Laptop för FL studio sökes.

Permalänk
Medlem

Laptop för FL studio sökes.

Hejsan

Jag pluggar till högskoleingengör i datorteknik just nu så jag skulle ha användning för en dator att programmera på. Jag kommer installera linux mint för detta. Dessutom ska den klara fl studio. Helst avstår jag från macintosh. (I övrigt ska man ju kunna surfa, se youtube osv men jag antar att det är försumbart.)

Jag vill ju slinka undan så billigt som möjligt men om det verkligen inte går så sätter jag budgeten 6k. Batteritid är inte så viktigt då jag kommer ha tillgång till ström där jag ska använda den. Jag har en vettig stationär dator och laptopen kommer vara som en adnradator. Storleken och vikten är inte så noga faktiskt. Inget krav att den ska vara stor eller liten då jag ser både fördelar och nackdelar med både stor och liten för mitt ändamål. (Den ska ju kånkas på, men stor skärm kan vara skönt i fl studio.) Bryr mig inte det minsta om att skärmen ska ha korrekta färger osv.

Design bryr jag mig väldigt lite om. Jag klarar mig finfint utan touchskärmar och andra gimmicks. Behöver heller inte vara en frireligös design på den utan svart eller grå funkar kanon.

Jag vet verkligen inte hur krävande fl studio är, så jag vet egentligen inte vilken prisgrupp jag ska leta efter. Jag har ju hittat laptops för 2-3 k och om man klarar sig på det så vore det ju fint. Jag vet att guiden för köptrådar säger att jag ska länka saker jag hittat på prisjakt och jag har letat men eftersom att jag inte vet någonting om vad jag borde kolla på så avstår jag från det. För att summera så är de enda egenskaper jag verkligen tycker är viktiga att den flyter på bra i fl studio och har lite plats för vsts.

TL;DR: Laptop för så lite som möjligt, max 6k för FL studio och c++ programmering sökes.

Edit: Värt att nämna att jag inte har trådlöst i lägenheten så en ethernet port måste finnas? Vet inte om tillverkarna har börjat ta bort dem än.

edit: Såg att webhallen hade kampanj på denna: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/206236-l...

värd att slå till på?