Fått en mobiltelefon av anonym donator

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Är någoting för bra för att vara sant så är det oftast så.
jag hade skickat tillbaka telefonen oavsett. Sånt här luktar riktigt bränt om du frågar mig.

Hade du skickat tillbaka telefonen oavsett vart den kom i från??
Kanske en snäll kompis, skicka tillbaka
Kanske en snäll släkting, skicka tillbaka
kanske en reklamkampanj, skicka tillbaka
Kanske ett modernt nigeriabrev, skic.... eller jo då kanske man skall skicka tillbaka den

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

NUUU!! ;D

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felek:

NUUU!! ;D

Ah shit, nu har Finländska fyllona vaknat!

Hur går det? Fått svar? provkört mobilen?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Varför ringde du inte komplett?! Vi vill ha svar NU!

Ja exakt! Ligg på lite, ring komplett! mail är ju alltid luskigt. Lättare att kontakta via telefon, så du kan ställa följdfrågor och massa sådant. Riktigt spännande tråd.
Jag följer denna med spänning, o hoppas för din skull att det inte är något "Lur-t" höhöh

Permalänk
Medlem

En av de mer spännande trådarna på länge!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Hade du skickat tillbaka telefonen oavsett vart den kom i från??
Kanske en snäll kompis, skicka tillbaka
Kanske en snäll släkting, skicka tillbaka
kanske en reklamkampanj, skicka tillbaka
Kanske ett modernt nigeriabrev, skic.... eller jo då kanske man skall skicka tillbaka den

Svar ja på alla frågor!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon borde skriva en novell om de mystiska elektronikpaketen.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Avstängd

RING KOMPLETT !! "skicka mail" lol. Tar ju flera dagar att få svar.
Ring nu istället och få svar direkt.

Permalänk

Det kan inte möjligtvis vara denna människa?
http://au.linkedin.com/in/andyfrantz

Jobbar på Huawei, dock så slutar hans efternamn med "Frantz", men han kanske råkade stava fel? Låter för övrigt som ett PR-jippo, gratis reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Han har länkat till en bild på sin tidigare mobil längre upp i tråden.

Missade det, då kan teorin stämma att någon tycker ts skulle uppgradera.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ah shit, nu har Finländska fyllona vaknat!

Hur går det? Fått svar? provkört mobilen?

Haha XD vadå finska!? Ville bara ha svar dem frågorna du ställer XD

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felek:

Haha XD vadå finska!? Ville bara ha svar dem frågorna du ställer XD

Då kan man skriva ett vettigare inlägg än "NUUUU" haha

Men ja, jag vill också veta hur det går/gick. Om du inte vill ha den så får du gärna donera den anonymt till mig

Permalänk
Medlem

Subscribed...

Ska bli intressant att se vad som verkligen ligger bakom denna "välgörenhet"

Permalänk

Spännande folk hittar CPUer på parkeringen , andra får gratis telefoner och jag får bara räkningar

Permalänk
Medlem

Haha, härlig tråd. Kommer följa den för o se vad som händer. Om nu "franz" läser detta eller nån av hans kollegor så kan ni ju ta och skicka en telefon till mig med

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

någon med samma namn som fått sin telefon borttappad med kompletts postutskick?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Har inte fått nåt svar från komplett än. Ringer dem imorgon om jag inte fått svar då. Får väl hoppas på att det är ett PR-jippo som några har trott här i tråden

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Jag fick själv ett paket jag ej beställt idag...hämtade ut det och fann en HDMI kabel i paketet,
sedan kontaktade jag butiken som såg att dom hade skickat till fel person.
Enligt kundtjänst kommer jag nog få behålla den pga det kostar att skicka tillbaks.

som sagt det är alltid bäst att höra av sig till butiken för att slippa framtida krav+ränta osv.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag ett svar från komplett. Personen som skickade mailet/svaret visste inget men skulle kolla upp det med andra inom området.
Han tyckte dock det var spännande och ska återkomma när han fått reda på mer info.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimonk:

Nu fick jag ett svar från komplett. Personen som skickade mailet/svaret visste inget men skulle kolla upp det med andra inom området.
Han tyckte dock det var spännande och ska återkomma när han fått reda på mer info.

Haha bra start. Vad skrev du i mailet till komplett?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Oavsett hur historien slutar, så måste detta ha varit väldigt bra reklam för lanseringen av telefonen. Fast att tävla ut ett tiotal telefoner här på sweclockers hade nog också fungerat om man vill bredda väg för ett nytt varumärke.

Permalänk
Medlem

Måste veta hur detta slutar!

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk

Detta hör inte till vanligheterna.

Jag skulle ha för säkerhets skull fabriksåterställt telen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Detta hör inte till vanligheterna.

Jag skulle ha för säkerhets skull fabriksåterställt telen

Hjälper inte om det är modifierad firmware. Då måste man flasha in ett original isf

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Hjälper inte om det är modifierad firmware. Då måste man flasha in ett original isf

I för sig du ha nog rätt (kom på det efter jag posta):) Men ska nog vara lugnt om telen kom från komplett direkt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimonk:

Nu fick jag ett svar från komplett. Personen som skickade mailet/svaret visste inget men skulle kolla upp det med andra inom området.
Han tyckte dock det var spännande och ska återkomma när han fått reda på mer info.

Returnera telefonen. Easy money!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Returnera telefonen. Easy money!

Ganska säker att pengarna sätts tillbaka på kontot som betalade...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Returnera telefonen. Easy money!

Du tänkte inte speciellt länge där va?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Känner igen Andrew Franz eller va ha nu hette tror han försökte adda mig på linked in men jag va inte inloggad, kollade nu men då var det ingen ny kontakt iaf 😀 så låt oss höra hur detta går 😃

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Jag gillar kombinationen av och

Jag tror f.ö. inte Komplett kan kolla stöldspärr via IMEI som nämndes tidigare, det är en grupp på Irland som pysslar med de spärrarna och mobiloperatörer som har tillgång till de registren. Om den är stöldspärrad går det dock inte att ringa och/eller andänva in/utgående trafik på telefonen såvitt jag minns.

Är TS möjligen extrem höginkomsttagare/företagsledare/politisk uppviglare/terrorist? Det skulle KANSKE kunna rättfärdiga att man lägger 3000+frakt på en mobil med custom firmware för att kunna spionera på dig. (Eller så har du en sjukligt svartsjuk flickvän).

http://gifsec.com/wp-content/uploads/GIF/2014/04/GIF-Overly-A...

Tror knappast att den är stulen eller har spionmjukvara om komplett skickar den.