Köpråd Laptop 11-14 tum för surf och kontor med utbytbar hdd

Permalänk
Medlem

Köpråd Laptop 11-14 tum för surf och kontor med utbytbar hdd

Hej!

Söker en ny dator till min sambo men blir lite osäker.
Är inga större prestandakrav, surf, lite photoshop, office osv.

Men tanken är

Liten och lätt, utbytbar hårddisk utan att sabba garantin, har en 500gb ssd idag som jag tänker flytta över. Det är väl mest den senare delen jag har svårt att hitta, de flesta små datorer verkar vara omöjliga att byta i utan garantipåverkan.

Priset är max 8k

Mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tusen tack! Det blir en sån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlindh:

Tusen tack! Det blir en sån.

Ingen fara! Ett tips är att under energialternativ inaktivera adaptiv ljusstyrka. Den adaptiva ljusstyrkan fungerar inte bra och gör inte skärmen rättvisa. Tyvärr måste du gå in i varje separat energiprofil som du använder och inaktivera adaptiv ljusstyrka där. I varje energiprofil har du även två alternativ, ett för batteriansluten och ett för nätansluten, du bör således stänga av båda. Med adaptiv ljusstyrka avstängd reglerar man enkelt ljusstyrkan genom att använda fn+f5/f6.

Det följer med en rätt schysst sleeve med datorn men om datorn ska användas mycket "på språng" kan jag varmt rekommendera ASUS UltraCase. http://eshop.asus.com/sv-SE/kringutrustning/tillbehor/asus-13...
Själv köpte jag visserligen fodralet när ASUS körde en 50 % rabatt kampanj på sin eshop men efter att ha använt fodralet så kan jag säga att jag skulle ha köpt det även till fullt pris. Fodralet har ett inbyggt stöd som höjer upp bakkanten på datorn vilket bidrar till en skönare skrivupplevelse. En bonus är att luftinflödet till datorns fläktar blir bättre. Perfekt fodral om man vill ha datorn i knät när man pendlar till jobb/skola osv.