Razer Mamba, Rival eller Zowie FK? Tips m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Razer Mamba, Rival eller Zowie FK? Tips m.m.

Tjena
Jag har nu funderat på att köpa en ny mus. Jag använder tillfälligt en standard Razer deathadder mus, det är den innan 2013 versionen. Själv så har jag oftast gått för razer produkter för att jag har inte haft några "jätte problem" med dem. Innan så hade jag också en deathadder, men nu vill jag byta och testa lite mer. I nuläget så spelar jag mycket cs go och liknande. Jag vill därför byta med tankte på att deataddern är mer av en all around mus, som funkar till allt. Den är i princip skön, funkar bra. Så jag tänkte köpa något mer "slimmare" och fps riktat, som Steelseries Rival, eller Zowie Fk etc. Själv så har jag haft steelseries produkter, men jag har tyckt mössen har sett lite för "o-ergonomiska" ut. Men jag vill ge dem ett prov, för jag har inte riktigt dömt deras produkter. Allt jag har hört är att många streamers använder rivals och andra möss.
Nu tänkte jag att om ni gärna vill hjälpa mig lite och så? Ge lite tips, tankar, eller kanske någon annan mus?
Sen vet jag ju inte mega mycket om möss, men dpin spelar ingen roll för den kmr ligga nere på 400 eftersom jag gibbar cs.
Men jag funderar på att testa Rivalen ändå, den verkar populär. Och det kanske är lite svårt att tipsa för ni vet ju inte riktigt vad jag tycker e bra. Men musens "requirements" är väll att den ska vara ergonomiskt skön, oftast så spelar jag med "palm grip", den ska ha bra sensor m.m. och sladden ska va bra så att den inte fastnar elr går sönder. Sen helst vill jag ha 2 sidoknappar självklart :). Detta kanske blir svårt att ge svar på, men take it away! Diskutera