BRA trådlösa hörlurar, inget 1337 gameing crap tack!

Permalänk

BRA trådlösa hörlurar, inget 1337 gameing crap tack!

Tjena,

Mina lurar (HS1200) gick precis sönder efter några års trogen tjänst, såklart är jag ute efter ett par nya.

Har lite större budget nu än sist, Jag har sökt en del på prisjakt och jämfört samt provat de klassiska men känner inte att jag har fallit för något ännu.
Saker som Logitech G35 och sånt känns inte speciellt bra, jag tycker inte ljudet är något utöver det vanliga och jag är inte intresserad av någon röstförvrängning eller sånt 12-årings skit, har också hört att byggkvalitén är sådär, bygeln går sönder och annat skräp.

Känns som de flesta trådlösa headsets är riktade mot gamers och kostar 10x vad det smakar eftersom dom har flasiga knappar och annan design som jag inte bryr mig om.

Min smärtgräns går vid 2k, ser hellre att de är betydligt billigare men är det riktigt bra lurar får det väl kosta lite. Mikrofon är inget krav men hade vart skönt att ha.

Vad säger ni Audiofiler, vad rekommenderas?
Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av freakling:

Tjena,

Mina lurar (HS1200) gick precis sönder efter några års trogen tjänst, såklart är jag ute efter ett par nya.

Har lite större budget nu än sist, Jag har sökt en del på prisjakt och jämfört samt provat de klassiska men känner inte att jag har fallit för något ännu.
Saker som Logitech G35 och sånt känns inte speciellt bra, jag tycker inte ljudet är något utöver det vanliga och jag är inte intresserad av någon röstförvrängning eller sånt 12-årings skit, har också hört att byggkvalitén är sådär, bygeln går sönder och annat skräp.

Känns som de flesta trådlösa headsets är riktade mot gamers och kostar 10x vad det smakar eftersom dom har flasiga knappar och annan design som jag inte bryr mig om.

Min smärtgräns går vid 2k, ser hellre att de är betydligt billigare men är det riktigt bra lurar får det väl kosta lite. Mikrofon är inget krav men hade vart skönt att ha.

Vad säger ni Audiofiler, vad rekommenderas?
Tack på förhand!

Nu sade du inte vilken typ av användning lurarna är för, men mitt tips skulle vara att kika på Harman Kardon BT. Har själv precis köpt ett par sådana och själv var jag då främst ute efter bra musiklyssningslurar med BT. De kör apt-X codec vilket ska ge det bästa Bluetooth-ljudet. De är sjukt bekväma och har inbyggd mic för telefonsamtal samt de vanliga play/pause/skip funktionerna för musik. Ljudmässigt har de fått väldigt bra kritik. De har en viss basförstärkning men långt ifrån bastunga hörlurar som är så populära bland icke-audiofiler. Utseendemässigt antar jag att man antingen hatar eller älskar dom.

Länk till en recension: http://www.cnet.com/products/harman-kardon-bt/