Battletag och RealID

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Battletag och RealID

Bara en snabb fråga för att kolla om det jag tror är korrekt.

- Om en person lägger till min e-post så kommer vi att se varandra online med våra riktiga namn.
- Om en person lägger till min battletag, typ vic64#1234, så kommer vi enbart se varandras battletag och inte alls det riktiga namnet.

För jag tänker då att personer jag känner IRL kan lägga till min e-post, medan trevliga personer jag träffar ingame bara behöver se mitt battletag-namn. Är detta korrekt uppfattat av mig hur detta fungerar?

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Stämmer.
Men du kan ju bestämma själv vilka som ska få vad.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Ser inte det visade namnet som ett problem, däremot kanske man inte vill ge sin e-mail till vem som helst.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Firkraag:

Ser inte det visade namnet som ett problem, däremot kanske man inte vill ge sin e-mail till vem som helst.

Jag håller inte med där. En e-post kan man alltid byta ut, den är inte intimt kopplad till mig som person. Men om man som i mitt eget fall inte heter exempelvis ”Peter Andersson” utan har ett unikt namn som ingen annan har, så blir det exakt utpekande vem jag är och det är inte säkert att jag vill att okända personer jag möter i ett spel ska kunna googla på mitt namn och få veta allt om mig.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av valiant:

Jag håller inte med där. En e-post kan man alltid byta ut, den är inte intimt kopplad till mig som person. Men om man som i mitt eget fall inte heter exempelvis ”Peter Andersson” utan har ett unikt namn som ingen annan har, så blir det exakt utpekande vem jag är och det är inte säkert att jag vill att okända personer jag möter i ett spel ska kunna googla på mitt namn och få veta allt om mig.

Kanske bara är jag som är mer orolig över att få en sönderspammad e-mail än om någon får reda på hur gammal jag är eller vart jag bor.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Firkraag:

Kanske bara är jag som är mer orolig över att få en sönderspammad e-mail än om någon får reda på hur gammal jag är eller vart jag bor.

Tycker du är fört kort i ditt tänk då.
Jag känner mig obekväm med att någon okänd skulle få veta vem jag är, personen jag spelar med i ett onlinespel behöver inte alls veta min fulla identitet anser jag. Har jag en kombination av för- och efternamn som ingen annan har, kan en person googla fram och läsa om mig, mina övriga intressen, var jag jobbar, se vilka jag är släkt med eller vilka andra vänner jag har på FB etc.

Sedan har jag inget att dölja, men det ska vara mitt eget val om jag vill avslöja min identitet till någon. Speciellt med tanke på att man inte vet vem man exakt har att göra med online, något kan hända som gör att en person blir ovän och arg på mig istället och då vill jag inte att någon eventuell "knasboll" ska få för sig att hitta på konstigheter.

Så därför är jag glad att battletag således fungerar som jag trodde.

// Valiant