Fått en mobiltelefon av anonym donator

Permalänk
Skrivet av MedionR:

Tror inte det handlar om rädsla, kan bara säga för egen sak att det är ren och skär skriflig bekräftelse som jag vill ha...

Har tyvärr blivit lovade vissa saker som sen visade sig inte vara sant via Telefonen, hade man då haft detta på skrift hade det ju varit en annan sak.

Visst, men man kan be dem maila en bekräftelse!

tänkter framför allt på sådana som skriver i affärers trådar här på sweclockers eller på deras fb-sidor och sedan går bananas för att de inte får svar direkt.

Permalänk
Skrivet av Naga:

Sen finns det ju de som inte känner att de har tid att sitta i telefon med kundsupport på dagtid utan hellre slänger iväg ett mail och väntar på svar, förstår att det kan låta främmande om 90% av ens posts är på vardagar mellan 8 och 15

JObbade förr inom it-support, hade sina fördelar Nu för tiden får jag passa på när routrar bootas om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Sen finns det ju de som inte känner att de har tid att sitta i telefon med kundsupport på dagtid utan hellre slänger iväg ett mail och väntar på svar, förstår att det kan låta främmande om 90% av ens posts är på vardagar mellan 8 och 15

what ?? måste du jobba på ditt jobb ? främmande tanke.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Den här tråden måste följas. Fan vad mysterious! Galet spännande =D

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Oavsett om det var ett reklamjippo eller inte så fick jag upp ögonen för telefonen.
Hade jag inte haft en S4 hade den där varit extremt intressant.

Permalänk
Medlem

Läste lite om mobilen, 8 kärnig? :E

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Se när TS får svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Läste lite om mobilen, 8 kärnig? :E

ARM big little (4+4). 4 st CORTEX A15 kärnor och 4 st CORTEX A7. idén är att de fyra svagare och avsevärt strömsnålare A7orna ska sköta det mesta men att när det behövs så sätter A15 kärnorna igång och leverar prestandan.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Ganska säker att pengarna sätts tillbaka på kontot som betalade...

Skrivet av Leon1:

Du tänkte inte speciellt länge där va?

Sarkasm är svårt att få in i textform...

Hur som haver kan man byta mot en annan vara ifall man vill.

Permalänk
Medlem

Inte hört något mera från komplett? sitter med spänning o väntar

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Sen finns det ju de som inte känner att de har tid att sitta i telefon med kundsupport på dagtid utan hellre slänger iväg ett mail och väntar på svar, förstår att det kan låta främmande om 90% av ens posts är på vardagar mellan 8 och 15

Sant! dock är 90-99% av mina posts mellan 8-16 pågrund av SWEc är öppet på jobbet (enda hemsidan) och det kan bli väldigt segt ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Visst, men man kan be dem maila en bekräftelse!

tänkter framför allt på sådana som skriver i affärers trådar här på sweclockers eller på deras fb-sidor och sedan går bananas för att de inte får svar direkt.

Det är dock sant! Jobbar själv med support åt ett större internationelt företag som tyvärr finns på Fb, Twitter och direkt när folk mailar till oss och de inte får svar direkt skriver de på Facebook/twitter...

Permalänk
Medlem

Gah! Blir ju inte mindre spännande detta ju längre tiden går..!

Hoppas inte det är något scam eller liknande för TS skull. Men som en annan påpekade, det är lite udda att den som skrev ''brevet'' till TS skrev:

''By now, the identity of mine is concealed and will so remain til the times are changing.''

och avslutade med:

''Best wishes!

Yours sincerely,
Franz Andrew
GJR - An Independent Organization of Anonymous Donators for Justice under Development''

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Gah! Blir ju inte mindre spännande detta ju längre tiden går..!

Hoppas inte det är något scam eller liknande för TS skull. Men som en annan påpekade, det är lite udda att den som skrev ''brevet'' till TS skrev:

''By now, the identity of mine is concealed and will so remain til the times are changing.''

och avslutade med:

''Best wishes!

Yours sincerely,
Franz Andrew
GJR - An Independent Organization of Anonymous Donators for Justice under Development''

Är det inte uppenbart? Times changed från att han skrev den meningen till han kom fram till "Best wishes!" ^^

Jättespännande o se om hela grejen är äkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Är det inte uppenbart? Times changed från att han skrev den meningen till han kom fram till "Best wishes!" ^^

Jättespännande o se om hela grejen är äkta.

Haha, ja antingen det, en tavla, eller scam ^^,

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Oj oj oj!

Missade denna tråden helt när den kom ut!
Mycket spännande, de håller jag med om!

Men lite konstigt reklamjippo? Om TS inte hade vart på Swec hade vi ju aldrig hört om det här. Jag menar, först måste personen i fråga vara på Swec och sen dessutom göra ett inlägg om det. Hmm, vet inte vad jag ska tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuezz:

Oj oj oj!

Missade denna tråden helt när den kom ut!
Mycket spännande, de håller jag med om!

Men lite konstigt reklamjippo? Om TS inte hade vart på Swec hade vi ju aldrig hört om det här. Jag menar, först måste personen i fråga vara på Swec och sen dessutom göra ett inlägg om det. Hmm, vet inte vad jag ska tro

Jag kan med min gedigna ingenjörskonst konstruera och tillverka dig en foliehatt av Gekås aluminiumfolie, när jag ändå är i farten tillverkar jag en till mig själv också och eventuellt till några andra behövande.

Sånt här är jobbigt att vänta på och det enda man har att komma med är spekulationer, som ofta tenderar att skena iväg, men det är kul!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Fast om det nu är ett reklamjippo är ju hela poängen borta sedan länge, det enda som diskuteras nu är vad Komplett vet eller inte vet, ingen har sagt ett pip om telefonen på de senaste 3-4 sidorna ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Tycker Komplett är lite långsamma på att svara. Har fortfarande inte fått något svar än alltså. Nu har deras öppettider för telefon stängt också.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Känns inte som ett scam - engelskan är felfri så vitt jag kan avgöra, och det brukar den aldrig vara vid scams. Jag lutar åt ett reklamjippo.

Felfri vet jag inte om jag skulle kalla den. Slaktad, snarare. Visst, avsändaren använder fina ord, men på helkonstiga ställen. "If you have further questions you are welcome to assign me.", "my propensity to reveal certain issues is neither assured, and thus limited."

Permalänk
Skrivet av Genomresa:

Felfri vet jag inte om jag skulle kalla den. Slaktad, snarare. Visst, avsändaren använder fina ord, men på helkonstiga ställen. "If you have further questions you are welcome to assign me.", "my propensity to reveal certain issues is neither assured, and thus limited."

Jo, jag tänkte också på det, lät som att välgöraren ville framstå som att denne satt högre på sin häst än vad denne faktiskt gör. "Neither" funkar ju inte speciellt bra i den där mening heller, grammatiskt sett.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fem sidor, men väldigt lite analys av "välgörarens" enda kommunikation = mailet som skickats! Rent generellt tycker jag att engelskan som används är väldigt överkomplicerad, uppenbart att man vill ge ett intryck av att man behärskar en hög nivå av engelska, jag tycker intrycket blir det motsatta.

Jag tycker det finns flera saker att undra över där:

Citat:

You were elected as a donee to participate in this exceptional but also perhaps peculiar event partly owing to your pre-requisite in demanding and understanding the implication of the item.

Detta låter ju som att TS på något sätt varit aktiv kring denna telefon och efterfrågat information på något sätt..?? "Implication of the item" vilka konsekvenser har en telefon? Väldigt märklig formulering.

Citat:

Please, consider all this as a case of serendipity.

Vad menar han här? Enligt bab.la betyder ordet "snilleblixt" eller "lyckoträff". Han menar att TS bara haft en väldig tur?

Citat:

If you have further questions you are welcome to assign me.

Dåså - bara att fråga på! Vi har två trådar att följa här: 1. Komplett, 2. Mailet. Varför inte ställa lite frågor i ett mail tillbaka?

Onekligen intressant grej

Permalänk
Medlem

Skickade just tillbaka mitt gtx 970 pga coilwhine så har 1-2 månader jag kan sitta och uppdatera forumet för att se vad som händer

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Sarkasm är svårt att få in i textform...

Hur som haver kan man byta mot en annan vara ifall man vill.

Jag har för mig att det fanns en internetstandard i början av 2000-talet där man signalerade sarkasm med att färga den sarkastiska texten orange. Osäker på om det fortfarande gäller eller inte, det kanske var ett IRC-fenomen?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Jag har för mig att det fanns en internetstandard i början av 2000-talet där man signalerade sarkasm med att färga den sarkastiska texten orange. Osäker på om det fortfarande gäller eller inte, det kanske var ett IRC-fenomen?

Det känner inte jag igen iaf... enda sättet jag känner till är genom att använda

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Zimonk:

Hej!

Vet inte om tråden ligger i rätt forumsdel.

I fredags så fick jag ett sms från posten att jag hade ett paket från komplett.se att hämta ut (vid närmaste uthämtningsställe). Blev förvånad då jag inte hade beställt någonting. Igår, måndag, så hämtade jag dock ut paketet och det visade sig vara en Honor 6 mobiltelefon (https://www.komplett.se/honor-6-svart/827825). Blev då ännu mer förvånad då jag inte hade beställt en sådan.

Sedan fick jag detta mail:

Dear Sir,

The confirmation from your local delivery service system that the status of the errand now is closed due to collection has finally arrived, and hence an explaining text is hereby attached.

You were elected as a donee to participate in this exceptional but also perhaps peculiar event partly owing to your pre-requisite in demanding and understanding the implication of the item. Actually this is the very first official release of this smartphone in your country.

Since the content may be, frankly, somewhat surprising, and the situation as such abnormal, room for doubt might appear. Nonetheless do not surrender for this but accept the gift and treat it as an ordinary purchase. There will be no bill, nor any other claims or charges. The pertaining retailer - komplett.se - is already sufficiently informed and the payment inquiry is solved.

Moreover the cellphone is currently not bound to a contract with a telecom operator, so feel free to use whichever subscription you find appropriate and satisfying.

Please, consider all this as a case of serendipity.

By now, the identity of mine is concealed and will so remain til the times are changing. However the device itself, i.e. the Huawei Honor 6, would like to send the following greeting to you:
https://www.youtube.com/watch?v=fONW4gZ5IXo

We hope you will enjoy, and experience new versatile, powerful possibilities. Once again: Congratulations to your brand new Honor 6!

If you have further questions you are welcome to assign me. Though a lack of guarantee is prevalent regarding my availability and therefore response time. My propensity to reveal certain issues is neither assured, and thus limited. Problems related to the object, for instance hardware troubles, are handled by the retailer or manufacturer.

Best wishes!

Yours sincerely,
Franz Andrew
GJR - An Independent Organization of Anonymous Donators for Justice under Development

Dold text

Vad jag vet så har jag inte varit med i någon tävling eller undersökning av något slag.
Har startat telefonen men inte riktigt "vågat" börja använde den än. Funderar på att skicka ett mail till komplett och se om den verkligen är betalad osv.
Känns lite skumt detta...

Hej! Vi kan bekräfta att ordern är betald. Tyvärr så kan vi inte lämna ut någon ytterligare information. Men ser inga konstigheter med att du börjar använda telefonen /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej! Vi kan bekräfta att ordern är betald. Tyvärr så kan vi inte lämna ut någon ytterligare information. Men ser inga konstigheter med att du börjar använda telefonen /Malin

Mystery solved, wohoo!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Nikkop:

Mystery solved, wohoo!

Mja, inte direkt.

Vi vet nu att telefonen är hans om han vill ha den, ingen aning om varför han fick den dock!

Permalänk

Jultomten finns!!

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Detta kommer nog förbli ett stort mysterium. Men det är ju också det som är lite charmigt med det hela i slutändan...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch