Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Stort tack för alla svar! Även om jag såklart inte citerar alla här så läser jag allas inlägg och tar till mig allas åsikter

Jag skulle bara vilja veta lite mer om denna mus som jag fastnat lite för.

http://www.inet.se/produkt/6101830/corsair-vengeance-m65-gami...

Ser ingen i tråden som varken verkar ha denna eller vill göra sig ett uttalande om den Är det för att den inte är omtyckt? Skulle vilja veta lite så att jag isåfall kan lägga den på hyllan om den inte verkar bra.

Va jag läst och upplevt så har alla lasermöss en glimt av mus acceleration och de brukar inte tyckas om hos folk som spelar fps. Har läst just om den musen också att om man har mindre hand så blir kanten i bakant irriterande.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=910-004068&r=swec Logitech har ju sällan misslyckats med sina möss, vet dock inget om den men ser ut att va skön och bra 😃

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Jag har en Naga men skulle inte rek. den såvidare din bror inte tänker spela MMO spel, som WoW typ. Den kan kännas något plastig och skör samt så kan sidoknapparna störa i FPS spel.

Permalänk
Medlem

Hej!

Några av er kommer säkert anse att jag inte tagit till mig tipsen. Det lutar åt en Mad Catz R.A.T. 7 av följande anledningar;

*Professionellt märke
*Otroligt konfigurerbar både fysiskt och mjukvarumässigt
*går att byta mellan gummi och metall-stöd
*Inte allt för mainstream modell

Stort tack till alla som bidragit med tips. Även om jag inte valde just DITT tips så fick det mig att i alla fall inse att ditt tips inte var rätt för just mig, och det för även det tankarna framåt

Istället för att starta en ny tråd så litar jag på att ni ännu denna gång kan vara till stor hjälp, det gäller nu musmattor! På detta område är jag ännu mer oinsatt. Kan tala om att mattan ska vara av medium-storlek. Har ni tips på hur man hittar sin rätta musmatta? Ska man enbart kolla efter sitt favoritmärke eller spela andra saker som tjocklek roll?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Hej!

Några av er kommer säkert anse att jag inte tagit till mig tipsen. Det lutar åt en Mad Catz R.A.T. 7 av följande anledningar;

*Professionellt märke
*Otroligt konfigurerbar både fysiskt och mjukvarumässigt
*går att byta mellan gummi och metall-stöd
*Inte allt för mainstream modell

Stort tack till alla som bidragit med tips. Även om jag inte valde just DITT tips så fick det mig att i alla fall inse att ditt tips inte var rätt för just mig, och det för även det tankarna framåt

Istället för att starta en ny tråd så litar jag på att ni ännu denna gång kan vara till stor hjälp, det gäller nu musmattor! På detta område är jag ännu mer oinsatt. Kan tala om att mattan ska vara av medium-storlek. Har ni tips på hur man hittar sin rätta musmatta? Ska man enbart kolla efter sitt favoritmärke eller spela andra saker som tjocklek roll?

Razer gholiatus speed finns i flera storlekar och är den absolut bästa som jag provat den är slitstark , bra tracking och bra glid

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Razer gholiatus speed finns i flera storlekar och är den absolut bästa som jag provat den är slitstark , bra tracking och bra glid

Jaa okej Är detta en en hård eller mjuk matta? Vad ska man ha till en lasermus? Eller spelar det ingen roll?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jaa okej Är detta en en hård eller mjuk matta? Vad ska man ha till en lasermus? Eller spelar det ingen roll?

Spelar ingen roll( så länge det inte är en spegelyta dvs). Laser är rätt förlåtande vad gäller underlag. Optiska möss trivs dock bäst på svarta matta underlag.

Jag gillar mjuka tygmattor bäst. Tycker det blir så kallt på hårda underlag.

Vad gäller ditt val av mus så är det en av de skönaste jag provat. Orsaken till att jag inte rekommenderat den är främst avsaknaden av led belysning. Det finns bara några få indikatorlampor för olika DPI inställningar. Och eftersom det är en elvaåring som skall ha den tänkte jag att LED belysning i olika färger kanske var ett krav

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Hade två Razer musar Båda paja efter cirka ett år scroll knappen är av mycket kass kvalite och plastpinnen brukar gå av
Har haft logitech g700 i 2 år nu och den är helt underbar

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jaa okej Är detta en en hård eller mjuk matta? Vad ska man ha till en lasermus? Eller spelar det ingen roll?

Det är en mjuk tygmatta 4mm tjock med en väv som gör att den känns som en hård, du har bra glid bra tracking och sliter inte ut musfötterna. de flesta kör med tygmatter, plast är lite oldschool men finns de som änvänder dem. steelseries qck+, qpad ct 4mm och min favorit razer gholiatus alla är tyg. http://www.maxfps.se/musmattor#aw=79 kolla länk så har du alla där . xtrfy nip är ny sen jag köpte sist men de ser ut att va bra vävda med.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P