Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Steelseries Sensei Laser hårdvaruproblem

Tjenare, jag har stött på problem med en Steelseries Sensei Laser mus som jag köpt i andra hand (oöppnad) av en polare.
Problemet i frågan går ut på att sensorn under musen har lagt ner helt, allting annat fungerar utan problem, LCDn under musen, samt alla knappar gör precis det de ska göra.
Jag har googlat runt en del, kollat på eventuella problem med mjukvaran, och med någorlunda säkerhet bestämt mig för att det verkar vara ett problem med hårdvaran. Kan tillägga att jag inte har gjort något särskilt med den, varken tappat eller bankat på den.
Är det någon som har tips på hur detta skulle kunna fixas?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2010

Det du kan prova är att uppdatera musens firmware en gång och se om det kan kicka igång sensorn igen. Annars är det nog alla gånger ett hårdvarufel som du får skicka in via RMA till Steelseries.

Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | ASUS GeForce GTX 1070 Strix Gaming OC | Intel Core i7 8700K | Noctua NH-D14 | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400MHz CL13 Vengeance LPX Svarta | Be quite SILENT BASE 600 WINDOW ORANGE | Cooler Master V650 80 Gold | Samsung 860 EVO 500GB | Segate Barracuda 3TB | AOC G2460PG G-Sync @ 144hz |
It aint about power, it's about balance!