Torkar fortfarande patronerna i bläckskrivare?

Permalänk
Medlem

Torkar fortfarande patronerna i bläckskrivare?

Behöver köpa en billig stabil skrivare och kommer skriva ut ca en gång i månaden. Skrivare med bläckpatroner är helt klart billigast men förr har det varit ett problem att de torkat innan de tagt slut. Finns det problemet kvar även på nya bläck-skrivare?

Söker en billig stabil skrivare som jag kommer använda ca 1 gång i månaden. Ska jag köpa bläck eller laser?

Permalänk
Skrivet av martin79:

Finns det problemet kvar även på nya bläck-skrivare?

Vet ej -- långt innan bläcket varken är slut eller torkat så slår någon digital datummärkning till och gör patronen oanvändbar. Så effekten blir den samma: tid dödar patronen.
(Prisskillnaden i superbudgetsegmentet och en bit upp verkar inte vara många hundringar mellan bläckstråle och laser. Det tjänar du nog raskt in på laserkassetternas längre hållbarhet.)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin79:

Behöver köpa en billig stabil skrivare och kommer skriva ut ca en gång i månaden. Skrivare med bläckpatroner är helt klart billigast men förr har det varit ett problem att de torkat innan de tagt slut. Finns det problemet kvar även på nya bläck-skrivare?

Söker en billig stabil skrivare som jag kommer använda ca 1 gång i måndagen. Ska jag köpa bläck eller laser?

Finns ju billiga laserskrivare, så...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av martin79:

Behöver köpa en billig stabil skrivare och kommer skriva ut ca en gång i månaden. Skrivare med bläckpatroner är helt klart billigast men förr har det varit ett problem att de torkat innan de tagt slut. Finns det problemet kvar även på nya bläck-skrivare?

Söker en billig stabil skrivare som jag kommer använda ca 1 gång i måndagen. Ska jag köpa bläck eller laser?

Laser utan tvekan, de är mycket billigare i drift och obetydligt dyrare i inköp, dessutom kan de stå länge utan att de strular, jag har själv skippat bläckstråleskrivare för de verkar inte må bra om man inte skriver veckovis, eller så förbrukar de det dyra bläcket på rengöring för att inte torka ihop.
Tänk på att du kan skriva på annat än måndagar också

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Finns ju billiga laserskrivare, så...

Vilken tänker du på då?

Permalänk
Medlem

Ska du skriva ut i svart/vitt eller färg?

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Om du skall skriva ut så sällan så kommer det säkerligen bli problem.. numera är det oftast att bläcket torkar och kleggar igen printhuvudet istället för att patronerna blir kassa, det är dock värre för då räcker det inte med att byta patroner för att det skall bli bra igen.

Så jag säger som flera andra, kör med en laserskrivare istället!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Den här laserskrivaren köpte jag senast då jag kom på att jag nästan aldrig skriver ut i färg i alla fall:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1534685
Fungerar mycket bra och är inte mycket större än en bläckstråleskrivare.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har en Oki b410d, den finns inte längre men det här är det närmaste de har idag http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1210308 den skriver på båda sidor och är skapligt snabb, jag skriver sällan ut saker idag men det kan bli mycket när det väl blir dags att skriva ut saker så det passade mig bra att kunna köra dubbelsidigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1534685 Säger det samma. Bläckskitvare suger getpung efter några månader...

Orkar inte med sånt krångel. Köpte efter att suttit och letat bland massor med skrivare... Måste kunna skriva ut biljetter och kartor och manualer och det vill man kunna göra utan krångel. Tänkte köpa nån bättre senare i lugn och ro med det blir aldrig av...Slog bara till. Det märks att det inte är det allra bästa. Lite plastigt och krångligt att hitta drivrutin på hemsidan tyckte jag och elkabeln följer inte med men en sån satt ju i gamla skrivaren. Men sen när det fungerade så fungerar det helt ok.. Bild blir lågupplöst raster men text blir fint, Nog vad man betalar för men det är en laser och lär fungera lika fint även om den stått tre år mellan skrivning.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Har haft den här snart ett år, jätte nöjd: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=745522

Permalänk
Avstängd

Samsung Xpress M2070 har jag och då får du även en scanner/kopiator för under 1000-lappen.
När jag kollade efter en billig skrivare så kikade jag på denna och tog reda på vad toner kostade till olika skrivare och de var även billigast till denna, kostade endast 303kr (343kr om du ska ha originaltoner, men det enda som skiljer är att det står Samsung på förpackningen)

http://www.nordicink.se/varumarken/samsung/&p=18548

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.