Kraftfull laptop att spela spel på

Permalänk
Medlem

Kraftfull laptop att spela spel på

Hallå, finns det nån som ni kan rekommendera eller ska man satsa på en stationär för det?

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga stationär, då uppgraderings möjligheter är större för framtida behov.

Hur stor är din budget?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Stationära är bättre, laptops är inge direkt gjorde för att spela på även fast det finns laptops som du kan spela på, sedan så kommer kraftfulla spel laptops troligtvis kosta dig mycket mer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Har både stationär och laptop som jag spelar på, har mig med laptopen till jobbet och spelar. Måste säga att spelupplevelsen är så sjukt mycket bättre på en stationär. Så om du inte direkt måste ha en laptop så är det att kasta pengarna i sjön. Batteriet håller inte för att spela och ska man ändå va uppkopplad på elnätet så kan man ju spela ordentligt. En laptop blir också galet varm om den har lite kräm.

Permalänk
Medlem

Ok, tack ska ni ha för svar, verkar som att stationär är att föredra.