iPad air vs iPad air 2

Permalänk
Medlem

iPad air vs iPad air 2

Som rubriken lyder undrar jag om någon här har en iPad air 2 och haft den "gamla" iPad air och undrar om ni märker någon stor skillnad, och om ni köpte den i Sverige eller utomlands. Och om de finns någon som kan rekommendera sidor där man kan få dem billiga

MVH // St0rken

Permalänk
Medlem

Ipad air, brorsan hade med sig en tvåa nu i helgen. Laddar spel en aning snabbare. Thats it. Vänta på trean eller någonting

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Det är ungefär samma pris överallt och ang skillnaden mellan air och air2 kan du se det på t.ex anandtech.
Där är jämförelse mellan de olika Soc som sitter i respektive.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Det är ungefär samma pris överallt och ang skillnaden mellan air och air2 kan du se det på t.ex anandtech.
Där är jämförelse mellan de olika Soc som sitter i respektive.

Nu va de ju den mänskliga "reviewn" jag ville ha. (alltså vad man själv tycker om man använt båda inte nån kille som står i en video )

Permalänk
Medlem

För ca 2 veckor sedan sålde jag min iPad 4 då jag ville ha mer lagringsminne, och stod i val och kval mellan Air 1 och 2. Tyvärr kunde jag inte rent fysiskt testa Air 1, då ingen åf hade den i butik.

Men jämfört med 4:an så är Air 2 såklart snabbare, men det handlar om någon sekund för att öppna upp appar osv, så det är ju ingen katastrof direkt. Och då lär skillnaden mellan förra gen Air och Air 2 va ännu mindre.
Den största skillnaden är vid surf då 4:an liksom Air 1 har 1Gb ram vilket antagligen var orsaken till att Safari kraschade titt som tätt. Inga problem med Air 2 som då har 2Gb ram.

Innan jag slog till på en Air 2 kollade jag en massa jämförelser på Youtube och div forum, och det enda jag hittade som talade för Air 1:s fördel var att den inte led av "vibragate", och att visst tryck på ett ställe på baksidan av plattan kan ses som ett tryck mot skärmen som kan ses här: https://www.youtube.com/watch?v=Ss_b_80a63I Sen priset förstås
Vibragate är inget jag lider av då jag har ett fodral som minimerar detta fenomen, eller rättare sagt designmiss från Apples sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

För ca 2 veckor sedan sålde jag min iPad 4 då jag ville ha mer lagringsminne, och stod i val och kval mellan Air 1 och 2. Tyvärr kunde jag inte rent fysiskt testa Air 1, då ingen åf hade den i butik.

Men jämfört med 4:an så är Air 2 såklart snabbare, men det handlar om någon sekund för att öppna upp appar osv, så det är ju ingen katastrof direkt. Och då lär skillnaden mellan förra gen Air och Air 2 va ännu mindre.
Den största skillnaden är vid surf då 4:an liksom Air 1 har 1Gb ram vilket antagligen var orsaken till att Safari kraschade titt som tätt. Inga problem med Air 2 som då har 2Gb ram.

Innan jag slog till på en Air 2 kollade jag en massa jämförelser på Youtube och div forum, och det enda jag hittade som talade för Air 1:s fördel var att den inte led av "vibragate", och att visst tryck på ett ställe på baksidan av plattan kan ses som ett tryck mot skärmen som kan ses här: https://www.youtube.com/watch?v=Ss_b_80a63I Sen priset förstås
Vibragate är inget jag lider av då jag har ett fodral som minimerar detta fenomen, eller rättare sagt designmiss från Apples sida.

Okej. Ja jo prislappen suger ju lite hårt sådär, Får se va de blir