt med underhåll nu till 11 när man gav upp inatt och vaknade tidigt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ah intressant, info på forumet eller?
Seegt med underhåll nu till 11 när man gav upp inatt och vaknade tidigt istället.

"In attempts to pinpoint latency related issues we’ve temporarily lowered the maximum number of people allowed in each realm. This will result in higher queue times as realms who have populations above the cap will not allow any new players in until it decreases back down below the new player cap. We’re continuing work on this and other issues impacting game latency."

http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/12618074553

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vet inte riktigt vad man ska tro när folk säger att detta är den sämsta releasen någonsin.

Vanilla? En powerpoint presentation flöt på bättre än vad vanilla release gjorde.
AQ event? Well, ospelbart för många spelar i dagar.

wotlk? Sista gången vi fick gratis gametime var wotlk, så illa gick den lanseringen överlag...

Cata och mop gick rätt bra, själv tog jag mig inte in på servern, hände inget, kunde inte spela den första dagen i varken cata eller mop. Kan ha varit otur med servern också.

Det enda man kan gå på är ju personlig upplevelse och för min del så har WOD varit sämre än något av de exempel du drar upp.

Vanilla, förutom att det var problem att regga sin cdkey för att deras account management sida var helt nerkörd så när man väl lyckats regga den så hade iaf varken jag eller mina kompisar några som helst problem att spela.
AQ eventet, ja world server down några gånger men det var fortfarande spelbart om än laggigt när man var nere i Silithus.
WotLK hade inte ens en disconnect, visserligen kom jag in sent, ca 6 timmar efter midnattsreleasen.
Cata lite inloggningsköer men inga som helst problem att spela.
MOP knappt ens köer för att komma in och hur smidigt som helst att spela.
WOD i princip ospelbart i 48 timmar med konstanta krasher, delays på allt man gör i upp till flera minuter.

Allt detta på Stormscale som varit full pop sen release.

Edit: och nu efter att de ska ha uppgraderat med ny hårdvara så verkar problemen kvarstå enligt de som kom in tidigt, själv sov jag till 11 och missade därför att maintenance slutade tidigt, sitter nu i en 4 timmars queue.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tur att jag ska jobba i helgen

Permalänk

Vart köper man WoD billigast om man inte vill ha en fysisk kopia? Finns det någon svensk butik?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Vart köper man WoD billigast om man inte vill ha en fysisk kopia? Finns det någon svensk butik?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2347007
Första nedladdningsbara på den listan: http://www.oneplay.com/se/download/details/12071_World_of_War...

Jag har ingen erfarenhet av OnePlay.

Ingen svensk butik men de har en "svensk" sida: http://www.fast2play.se/category/7180/world-of-warcraft-warlo...
Eller som rekommenderades tidigare: http://www.fast2play.se/category/11405/world-of-warcraft-warl... med 60 dagars prenumeration.

Köpt från fast2play.se tidigare och de fungerar bra.

Permalänk
Skrivet av dabman:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2347007
Första nedladdningsbara på den listan: http://www.oneplay.com/se/download/details/12071_World_of_War...

Jag har ingen erfarenhet av OnePlay.

Ingen svensk butik men de har en "svensk" sida: http://www.fast2play.se/category/7180/world-of-warcraft-warlo...
Eller som rekommenderades tidigare: http://www.fast2play.se/category/11405/world-of-warcraft-warl... med 60 dagars prenumeration.

Köpt från fast2play.se tidigare och de fungerar bra.

Tack, blir nog fast2play med sin bundle. Riktigt fint, men den "försvann" när jag kollade (kunde inte se någon "köp"-knapp).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Tack, blir nog fast2play med sin bundle. Riktigt fint, men den "försvann" när jag kollade (kunde inte se någon "köp"-knapp).

Jag ser den fortfarande, med handla knapp.

Permalänk
Skrivet av dabman:

Jag ser den fortfarande, med handla knapp.

Jo, nu var den där (men inte när jag kollade länken som postades tidigare) :).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Om jag köper spelet från Oneplay kommer jag då få koden i något mail eller skickar dom hem spelet?

Om dom skickar hem det så kan jag lika gärna vänta tills imorgon och köpa det på mediamarkt.

edit. Jag fick det direkt.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Köpt från fast2play.se tidigare och de fungerar bra.

Jag gjorde nyss en order hos dem, men vad händer sen? Har fått bekräftelse från PayPal att pengar dragits men när kommer koderna till spelet?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Jag gjorde nyss en order hos dem, men vad händer sen? Har fått bekräftelse från PayPal att pengar dragits men när kommer koderna till spelet?

Cirka 5-15mins efter. Så jag gissar att du spelar sedan länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Cirka 5-15mins efter. Så jag gissar att du spelar sedan länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr inte! Min order blev ”on hold” och idag hade jag fått meddelande från deras kundtjänst om att de ifrågasätter varför jag köpte fler än ett exemplar. Jag köpte nämligen tre exemplar för jag gillar att multiboxa. Nu vill de ha bevis på min identitet bara för att jag köpte fler än ett exemplar för de är oroliga att jag är någon slags grossist som köper upp nycklar för att sälja vidare(!?!).
Hade förstått om jag typ köper 10 eller 20 exemplar men detta blir bara löjligt. Jag ska nu försöka se om jag kan annullera min order istället för jag vill inte gynna en butik som beter sig så här fånigt.

Edit: Fick klarhet i att det var tydligen inte antalet som gjorde det utan att belopp som överstiger 100 euro måste verifieras om man betalar med Paypal för de haft problem med att folk tydligen köper spelnycklar med stulna Paypal-konton. Så jag blev väl "misstänkt" eftersom jag köpte fler än ett exemplar och samtidigt översteg den summan.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)