Fått en mobiltelefon av anonym donator

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pnorberg:

Detta är ett bevis på att tomten ändå finns!
Ibland dyker dessa guldkorn till trådar upp med underliga mysterium. För många år sedan innan ÖÄ stängdes ned var fick en medlem en nyckel i ett brev skickat till han som ledde till något skåp, nu kommer jag inte ihåg historien desto mer men både jag och sambon väntade ivrigt på nya uppdateringar från TS. Det visade sig i alla fall till slut att det var två Swecare som spelade ett spratt med den tredje, om jag kommer ihåg rätt.
Någon annan som kommer ihåg detta?

Man saknar ÖÄ lite ändå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Nu har jag hämtat ut mitt paket. Det var ingen mobil för 3k i alla fall....

http://i.imgur.com/YOs6lQG.jpg

En jävla massa paket raw natural unrefined rolling papers...
Mitt namn på brevet, någon annans på följesedeln. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Den som skulle ha brevet/paketet bor i en helt annan stad, får väl dra iväg ett sms om jag lyckas luska reda på telefonnumret.

Dold text

Blir en jävla massa marijuana för din del.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av direktiv:

Blir en jävla massa marijuana för din del.

Ja eller lite cigg om han nu röker, nu när han ändå har ett fett lager med rizz

Permalänk

Det mest troliga är väl att TS själv försöker skapa hypen?

Skulle det vara PR jippo känns det misslyckat att rikta det till en person, om denne inte är väldigt inflytelserik. Om TS hade valt att bara börja använda den, utan att skriva om den på nätet etc hade det ju inte blivit någon spridning av detta öht. Alltså urusel reklaminvestering ur marknadsföringssynpunkt..

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 2700 // ASRock B450M PRO4 // RX 6700XT 12GB // 64 GB DDR4 // 512 GB SSD m.2 NVMe // 120 GB SSD m.2 SATA // 4 TB // Win10
-Intel i5 4670K // Sapphire Dual-X r9 280x 3 GB // 8 GB DDR3 // Intel 320 120 GB SSD // 3000 GB // Win 7
-NAS: Synology ds218play 1x10 TB // Zyxel NAS542 - 2x4 TB

Permalänk
Medlem

Vore trist om den är betald med ett stulet kreditkort eller Klarnakonto med kapad identitet.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Men fanns det verkligen ingen följesedel med telefonen? och fanns det det så finns det ordernummer eller liknade, och med hjälp av det kan man ta reda på precis vem som beställt, vem som ska ha den, hur den är betald osv.

Finner det lite konstigt att inte komplett kan säga mer än att den är betald bara.....
Dom skickar ju inte ut saker och ting slumpmässigt och utan historik.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ja jo, det var ju visserligen min första tanke också när tråden poppade upp.

Den minst intresserade personen i tråden verkar vara just den snubben som fått en gratismobil, något som i princip aldrig nånsin händer.

Antingen det eller en vän som spelar ett spratt helt enkelt.

Skrivet av kaput:

Det är ju å andra sidan inte heller sådär jättesvårt att integrera sådan programvara med romen, så den blir kvar vid en fabriksåterställning. Det är flasha en stockrom från Huaweis hemsida via recovery som gäller om man ska vara helt säker

Skrivet av tcntad:

Om den inte är rootad och har 3rde part installerat som systemapp.

Till er tre och alla andra, ni menar att någon skulle lyckats installera tredjeparts program på kompletts lager? Den kom direkt från komplett, inte helt lätt och fejka i och med komplett har bekräftat att de skickade den.

Permalänk

Hur stora är teddybear sthlm utomlands? Känns lite konstigt att ha använt en låt från dom med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lergöken:

Hur stora är teddybear sthlm utomlands? Känns lite konstigt att ha använt en låt från dom med.

Indeed. Jag tror fortfarande på ett prank från en släkting eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimonk:

Kan säga att jag inte är involverad i detta. Hade ingen aning om telefonen innan detta.
Skönt i alla fall att ha fått svar från Komplett så att jag kan börja använda den. Är dock fortfarande lite nyfiken på vem som skickat/betalt den och varför de valde mig.

Mailet var från "honor6free4u@gmail.com".

Hur känns telefonen än så länge? Är det en bra lur? Jag överväger att köpa den där om jag inte orkar hoppa på Oneplus-karusellen.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv

Att mailadressen enbart ger träff på den här tråden visar också på att det är en isolerad händelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Blir en jävla massa marijuana för din del.

Jo, med så mycket papper var jag tvungen köpa några kilo...

Herrn som skulle ha grejerna fick allt skickat till sig samma dag jag hämtade ut paketet. Fick några kronor via swish för frimärken.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Men fanns det verkligen ingen följesedel med telefonen? och fanns det det så finns det ordernummer eller liknade, och med hjälp av det kan man ta reda på precis vem som beställt, vem som ska ha den, hur den är betald osv.

Finner det lite konstigt att inte komplett kan säga mer än att den är betald bara.....
Dom skickar ju inte ut saker och ting slumpmässigt och utan historik.

Nej, det var helt tomt i paketet förutom mobilkartongen då.

Skrivet av Release:

Hur känns telefonen än så länge? Är det en bra lur? Jag överväger att köpa den där om jag inte orkar hoppa på Oneplus-karusellen.

Jag började använda telefonen igår (var tvunget att fixa ett micro-simkort). Har dock inte använt den speciellt mycket men den verkar bra i alla fall, något stor tycker jag bara.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Sötast
Skrivet av niklasloow:

Till er tre och alla andra, ni menar att någon skulle lyckats installera tredjeparts program på kompletts lager? Den kom direkt från komplett, inte helt lätt och fejka i och med komplett har bekräftat att de skickade den.

Har jag väl aldrig sagt?

Permalänk
Medlem

Konstigt att det inte låg någon följesedel i paketet.
Det brukar man alltid få.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Konstigt att det inte låg någon följesedel i paketet.
Det brukar man alltid få.

Inte från Komplett, den kommer på mailen.

Permalänk
Avstängd

Fabriksåterställ o kolla i mobilens mappar om du hittar nåt suspekt. Om inte kör hårt! Grattis!

Visa signatur

Admin på Minecraft Servern Noritus.
Ansöka till servern HÄR: http://http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel/1307830-vanilla-minecraft-server-soker-aktiva-spelare-och-admins/
Leksakerna får inte plats här :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Konstigt att det inte låg någon följesedel i paketet.
Det brukar man alltid få.

Jo oftast, plocklista/följesedel men där står inget om vem som beställt/pröjsat. Kan inte svara för komplett men kollade min pärm med lapparna som kommer i paketen senaste året, jag har ju dock alltid samma leverans adress som beställare.

  • Inet skickar "följesdel" samt anger bara leveransadress.

  • Dustin kallar sitt "plocklista" och anger leveransadress. Dock står mitt personnummer där. Kollar jag dustin sida nu så kräver de endast personnummer vid faktura/delbetalning.

  • Webbhallen kallar sitt "kvitto/följesedel", dock tveksamt om de hade skrivit ut båda adresserna om de vart olika.

  • Alina skriver "kortköp över webb" och anger troligen beställaren dock oklart

Med lite social enginering och rätt person som svarar på kundservice kan man nog få fram beställaren.