Hjälp med Facebook och Vänförfrågningar!

Permalänk
Medlem

Hjälp med Facebook och Vänförfrågningar!

Hej alla SweC-are!

Jo, jag är väldigt trött på alla dessa vänförfrågningar från folk jag ej vill acceptera.
Jag undrar om någon vet hur jag ska göra för att kunna stänga av funktionen "Lägg Till Vän". När jag går under sekretessinställningar hittar jag bara:
"Vem kan störa mig? - Vilka kan lägga till mig som vän: Alla eller Vänners Vänner".

Irreterande!

Tacksam för hjälp!
Highwell

Permalänk
Medlem

Du kan sätta så att bara vänners vänner kan skicka vänförfrågan.
Tryck på vän-tabben i hörnet (Nu kör jag fb på nätet & inte någon app)
Tryck på inställningar.
Välj vänners vänner.

Klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Du kan sätta så att bara vänners vänner kan skicka vänförfrågan.
Tryck på vän-tabben i hörnet (Nu kör jag fb på nätet & inte någon app)
Tryck på inställningar.
Välj vänners vänner.

Klart!

Det har jag gjort! Men vill inte ens att mina Vänners Vänner ska kunna lägga till mig.

Permalänk

jag har då inte detta problemet inte lätt vara populär!

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Hjälpsam

För en massa år sedan när Farmville blommade som mest... raderade jag mitt FB konto. Om man vill ha riktiga vänner får man väl bemöda sig med att vara en riktig vän med Jag har faktiskt några riktiga vänner och blir inbjuden till fester ändå ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Highwell:

Det har jag gjort! Men vill inte ens att mina Vänners Vänner ska kunna lägga till mig.

Du måste vara omåttligt poppis om det du har såna problem med att folk konstant lägger till dig i en sån takt att du inte hinner neka dem Hur som helst tror jag inte att man helt kan blockera vänförfrågningar, är ju lite av poängen med att ha fb öht

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du måste vara omåttligt poppis om det du har såna problem med att folk konstant lägger till dig i en sån takt att du inte hinner neka dem Hur som helst tror jag inte att man helt kan blockera vänförfrågningar, är ju lite av poängen med att ha fb öht

Bara riktigt jävla jobbigt. Har setat och nekat vänförfrågningar sedan min första dag jag skaffade min fb(När det precis kommit ut).. Sen har det blivit värre. Då jag är och jobbar som musikproducent så får jag 10-50 vänförfrågningar per dag, och då, som du kanske förstår är det ganska jobbigt att sitta och neka. Iallafall satt så att vänners vänner bara kan lägga till mig.