Permalänk
Medlem

Köpte en DS4 Controller. Ingen sladd.

Hej! Jag köpte en DS4 Controller och trodde att man fick en sladd med den men det fick man inte.
Vad är det jag måste göra om jag vill ansluta den till min PC?
Vad heter sladden som jag måste köpa och vad heter den andra jag måste köpa för att få wireless? Går det på bluetooth eller wlan eller hur funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevalopo:

Hej! Jag köpte en DS4 Controller och trodde att man fick en sladd med den men det fick man inte.
Vad är det jag måste göra om jag vill ansluta den till min PC?
Vad heter sladden som jag måste köpa och vad heter den andra jag måste köpa för att få wireless? Går det på bluetooth eller wlan eller hur funkar det.

Den använder micro-usb. Om du inte har någon liggande hemma från någon annan apparat så finns dom typ överallt för några tior Och ja, jag tror det är bluetooth som gäller för trådlöst.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Ja bluetooth fungerar som ovanstånde säger. Glöm inte installera Ds4tool när du kör den i din pc !

Mvh

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Om du har en smartphone (som inte är från Apple) har du med största sannolikhet fått med en kabel som används för att ansluta telefonen till datorn. Den kabeln ska fungera för att ansluta DS4:an till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Om du har en smartphone (som inte är från Apple) har du med största sannolikhet fått med en kabel som används för att ansluta telefonen till datorn. Den kabeln ska fungera för att ansluta DS4:an till datorn.

Tack Den kabeln fungerade utmärkt